Vi med BIM 13-19 oktober
Typ luftrörskatarr. Svullna trånga inflammerade luftvägar och massa tjockt slem :(
Typ luftrörskatarr. Svullna trånga inflammerade luftvägar och massa tjockt slem :(
Usch vad dålig jag varit på att skriva här :(
Har varit en tuff vecka med sjuka barn och tråkigt besked så har helt enkelt inte orkat :(
Men fy Felicia!
Var de tvungna att operera också eller slapp du det tills vidare?
Hur mår du nu och hur gick det att ta Edgar i veckan?
Krya på dig <3
Tage är lite bättre men har fortfarande svårt att andas och hostar upp massa tjockt slem. Skönt att han får upp det iof men jobbigt att se hur tufft han har det.
Inhalatorn har i alla fall hjälpt lite.
Hur är det med dig och Ellie Marika? :)
Tage verkar bli sämre nu igen. Synd om honom att han aldrig får vara frisk :(
Varit febrig idag plus att slemmet börjar bli riktigt tjockt igen.
Fått tid till doktor den 6/4 så får se vad hon säger då.
På den positiva sidan så vänder han sig med lätthet från mage till rygg nu och nästan från rygg till mage :)
Har även börjat krypa/åla framåt på golvet nu :P
Barnsäkra nästa :O
Det tråkiga beskedet vi fått är att Nicklas inte får förlängt efter sin provanställning och därmed bara jobbar veckan ut och sen är han arbetslös :/
Kommer att bli tufft ekonomiskt iom att jag är föräldraledig.
Hur mår Ellie och du nu Marika och hur gick det med mjölken?
Vad visade proverna Felicia och hur har lille Edgar det?
Hej tjejer!
Tage är fortfarande dundeförkyld och får använda sin inhalator oftare nu så verkar inte vara på bättringsvägen tyvärr :(
Vi använder också Physiomer Marika och det funkar bra för näsan men slemmet Tage har är främst från lungorna.
Hostar och hostar för att få upp det stackarn :(
Vi gick också på babaymassage och det var populärt!
Bara en aning skeptisk till magmassagen :P
Sov som en stock efter och jaga gör det fortfarande på honom med jämna mellanrum.
Han har även börjat med smakportioner med blandat resultat.
Morotspure och banan är mumma medans gröt och potatis inte var något vidare.
Försöker vänta med det söta ett tag så att det inte bara är det han äter för det brukar inte vara något problem :P
Hur gick era bvc besök i veckan?
Vi ska dit den 9:e igen och då är det dags för vaccination nr 2
Skönt att höra att allt verkar gå på rätt håll när det kommer till era åkommor i alla fall :)
Allt känns lite lättare nu när våren är på gång tycker jag.
Ute mycket i det fina vädret med killarna och vi njuter i fulla drag :D
Förlåt för min frånvaro tjejer :(
Känner mig jättedum faktiskt! Även om jag inte skriver här så tänker jag på er <3
Har kännt av min ME rätt mycket på sistone plus att killarna tagit mycket tid :/
Dr hade vab igår så var där idag istället och Tage har inflamation i luftrören så har fått kortisonspray utskrivet mot det som han antagligen kommer att behöva på vinterhalvåret framöver.
Tyvärr var medicinen restad så får den inte förrän på måndag.
Ska även hålla mailkontakt med dr och se hur det utvecklas.
Casper hade också lite otur när vi skulle till dr.
Lyckades snubbla och dra huvudet rakt i väggen precis utanför sjukan så har en GIGANTISK bula/blåmärke i pannan :(
Vad skönt att höra att ni äntligen är friska nu Marika. Håller tummen stenhårt för att det var sista förkylningen för den här säsongen.
Förstår att du "längtar" efter operationen Felicia.
Måste kännas skönt att, förhoppningsvis, äntligen få bukt med skiten.
Känns det nervöst?
Vet bara hur jobbig jag tyckte att min första operationn efter Casper kom kändes
Liksom mer att "förlora" efter att man fått barn.
Tage har bvc besök imorgon med vaccination. Ska bli kul att se hur mycket han växt :)
Börjar bli en riktig bamse.
Provade en ny pure igår som blev succe´, potatis och majs.
Gott gotti gott gott.
Första tänderna spricker snart igenom också och han dregglar och tuggar på allt som en tok.
Sophie (han giraff) har stått ut med mycket :P
Kramar på er!.
Igår var vi på bvc och Tage vägde 7220 g och var 63,5 cm lång.
Klumpen :D
Vaccineringen gick bra och än så länge är han feberfri :)
Fick medicinen igår men tar ett tag innan man märker förbättring så hoppas se resultat inom några dagar.
Bleb glatt överraskad när jag skulle betala Tages medicin ( ca 300 kr) och den var gratis :)
Tydligen nytt från årsskiftet.
Så länge Edgar mår bra och är pigg är det inget att oroa sig för Felicia.
Casper har också alltid varit smal men stark.
När han var lika liten som Tage var han 5 cm längre men samma vikt som T.
Din operation går säkert jättebra och när man har sådana problem som du har är det ju ingen tvekan om att det ska göras.
Vet vad du menar Marika :O
Tage blir 5 månader(!!!!) idag och jag fattar inte hur det hände.
Hur är det med Wilhelm nu?
C hade samma sak när han var mindre och vi fick tipset att ta lite vanlig babyolja (eller matolja) på en tops och ta lite ytterst på förhuden så den kunde glida bakåt lättare när han skulle kissa och det funkade.
De var inne på att skicka honom till Lund för att omskära honom akut men vi skulle prova detta först så han slapp op som tur var!
Sjuka pojkar här också :(
Var inne med Casper hos doktorn både i torsdags och fredags.
Hade så ont i magen att han knappt kunde stå plus att han fick hög feber (över 40 grader) men sänkan var ok och normalt urinprov så antagligen en virusinfektion.
Tage äter mer och mer mat nu och växer massor.
Favoriten är fortfarande mammas hemmagjorda morotspure' :)
Älskar min baby bullet!
Gör det enkelt att fixa maten själv.
Oj vad stor damen har blivit Marika och så söt :)
Tog nog en vecka efter första vaccineringen innan Tage slutade vara öm på benen :(
Hoppas barnen mår bra snart!
Hur har ni det Felicia?
Har du börjat vänja Edgar vid flaska än inför operationen?
Hoppas du får svar på dina frågor om allt du undrar över imorgon!
Lycka till imorgon Felicia! <3
Ja, nu är killarna hyfsat friska men nu är det jag som ligger med en dunderförkylning :/
Har fått öka Tages dos med astmamedicin så hoppas att det blir 100% där med snart :)
Oj, två tänder redan :)
Otålig tjej :P
Tror att Tage får sina första tänder där uppe för de syns jättemycket och han är väldigt svullen där.
Usch ja, Marika.
De växer så himla snabbt!
T är redan 5,5 månad :O
Hur har det gått för dig Felicia?
Förhoppningsvis så blir det bättre med förkylningarna snart om bara våren vill komma.
Trodde den var på väg men igår morse hade vi snö och -2 grader :(
Ska ha gäster på lördag så tills dess ska jag vara frisk :)
Mmhmm, snart ett halvår *ångest*
Aj, de där första tänderna är ju dessutom sylvassa.
Stackars bröst haha
Så länge varade det...
Nu har Tage 39,2 graders feber och vad ser ut som toxiskt utslag på hela bålen :(
Fått tid till vc 15.30 *suck*
Tack Marika <3
Han har fortfarande rätt hög feber (38,9) men verkade en liten aning piggare innan verkar dock vara allergisk mot vete så ska tillbaks till doktorn den 9/5 för ännu en koll plus att vi ska få träffa en dietist om ca 3 veckor som ska hjälpa oss med hans kost.
Är tydligen väldigt ovanligt för dr som undersökte honom hade bara sett det en handfull gånger tidigare trots många år inom yrket.