• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Ja de kan de absolut vara värt! Får testa när oktober är förbi, vill helst ha en novemberbebis :p

Haft mycket starkare förvärkar igår och inatt, verkligen som ja tänker att de kanske skulle kunna kännas sen när de börjar fast regelbundet liksom. Spännande!

• efg

Hahaha du har ju bf när som helst nu och jag har fyra veckor till bf så hur kan du vara avis på mig?? Som sagt min kropp bara förbereder sig låångsamt!

Fortfarande inte fått min kallelse för tul och bm trodde jag skulle gjort det denna vecka men icke då.. Posten idag kom strax efter 12 och innehöll alltså ingen kallelse så jag kollade upp för att ringa och höra men såklart hade de bara telefontid till 12.. Surt.

Däremot kom pappren från FK så jag får fylla i försäkran för graviditetspenningen och skicka in så får ja utbetalningen retroaktivt istället

• efg

Ja visst men de är bara förberedelser.. :p

Bra med lite shopping! Jag var på Ikea i veckan och lite sånt. Min bm sa ju att ja skulle ta de lugnt för att inte sätta igång förlossningen men samtidigt känner jag att jag tar det som det kommer. Tänker inte gå ut o springa men ja tänker göra saker om jag vill och orkar. De är liksom inte hela världen om förlossningen kommer igång.

• efg

De är kul att spendera pengar ibland men man vill gärna ha pengarna kvar också! Skulle gärna shoppa mer till bebis men vill inte köpt allt så inget finns kvar sen liksom.

Alltså nu tror jag ju inte min bebis är så stor iaf eftersom de är"gott om plats där inne" SF måttet inte stigit så mycket och hon har inga stora föräldrar att brås på men jag tror absolut att hon är redo att komma ut ändå storleksmässigt om hon nu skulle välja det.

Ja visst går de fort, sa till sambon nyss att idag har 90% av graviditeten passerat och att de bara är "ett hjärta" kvar i appen. Och då sa han "de har ju gått fort ändå". Fast ja märker att han börjar bli otålig nu. Säger åt den lilla jätteofta att hon får komma ut nu så han får gosa med henne :p

Vecka 39.. Shit Anna, när som helst nu!! Pressa!!! :p

• efg

Alltid surt med oväntade utgifter.. :/

Ja snart får ni veta vad de är för en liten där inne! Har ni några namnförslag då beroende på om de blir en tjej eller kille? :)

Testa krysta! Kan ju knappast skada iaf xD

De är väl som innan, inget mer om slemproppen. Förvärkarna fortsätter att hålla på de va ju som ja sa himla starka kvällen o natten till igår och sen va de en period som va intensiv mitt på dagen igår också. Men sen har de varit som vanligt, starka men inte riktigt sådär intensivt.

Jag har som dig nästa mvc-besök den 4e så ska bli spännande. Undrar hur hon ligger där inne nu.. Fick en känsla igår av att hon inte längre låg med huvudet neråt..

• efg

Oj då har ni mycket att gå igenom!

Nej här finns bara ett alternativ precis som de alltid varit. De blir klurigare med nästa unge ;)

Min bm kollar varje gång hur bebisen ligger men du kanske menar en vaginal undersökning? De har vi inte gjort ännu. Känner mig inge helt bekväm med det just nu när ja tänker på det.. Får se. Brukar de göra vaginala undersökningar på Mvc som rutin?

• efg

Alla namn är fina! Tycker mest om Theodor av dina förslag Marika! Har själv funderat förut över det namnet men nu kommit fram till att det nog inte passar för just min familj även om de tycker det är väldigt fint!

Känner inget behov av vag. Undersökning i onödan så kommer nog inte be om det :p

Hampus tyckte jag också är fint och de skulle passa vådligt bra till casper faktiskt ..;)

Min halloween-helg har varit bra, mest legat i soffan.. Igår umgicks jag med min syster och sen åkte vi med pappa till alla gravarna och tände ljus och sen åt middag på kvällen, mysigt och lagom för en sån här tjockis som jag :) nu står hemgjord pizza i ugnen så snart blir det middag och Netflix efter att ja gjort ett mys-försök till att starta fl .. If you know what I mean ;) :p

• efg

Jag tror o kap de är extremt mycket upp till respektive bm om man får hinnsvepning och olika i olika landsting om igångsättning. Min kompis gjorde hinnsvepning privat, nån släkting som är bm. Jag tycker man borde ta mer till hänsyn om hur kvinnan faktiskt mår om de är rimligt med igångsättning eller inte. Lidande borde överväga att låta graviditeten ta den tid det tar.

Ang sex så har de varit väldigt tunt på den fronten i princip hela graviditeten av div olika anledningar, illamående, ångest över missfall, smärtor och att de känns konstigt när de är ett barn där inne. Men de har släppt lite nu så vi försöker och tycker faktiskt de går himla bra! :) lagom är bäst ;)

Ringde nyss till ultraljudsmottagningen dit min kallelse för tul skickats och frågade varför ja inte fått nån kallelse ännu och då visade det sig att den måste försvunnit i posten för jag hade tydligen en tid den 28e som ja inte fått nån kallelse till och därför missat.. Känns inte alls kul med tanke på hur jag har väntat på posten varje dag och så blir de ändå såhär.. Dock bokade hon in mig redan imorgon 8.30 så får bli en tidig morgon för min del men de får de vara värt. Som tur är så är sambon ledig då så han kan följa med!

• efg

Håller på att smälta dagens nyhet. Våran älskade lilla dotter är en lika älskad, men ack så busig liten son! <3

• efg

Det känns mycket ska jag säga, är otroligt lycklig och överraskad över att jag ska få en son men har varit inställd på en flicka i så många månader nu att det faktiskt känns som jag förlorat henne.. De är blandade känslor.

Känns som att det bästa vore om han bara kom ut så snart som möjligt så de blev helt självklart att de är just honom vi väntat på, nu blir de som lite av en förvirring varje gång jag tittar på magen. Han är otroligt älskad och efterlängtad! Bara lite i chock liksom..

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober