• Mee

Vi med BIM 13-19 oktober

Då har man nyss kommit hem från barnmorskan. :)

Alla värden var bra, dock glömde jag som vanligt att fråga efter hjärtljuden :P Men SF måttet låg på 38 idag.

Vi ska på ett extra ultraljud på torsdag redan och kolla hur bebisen ligger. :) Den är så långt ifrån fixerad som man kan komma och så trodde bm att det är mycket fostervatten.

Hon kunde inte känna hur den låg varken via känna på magen eller via slidan.

• Mee

Ja, jag längtar :D Vi ska vara där till kl 9 på morgonen så inte så många timmar kvar :P

Hehe ja den kan ju det. Men gissar på att det inte är någon större chans att den gör det då den inte är fixerad över huvudtaget, så räknar med att gå över om inte något annat bestäms på torsdag eller om 2 veckor när vi ska tillbaka till bm.

Bf är 10/1, så en månad kvar på torsdag när vi ska göra ul. :)

Åh vad härligt att det går så bra och att han växer så fint :) :D Absolut det håller jag med om att han gör! ^^

Tänk, när jag får min bebis så kommer Tage vara närmre 2 månader :P vilken storkille helt plötsligt ;)

Ja, hur går det för er Felicia? :)

• Mee

Jaha okej, ja det var ju skönt att förlossningen gick bra trots att tage inte var fixerad. Vet du om det blir någon skillnad i förlossningsskedet om bebis är fixerad eller inte?

Ja, jag fick höra av bm igår att man inte ska röra sig för mycket om vattnet går utan att bebis är fixerad. Det var väl att navelsträngen kan komma i kläm och stoppa all näringsflöde? Eller åt det hållet :P Hade migrän hela dagen och natten igår (och begynnande huvudvärk idag) så all info kom inte med :P

Ja tänk, på lördag redan är han 1 månad! Häftigt! :D

Åh jag såg det igår på instagram :( Stora lillkillen din!

:( Jag hoppas verkligen att han blir bättre snart för er allas skull. Hoppas verkligen penicillinet verkar snabbt och läker det fort. Det gör så ont när de små har ont! :(

• Mee

Det hoppas jag också det gör :)

Hehe jaså? ^^ Vad är det för namn då och varför vill han inte fastställa det? :P :)

Härligt att din lilla knodd också äter och växer Felicia! :)

Vad skönt att allt såg bra ut med livmodern Felicia! :)

• Mee

Då har jag nyss kommit hem från sjukhuset.

Bebisen mår bra, vikten är bra (fick reda på den utan att fråga ^^) den ligger på 2700gram som är bra för den här veckan. :) Har alldeles lagomt med fostervatten så det är inte därför magen är stor heller. Vet inte varför magen är stor på mig den här gången, svaga muskler kanske :P

Bebisen låg iaf på tvären med huvudet åt vänster och fötterna åt höger. ^^ Så ska få göra vändningsförsök på torsdag om en vecka. Beroende på hur det går så får vi se vad det blir för typ av förlossning. Vill inte bebis vända på sig och stanna där (med huvudet neråt) så kommer det bli ett planerat ks. Men går det som vi vill så får vi hålla tummarna att det blir en vanlig förlossning. :)

Vändningsförsöket kommer tydligen ta hela förmiddagen. Ska dit till halv 8 och börja med ctg och hålla koll på hur bebisen mår, får sedan bricanyl via en nål i handen för att det inte ska spjärna emot vid vändningsförsöket och sedan hålla koll på hur bebisen mår och ligger med ctg och kanske ul igen. :)

Haha så besvärlig redan nu ^^

• Mee

Vad skönt att det är bättre med casper! :) Haha ja vad gör man inte för att få i de små medicinen! :) ^^

Härligt att det går bra med den lille också, precis som det ska :D

Ja, jätte skönt. Trodde det skulle ligga en jätte bebis i magen då den är så stor. :P

Det är många som tror att jag ska få vilken dag som helst eller har gått över xD

Ja, jag hoppas också att bebis vänder sig självmant men med tanke på vad jag fick reda på idag med en rymlig livmoder känns det som att den inte tänker ligga som den bör och ska :P

Förlossningen får bli som den blir egentligen, så länge bebis och jag mår bra. :)

Men denna gång blir det isf ett helt planerat ks med bestämd dag och tid till skillnad med hur det var med sonen.

Har läst på lite om det och ett planerat ks sker 7-10 dagar innan bf. Så gissar på att bebis isf kommer 2-3 januari beroende på vad de på sjukhuset säger.

Fördelarna så som jag ser det med ett ks skulle vara att jag vet exakt när bebisen kommer och jag kan planera bättre med flytten :P

Nackdelarna är att jag får inte helst bära mer än bebisens vikt och man blir handikappad av snittet. Vilket är jobbigt då jag har en vääääldigt mammig son som mer än gärna ska bli buren och mysa, leka och springa. Så lite svårt där.

Dock tror jag att jag denna gång inte kommer vara lika öm i magen som sist då de vände på honom i livmodern samt att jag inte hade gått igenom 10 timmar med konstgjorda värkar och så. :)

Men vi får se på torsdag vad som sägs och händer som sagt :)

Uscha vad jobbigt med så smärtsamma eftervärkar! Men skönt att allt gick bra för er båda! :)

• Mee

Jag kan tänka mig att det känns bättre efter ett planerat ks.

Jaha, jag visste inte ens att man fick göra så. :P Ja, vi får se hur det blir. Tar vändningsförsöket först :P Men är det förlossningsläkaren man pratar med då eller bm? Haha noll koll :P

Går in i vecka 37 imorgon! :D Kan inte fatta att det snart är dags för bebis för mig med <3 ^^ Och beroende på vad som händer och sägs på torsdag så är det ännu kortare tid kvar. Då blir det kring 2-4 januari skulle jag gissa på :D

Men men, vi tar en sak i sänder :)

Hur har allas helg varit förresten? :) Antar att ni båda har varit upptagen med att mysa med familjen och firat lucia :)

Själv har vi flyttpackat hela helgen och det tar aldrig slut! Tänk så mycket skit man har gömt undan i skåpen här hemma! :O

Endel saker låter vi brorsan och hans kompis få (de tar över den här lägenheten) och endel saker ger vi bort i skämt julklappar :P men det är ändå mycket kvar!

• Mee

Ja, jag får göra det! Tack för tipset! :)

Vad mysigt! :)

Vi ska också fira idag faktiskt. Det var många som hade lucia i fredags men på vår förskola har man det efter lucia. Antar att det annars krockar för föräldrar med barn på olika dagis och skolor. :)

Åh vad tråkigt! Är det trots för lillebror? Man får trösta sig med att det går över någon gång! <3

Okej, ja du skulle nästan ha låtit han göra det. Läser många trådar här om föräldrar som har barn i trotsåldern. Vill de inte det föräldrarna vill, som att klä på sig för att åka till dagis så får barnet gå med "rumpan bar" för att sedan inse att "hmm, mamma hade rätt, det är kallt ute" :P

Haha ja verkligen. Man inser det inte, man får bara, konstigt nog, mindre plats hemma :P

Hehe japp, pengarna kommer ju behövas lägga på färg och tapet så då får det bli så här. Sedan är det deras bekymmer vad de gör med sakerna :P

Hoppas för er allas skull att Cs utbrott lugnar ner sig snart så ni alla fyra får lite andrum och att ni kan ha det hur mysigt ikväll på lucia :)

• Mee

Var på förlossningen idag för vändningsförsök.

Bebis låg på tvären med rumpan ner åt bäckenets håll när jag kom in och fick ta ctg och medan de skulle sätta nål (eller hur man säger) på mig. När det var klart och läkaren kom och skulle kolla med ul hur den låg så började bebis tulta runt i magen medan läkaren hade på gelén. Ul visade att bebis då hade lagt sig till rätta så det blev inget vändningsförsök :'D men nu när jag är hemma så har den tulta tillbaka känns det som xD

Får se hur det går hos bm på måndag när jag ska dit och få höra vad hon har att säga. :)

Läkaren sa också att jag skulle hålla koll på hur bebisen låg. Upplever jag att den inte ligger som den ska så ska jag höra av mig till dem igen och få ett nytt ul. Beroende på hur det ser ut då så blir det kanske ett sent vändningsförsök :)

De har även lagt till i journalen att de ska ta ett ul igen vid förlossningen om det fortgår som det ska så de kan försäkra sig om att bebis ligger rätt. :)

En riktigt besvärlig bebis har jag :P

Hur går det för er då? Äter och växer bebisarna som de ska? :) Har ni någon julkänsla? ^^

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober