• ticcer

Vi med BIM 13-19 oktober

Tänkte skapa en tråd med oss som har BIM mellan 13-19 oktober :) så kan vi snacka och förhoppningsvis få se lite plus här också :)
    Tänkte att här kan vi stötta varandra och prata om förväntningar och ja allt ni vill :) kanske kan vi bli en liten grupp som kan följas åt :)

Jag är 20 år och min sambo är 22, vi bor i hus i Skåne och är nu inne på fjärde försöket :)

Välkomna in allihopa :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-08 20:29
    Lägger till listan här i inlägget så att vi alla lättare kan se det :)

Ticcer, 20 år, skåne, BIM 14/10

cissi2801, BIM 18/10

efg, 22 år, Stockholm, BIM 15/10

Mee, 26år, Sundsvall, BIM 15-19/10

201405, 20 år, BIM 14/10

Anonym (AK), 22 år, Stockholm, BIM17-18/10

Krishna, 26 år, Södra Dalarna, BIM 18/10

Pottan, 19/10

• Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober
  • Mee

Vad roligt efg! Förstår att det kan bli svårt att hålla sig ifrån att berätta då symptomen är så starka. :)

Ja mycket tråkigt, hade BIM i lördags och mensen kom igår.. Känns så jävla skit!

Använder äl test. Nu när jag använde det så visade det teststreck i nästan 2 veckor utan glad gubbe. Så vet inte vad det är för fel.. :( känner mig bara så otroligt ledsen och misslyckad då det har tagit så lång tid att bli gravid. Har försökt i snart 1 år och det tar sig inte. Och ingen hjälp kan jag få heller då jag har ett barn sedan tidigare och ett missfall i bagaget. Känns bara så hopplöst! :( Mailade dock min bm på mvc och bad om hjälp. Får se hur hon kan hjälpa mig om hon kan.

Förlåt för en massa negativt! :(

• efg

Det spelar ingen roll att du har barn sen innan, du kan ändå få hjälp! Gör som mig och boka en tid hos gynekologen så kan de iaf börja med att göra ett vul för att utesluta några skador eller sjukdomar i äggledarna. Och därifrån kan de sedan hjälpa dig med remiss till en fertilitetsklinik eftersom ni försökt så länge, och spä på lite. Har de inte gått riktigt ett år? Säg att de hårt över ett år! Har ni kanske inte haft så mycket sex som de säger att man ska ha? Säg att ni haft sex varje dag! Och glöm inte bort att de behöver inte vara din kropp som har svårt för att bli gravid, låt sambon undersöka sig också!

• Mee

Jag skickade ett desperat mail till min bm på mvc och har nu fått svar att hon kan sätta upp mig på väntelista hos en gynekolog. Dock blir det inte fören i maj/juni någon gång. Sedan ska jag på drop-in efter påsk och kolla sköldkörteln med blodprov. Får helt enkelt vänta och se..

Tack för uppmuntrande svar efg! <3

• Anna Hbg

Håller fullständigt med efg Mee!

Bara överdriv om det är det som krävs. Förstår att du blir less på hela situationen men vi finns här om du behöver kräka av dig <3

Har fått tid flr KUB den 30/4 och vet inte riktigt hur jag ska klara mig tills dess.

Är inne i v,8 nu och det var då förra graviditeten avstannade så är lite extra nojjig nu :(

Har inte blött mer och jag och sambon har kommit överrens om att så länge allt ser bra ut ska vi hålla oss till KUB.

Vill helst inte få något eventuellt negativt besked innan vi gifter oss den 18/4 heller utan kunna njuta av dagen.

• ticcer

Jag har inte varit så aktiv här, har varit mycket som hänt och en stor oro. Började få bruna flytningar och ont, symtomen försvann och jag började frukta det värsta. Efter mycket tjat från sambon åkte vi till akuten idag och där inne låg vår älskade kotte med ett pickande hjärta och hade det bra <3 tårarna kom när jag såg den på skärmen, vilken lycka :)

Nu väntar jag på KUB som vi har den 30/4 :D

Hoppas det går bra för er andra också, håller tummarna för er alla :) Jag hoppas du får ditt plus snart Mee, inget kul att bara vänta och så :(

• efg

Så då har Anna och ticcer tid för kub samma dag! Va kul! Håller tummarna för att allt är bra! Jag har inskrivning om en vecka och så har ja bokat in ul om tre veckor, alltså 24/4.

Igår började illamåendet på riktigt. Och i morse var de riktigt jobbigt alltså. Var väldigt nära att kräkas flera gånger. Men sen när ja väl kommit över allt, ätit och så ordentligt så gick de bra.

Sover väldigt illa på nätterna.. Vaknar och kan inte somna om :(

• Anna Hbg

Glad påsk på er tjejer! :)

Så ambivalent jag känner mig hela tiden :/

När jag mår illa och kräks önskar jag bara att jag ska må bättre och när jag inte mår dåligt blir jag nojjig att graviditeten avstannat igen och vill bara känna grav.symtom igen :/

Vill så gärna att den lilla krabaten ska stanna kvar och må bra därinne.

• efg

Glad påsk! :)

Håller med dig, massa symptom=Jippi jag är gravid, för mycket symtom (smärta)=åh nej jag får missfall, inga/lite symtom: vad har hänt nu?!

Aldrig är man nöjd! Men de är väl bara att bita ihop, hålla tummarna och följa med i bergochdahlbanan så gott det går! ;)

• efg

Var på inskrivning idag. Så jobbigt tyckte jag! Var jättenervös och kände inte alls att de va lugnande på något sätt. Blodtryck, blodsocker och blodvärde såg allt toppen ut och så gjorde hon ett cellprov vilket ja redan ångrar.. Är så rädd för att de ska börja blöda eller nåt men hon lovade att det inte kunde orsaka missfall iaf.. Men fy de känns ändå som en onödig risk!

Nu får de kommande två veckorna till ultraljudet gärna gå jättefort så jag förhoppningsvis går positiva besked där och kan lugna ner mig lite. Inte fick jag remiss för kub heller :(

• Anna Hbg

efg:

Det enda man gör nör man väntar, och har, barn är att oroa sig.

Tar tyvärr aldrig slut :)

Tror verkligen onte att du behöver oroa dig för cellprovet. Bara bra att du tog ett så att de kan upptäcka någon eventuell förändring.

När det kommer till kub fick jag tiden hemskickad efter några veckor men här får man bara göra kub om man hunnit fylla 35, eller mer, när bebisen är beräknad.

Svar på tråden Vi med BIM 13-19 oktober