• efg

Vi med BIM 13-19 oktober

Verkligen bra med sjukgymnastik! Borde alla ha rätt till!

Åh vad tråkigt med förlossningsdepression :( hoppas verkligen de bara är något tillfälligt, inte kul att må dåligt och ännu jobbigare när man har en liten.. Har denimmen sån uppföljning på bvc där du går?

Hoppas vaccinationen får bra imorgon, vi ska på de om ett par veckor, kommer säker gå bra :)

Idag hade vi en babyshower hemma hos mig för en kompis, så himla kul med fler bebisar! :)

• efg

Känner mig såååå dålig!!! Går in och börjar skriva typ varje dag och så kommer jag av mig och så får ja börja om hela tiden. Och så hamnar ja bara längre och längre efter! :(

Har verkligen svårt för de här när de inte är "direkt" meddelanden utan att de bara fylls på och Sen ska man svara på allt.

Med oss är det bra! Edgar blir tre månader på torsdag och imorgon ska han få sina sprutor. Hoppas han klarar sig så bra det går från smärta och feber!

Jag var hos gyn förra veckan och betyget är att "det inte syns att jag fött barn" så de är ju trevligt fast det såklart syns nånting :p behöver inte heller äta p piller som de sagt på mvc så nu blir de inget preventivmedel till o börja med så får vi se.

Idag ska jag till kirurgmottagningen för att diskutera ev operation pga gallstenen jag fått under graviditeten så hoppas på positiva besked idag!

Vi får jämföra hur stora våra pluttisar är imorgon eftersom vi (jag o Marika) ska till bvc då. Tror på drygt 6 kg och kanske 60cm... Varför växer de så fort!?!!

Jag skulle velat ha en namncermoni för våran lilla men sambon ogillar allt som har med uppmärksamhet att göra. (Säkert därför vi inte är gifta, suck) Men jag ska bannemig ha ett 1 årskalas för honom!

• efg

Förstår att de måste va stor omställning från 1 till två barn. Nu är ju edgar världens snällaste men de tar ju fortfarande mycket tid. Vad ska du göra i stan med båda barnen då? :)

De gick bra hos läkaren. De blir operation för min del antagligen någon gång inom 3 månader så de ser jag fram emot med mycket nervositet. Men de är det värt (hoppas jag)

Tyvärr kunde hans pappa inte följa med igår till bvc så var ganska ledsen när vi gick dit igår. Hade gärna velat ha med honom. De blev andra dosen rotavaccin (svalde lätt som en plätt) och sen en spruta i höger ben, och han vart sååååå ledsen. Och så pussa jag på honom å sen ett stick i vänster. Stackars älskade lilla plutten. Kunde se hur de gjorde ont i hela kroppen på honom och han som är så lugn och glad annars. Tycker faktiskt det kändes lite som ett övergrepp och jag är glad över att han blev lugn relativt fort ändå när vi kramades och pussades. Han verkar inte ha fått några direkta biverkningar heller. Ev varit lite tröttare än vanligt.

Han vägde 5800g och var 61cm. Har ett litet huvud precis som mamma sin. Och idag blir han 3 månader gammal! Tiden bara rusar iväg vilket känns hemskt!

Nu har ja fått två stora rodnader på ena bröstet, gör inte ont och har ingen feber men har ammat och pumpat och nu sitter ja med lite värme emot så får vi se om de försvinner. Vill inte bli dålig pga amningen liksom.

• efg

Jag hade tänkt be om de den här gången men de blev inte så, tror jag va lite nervös också. Men nästa gång ska jag säga till att ja vill att hon hämtar en kollega så de bara blir "ett övergrepp" för ja vill att han ska ha vaccinet men tycker att de är hemskt att de ska göra illa honom att få det så så lite lidande som möjligt vill jag sträva efter!

• efg

Skönt att de gick bra! Ska ju va mycket lättare efter förlossning. Jag kommer köra preventiv-fritt tillsvidare så går vi se :)

Edgar har börjat få tänder, och han är så ledsen nu. Alltid varit bara glad o så men nu är han ledsen jätteofta även om han är glad också.. Tror de är jobbigt med tänderna :(

Idag var vi på öppna förskolan för första gången. Blir nog fler gånger, bra att komma ut o träffa ändra föräldrar och bebisar.

• efg

Hur går det för era små? Har de lärt sig några nya saker?

Här hemma tränar vi på Att ställa sig upp med att hålla i mammas händer. De går riktigt bra och han ser så stolt ut varje gång!

Annars äter och myser han mest, fortfarande väldigt ledsen jämfört med vad han brukar men som sagt, tänder och utvecklingsfas antar jag..

• efg

Hoppas de dröjer lite innan tänderna kommer helt, onödigt att få det så tidigt!

Vad hon växer lilla tjejen! Så härligt att alla verkar må så bra!

Den här helgen är det exakt ett år sen jag blev gravid och de känns som de va såå länge sen samtidigt som de känns som de va igår. Så blandade känslor inför syskon nu. Vill verkligen bli gravid snart igen och att han ska ja syskon tätt samtidigt som de är lite skrämmande. Jag kommer iaf avvakta ett tag till innan jag föreslår att vi ska "försöka" liksom. Så får vi se vad som händer. Har inget preventivmedel, mensen har inte kommit igång ännu heller men Sexlivet är inte särskilt aktivt iaf så de visar sig vad som händer o fötter :p

Idag slängde den här virriga morsan sin mobil i tvättmaskinen så har tyvärr tappat lite grejer jag antecknat under graviditeten/nu efteråt vilket känns himla tråkigt! Säkerhetskopieringen verkar inte ha fungerat.. Men ska se om de går att lösa..

• efg

Stackars liten som alltid är sjuk! Hoppas att han får slippa vara sjuk i flera år framöver nu! <3

Ja vi tränar ganska mycket men edgar va ju stark redan när han föddes, de är ju så olika se där, den har han ett litet huvud så de är nog inte så tungt som många andra bebisars haha. Han är lik mig o har bråttom ut i livet!

Vad är de för utbildning?

Edgar ska snart börja använda stl 62 men de sitter lite pösigt än så länge så har fortfarande 56 men inte länge till. Köpte dock en nu overall och ville inte ha en sol han växer ut direkt så han fick en i stl 68 som han invigde igår. Oj vad mycket utrymme han hade att röra sig på! Hahha

• efg

De är verkligen inget konstigt att han inte kan det ännu, de är ingen panik och han kommer utvecklas alldeles perfekt i sin egen takt :)

Bra med såna utbildningar, jag har ju redan gått sånt i och med att jag är sjuksköterska men en påminnelse vore egentligen bra. Men ja vet inte. Är mest intresserad av att sambon ska kunna det men tror inte han tänker gå med på att gå nån kurs iaf inte utan mig och dessutom brukar de vara utan barn och de dröjer innan nån annan får ta hand om honom utan mig.

• efg

Men åhh stackars era små!!! När en är sådär liten ska en bara få må bra! Hoppas verkligen inte det är något allvarligt utan att de Kryar på sig! Hur mår de nu?!

Här hemma är de lite tvärt om. Bebis mår bra men hans mor är lite mörbultad efter att ha spenderat förra natten och dagen på akuten. Började med ett gallstensanfall som blev värre och värre och testade olika smärtlindring och tillslut blev det intravenös sådan och sen vart jag helt utslagen och kräktes fram tills strax innan midnatt. Lillkillen har druckit så duktigt ur flaska och nu sitter jag för första gången på nästan två dygn med honom i famnen. Underbart. Ska öva på att lyfta honom ikväll då tanken är att jag ska lyckas ha hand om honom själv imorgon, men det går säkert bra :)

• efg

Beklagar tråkiga besked! Hoppas det blir bra! <3

Skönt att inhalationen fungerar! Men de är värdelöst att de ska behöva vara såhär dåliga när de är så små. Lilla edgar var ju också snorig mycket första månaderna men nu varit bättre ett tag men vart plötligt jättesnorig i natt men de gick att lösa fort som tur är!

Däremot har han varit lite mer ledsen än vad han brukar och jag tror de är en period bara. Han är fortfarande väldigt glad. Förutom här om dagen när han var helt hysterisk. Så hemskt att se, verkligen skär i hjärtat att se honom så ledsen. Vet inte om det var överstimulans, trötthet eller magen. Vi hade gjort mycket den dagen och dessutom hade han inte bajsat sen vi varit på akuten och han fått ersättning/ammat efter jag fått starka mediciner. Jobbigt var de hur dom helst :(

Härligt att ellie gör framsteg! Måste va kul att jämra hur syskonen utvecklas olika iom att de är så individuellt! Åh vad jag längtar redan efter ett plus på Stickan .. :(

Blev ingen operation, nu är de osäkert on de kommer behövas, det kan ha varit "sista rycket" för gallstenarna. Men måste utreda det närmre innan operation iaf. Tagit nya leverprover som fortfarande var förhöjda så ska ta nya igen denna vecka och sen läkarbesök om en vecka så får vi hoppas de sjunkit till normal nivå :)

• efg

Tycker verkligen synd om Tage som är sjuk hela tiden! Är det bättre nu? Hoppas annars att läkaren kan hjälpa till nästa vecka så ni får något slut på de här!

Men va kul att han gjort lite utveckling! Så kan de ju va att allt händer på en gång också!

Hur har de gått med jobbsituationen? Har han hittat något nytt ännu? De är ju svårt det där förstår jag :(

Edgar mår bra, verkade vara sån så kallad "emaljpärla" som han hade för de har lossnat nu, däremot ser man att tänderna är på g men har inte spruckit genom tandköttet ännu. Men han kliar och kliar. Och imorrn ska vi till bvc.

Med mig är det också bra. Fått ta nya prover typ tusen ggr och nu senast var de äntligen bättre så förhoppningsvis visar proverna jag ska lämna imorgon normala värden. Och så har jag fått en kallelse för ytterligare ett nytt ultraljud för att se om de kan hitta några gallstenar.

Mysigt med babymassage! Ska kolla på det imorrn på bvc tyckte jag såg en lapp sist jag va där. Kan va mysigt :) så himla bra med sjukgymnastik, hur gick det?

Jag var hos kiropraktorn i veckan och knäckte till allt som blivit skevt under graviditeten så hoppas på mindre smärta i skinkorna framöver ;)

• efg

Shit vad hon växer Marika! Nästan samma size som edgar :p edgar är 64 lång och väger 6.38. Alltså dubbel vikt från de han föddes! De tyckte han va lite lätt i vikten för sin längd men inget jag är orolig för då både ja o min syster va långsmala, och så smal är han inte ens utan bara inte så tjock som bebisar ofta är! ;)

Han har fått smaka lite gröt några dagar i rad nu bara för att få i sig gluten och han verkar inte tycka något speciellt om det. Känns inte som att han riktigt fattar att de är mat utan de skulle lika gärna kunna va slem, haha

Skönt att ni är friska nu Marika! Hoppas de får hålla sig så! Hur går de för Tage då? Var ni hos läkaren igår va Anna? Kommer dom fram till något?

För egen del har de blivit ännu ett besök på akuten men nu har jag fått en tid för operation äntligen så efter den 26e slipper jag förhoppningsvis den här skiten! :)

Blev ingen babymassage för våran del, visade sig att de passade bättre för spädisar och nu är ju e redan 4 månader så får hoppa det, däremot ska vi börja på babysim i maj, senare än jag hoppades på men nu blir de iaf av! :)

• efg

Nej du har ju inte varit sämre på att skriva än oss andra! Naturligt att det minskar när ungarna är ute och tar upp all tid;) men hoppas ändå att vi kan fortsätta hålla kontakten :)

Tråkigt med din ME, hur får du hjälp med det nu då?

Stackars lilla Tage, så dåligt med alla dessa restade mediciner, hoppas den kommer in i tid och inte skjuts upp längre och framförallt att den hjälper!
    Och stackars casper, tyvärr hör det ju till att slå sig i den åldern :/ <3

Ja jag känner mig nervös för operationen.. Men försöker att inte tänka på saker kring den och har inte googlat eller nåt. Har heller aldrig opererat mig förut, sånt har alltid skrämt mig men för första gången känns det värt det, så här ont kan jag inte ha.

Den 20e ska jag på genomgång och då får jag svar på hur länge jag måste ha uppehåll i amningen också. Helammar ju fortfarande så de blir ju spännande att se hur de ska gå...

Föresten så har edgar sen några dagar tillbaka valt bort amningsnappen som vi haft från start. Han ammar såå duktigt utan och de är såå mysigt! Känns också väldigt smidigt ;)

Då är e och Tage ungefär lika långa men Tage väger drygt ett kilo mer. Bvc tyckte han va lite för lätt men de var jag och syrran också så jag är inte orolig alls :)

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober