Vi med BIM 13-19 oktober
På väg in för en koll.
2 minuter långa värkar med 3 minuters mellanrum
På väg in för en koll.
2 minuter långa värkar med 3 minuters mellanrum
Kom in och var bara öppen 1 cm så de ville skicka hem mig med en sovdos men när jag väntade så tog värkarna fart så de undersökte mig igen och då hade jag öppnat mig till 3 cm på typ 10-15 min så fick stanna. Har precis fått eda.... TACK OCH LOV! Vattnet och allt det andra klägget har kommit ut också, det mesta i alla fall :)
Undersökte mig precis och jag var 6 cm öppen nu och det verkar som bebisen mår prima och värkarna gör sitt jobb. Hoppas på bebis idag
Imorse kl 09:34 kom vår lilla son till världen. Både mor och son mår bra. /Nicklas
Hej! Bara en snabb uppdatering innan jag däckar :) Har fortfarande inte fått någon sömn så har varit uppe typ 2 dygn nu.
Sista uppdateringen var jag öppen 6 cm och sen gick det snabbt. Öppnade mig till 10 på mindre än 30 min :o
Själva krystandet gick bra och var tydligen en naturbegåvning.
Fick bara en liten rispa och behövde inte sys.
Atchoo vägde 2520 g och och är 48 cm lång.
Iom att han är så liten får vi stanna kvar över natten så att de kan ta regelbundna glykoskoller på honom.
Är öm men fullt hanterbart.
Var sjukt häftig! :D
Uppdatering från bb:
Måste tyvärr stanna minst en natt till då dr upptäckte ett litet blåsljud på hans hjärta vilket troligtvis är helt ofarligt.
Segt som attan när jag bara vill hem till Nicklas och Casper
:(
Ska träffa dr imorgon igen runt lunch antagligen så håll tummarna flr mig då
Allt såg bra Ut idag och håket hr läkt gen så vi fick åka hem :)
Är fortfarande helt slut så orkar tyvärr inte skriva så mycket nu plus att Casper och jag behöver lite mys tillsammans.
Uppdaterar mer senare
*hålet har läkt igen
Hej tjejer! Ska försöka skriva lite mellan varven men det ör full rulle med en överaktiv Casper och en bebis som ska ammas hela tiden.
Har inte bestämt namn till A än men har ett som det lutar åt.
Lovar att berätta när det är bestämt :)
Har varit några överväldigande dagar så svårt att berätta om dem bara sådär.
Om det är något ni undrar om typ förlossning eller annat får ni gärna fråga :)
Hur går det för er?