Vi med BIM 13-19 oktober
Försökt beställa den där boxen förut utan att lyckas. Men nu verkade de gå! Återigen, varför tre?? Haha
Försökt beställa den där boxen förut utan att lyckas. Men nu verkade de gå! Återigen, varför tre?? Haha
Aha okej! Ska göra lite beställningar på sambon också nu ;) iaf på de som var bra!
När hade du tul Anna? :)
Inte långt till dess då! De kommer gå bra! Även om de är en liten där inne så gör det inget så länge hen mår bra och du känner ju rörelser! :)
Åh de där med fp alltså.. Just nu har jag ju gravpenning å de är ju fram till 11 dagar innan bf tror jag.. Men sen då.. Fp... Jag skulle verkligen behöva en kurs i hur de där fungerar. Hur mycket och ofta man måste ta ut för att behålla sitt sgi..
Nä de är synd.. Är mest rädd för att de ska bli nåt strul sen och att man förlorar sitt sgi. Tänker typ speciellt om man kanske skulle råka skaffa fler barn innan man hunnit gå tillbaka till jobbet... Haha. Hur funkar de då?
Måste lägga fp för första tiden snart tror ja. Men vet inte om ja ska lägga några dagar i november också .. Fattar nada. Måste läsa på alternativt ringa dom men de verkar ju jobbigt! :/
Skönt att de va fixat! Jag kommer nog söka för kortare perioder fler gånger istället. Jag skulle helst vilja spara så mycket som möjligt på dagarna och bara ta ut så mycket pengar som de behövs eller är "lagom" och på så sätt kunna vara borta en längre tid. Funderar på att ta ut halva dagar.
Vad är de för skillnad på att ta ut på vardagar eller helg? Gör de nån skillnad?
Okej tänkte väl att de inte borde påverka annars :)
Men har du nån aning om när man måste ta ut första fp dagen? I relation till sista gravpenningdag eller bf eller fl?
Får ta det snart.. Skjuta upp det liiiite till kan ju inte skada! ;)
Länge sen Marika skrev nu! Vill ju ha lite tätare uppdateringar! :)
Själv har man idag 50 dagar kvar till bf, förlossningsbrevet skrev jag hör om dagen, bb väskan ska väl packas inom de närmsta veckorna. På söndag beger vi oss söderut för shopping på Ullared och sen kan förberedelserna inför bebis ankomst göras på riktigt!
Tack M :) Oj hur har du tid med sånt! Är det roligt? :)
Skönt att liten vuxit! Att hen sedan är liten gör ju då inget! :) fick ni nån bild? ;)
Inatt har ja varit vaken större delen av natten med förvärkar. Verkligen inte skönt alls. Började få för mig att vattnet gått också för de var alldeles dyngsurt.. Men behandlar mig just nu med lactal balans så de beror nog på de även om ja tycker de är konstigt att de vart såå blött av de..
Ja de låter ju bra att komma ut o träffa folk om man har orken och engagemanget! Endast hört talas om partylite men är inte så insatt i vad de är.
Jag ringde till förlossningen (inte på eget initiativ dock :p ) och bara hörde med dom. De tyckte inte de lät som vattnet gått utan att ja bara Skulle ta de lugnt men ringa tillbaka ifall de fortsatte rinna ut eller jag blev orolig. Och än så länge har de inte runnit ut mer, jag är inte orolig och förvärkarna har lagt sig för att vila. Och bebis rör på sig där inne så känner mig lugn! Några veckor till kan hon ju få vänta :)