• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Skönt att casper mår bra Anna och att örat har slutat rinna!

Jobbigt att du binder så mycket vatten Anna!

Oj är det redan vecka 38 för dig Anna?! :D Då är atchoo snart här! :D Spännande ^^ :D

Åh tack Anna :) Du är faktiskt den första som har sagt grattis på namnsdagen idag ^^

Åh vad jobbigt Felicia att du har så ont i bäckenbenet! Skönt att det kan gå till sig efter graviditeten eller att kiropraktorn kan hjälpa dig :)

Jobbigt igen att ni båda samlar på er så mycket vätska i kroppen. :/

Har än så länge tack och lov inte märkt/sett att jag samlar vätska. Men har ju ett tag kvar till bf så mycket hinner ändras :P Lär väl ska se ut som en svullen knubbsäl eller så på julafton och nyår bara för det xD

• Mee

Åh vilka tjusiga magar ni har Anna! ;)

Oj oj oj, det låter ju som att det snart är dags för er båda Anna och Felicia! Kanske inte blir några novemberbarn för er utan redan nu i oktober :) Väntar med spänning med att få höra hur det går för er båda! :)

Själv har jag haft en konstig vecka med oroliga nätter och dålig sömn. Har så svårt att somna nu för tiden då magen är i vägen. När jag väl somnat så drömmer jag så konstigt, barnet föds för tidigt eller att jag vid nästa bm träff får höra att bebis måste ut på en gång. Jag känner hur paniken växer i mig då vi inte har något färdigt för bebis, inga kläder i småbebis storlek, inte kollat igenom Wilhelms avlagda kläder, både spjälsäng och babysitter inte är framtaget från förrådet och ingen barnvakt åt Wilhelm.

Sedan har jag t.o.m vaknat av att jag gråtit av något jag drömt. Ingen aning om vad jag drömde men var otroligt ledsen.

Något roligt i det hela är att jag har gått 28 fulla veckor idag, så börjar vecka 30 imorgon med 29+0 och har 78 dagar kvar till bf :)

Träff med bm på onsdag som sagt och får då reda på om det blir tul eller inte för oss. Känns som att det blir det då jag upplever att magen är så stor. Sedan hoppas jag att vi får våra resterande besök inbokade på en gång och kan planera och veta lite mer om när man får höra bebisen igen bl.a. :)

• Mee

Åh vad roligt Anna!! Snart alltså! :D Får se då om det blir en oktober bebis för dig ändå ^^

Ja både blöjor och napp är bra att ha med sig :) Vi ingen napp med oss till sjukhuset ich det är som du säger Anna. De har stort sugbehov! Wilhelm sög på mitt lillfinger till vi hade ordnat med en napp lite jobbigt blev det :P

Imorgon blir det alltså bm för mig. Ska prata med henne lite om eventuell foglossning, hårda sammandragningar i magen och förlossningsbrev till att börja med. Och självklart blir det tul? :)

Hur går det för dig då Felicia? :)

• Mee

Har nyss varit hos barnmorskan. Allting såg jätte bra ut :) Hjärtljuden var underbara att lyssna på som vanligt <3

140 låg de på förra gången och 145 denna gången :)

SF måttet låg på 31 nu och i vecka 23 låg de på 27, så inte sån stor skillnad från förra gången. :)

Så det behövs inget tul som det ser ut nu. Tråkigt på ett sätt, att inte få se bebisen igen och skönt på ett sätt att allt ser bra ut :)

• Mee

Hehe ja magens SF mått ligger på den övre kurvan och följer den som det ser ut nu. Men vi får se hur det ser ut nästa gång. Då får jag kanske göra tul ändå.
    Bm sa också att SF måttet kan påverkas av hur bebisen ligger. Jag upplever att bebis gärna ligger så långt ut den kan, medan Wilhelm alltid låg och sparkade mot revbenen :P

Åh jag känner igen det där Felicia! Hela förra veckan drömde jag att bebis måste ut nu! Snacka om sönderstressad i drömmarna :P
    Skönt att ha fått ordning på allt hemma :) Vi ska börja nästa månad med att gå igenom allt :) men sängen kommer inte bäddas fören bebis har kommit hem. :P

Åh vad roligt Anna! Hoppas det går bra och att du mår bra så här i slutet av graviditeten! :)

• Mee

Har helt glömt bort! Hur får man med bilden när man lägger upp den? Kan välja den i kamera listan men när jag skickar kommer den inte med! :O

• Mee

Ha, vad konstigt! I appen funkade det inte att få med den men här på hemsidan kom den med :)

• Mee

Tack felicia :)

Haha ja de är kluriga de små liven redan i magen ^^

Ja, teknikens värld! ;) Hehe ja, jag testade att lägga upp den igen ifall det blev något tekniskt problem :P

Hur går det med slemproppen och sammandragningarna Felicia? :)

• Mee

Jobbigt med förkylningen Anna! Hoppas den går över snart!

Synd att alla kroppsliga förberedelser för förlossningen har stannat av lite för dig Anna. Men kanske skönt på ett sätt nu när du är förkyld.

Låter som det inte är långt kvar för dig Felicia! :)

Jag fick aldrig några värkar med Wilhelm hemma utan det blev konstgjorda med värkstimulerande på sjukhuset. För mig kändes det mest i magen vad jag kan komma ihåg. Fick aldrig heller några krystvärkar.

Så för mig känns det som på ett sätt att jag är gravid för första gången då jag har gått igenom sammandragningar, mild foglossning denna graviditet medan jag inte kände någonting när jag väntade Wilhelm :P

På grund av allt det så kan jag tyvärr inte svara på din fråga om vart det gör ondast av värkarna :)

Tack Anna! :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober