• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hejsan allihopa!

jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

• Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • längtarefterbebis

jag mår ganska bra faktiskt. lite huvudvärk har kommit nu på dag 3..

vill att tiden ska gå snabbare..

o så funderar jag mycket på.. om det inte skulle gå.. samtidigt som jag tänker att - nästa år vid denna tiden kanske jag är mammaledig. <3

• längtarefterbebis

nu är jag på dag 8 med nässpray.. står i mina papper att det ska komma en blödning mellan dag 8-14.. mrn vad menas med det.. en blödning en gång eller en blödning som i mens typ.. tänte bara så man märker av den liksom. :)

lomma76 skrev 2015-02-03 17:11:16 följande:

Hej

Av nässprayen fick jag lite huvudvärk efter ca en vecka. Höll i sig 2 dagar sedan inget speciellt

Av sprutorna har jag inte känt nåt, inte mer än att äggstockarna arbetar förfullt. Lite molande med definitivt ingen otäck känsla.

Hur mår du själv? Några biverkningar hittills?

• lomma76
    längtarefterbebis skrev 2015-02-08 12:07:16 följande:

nu är jag på dag 8 med nässpray.. står i mina papper att det ska komma en blödning mellan dag 8-14.. mrn vad menas med det.. en blödning en gång eller en blödning som i mens typ.. tänte bara så man märker av den liksom. :)

Blödning är liknande mens. Jag hade inte fullt så mycket och det varade i ca 2 dagar.
    Min kom precis efter nio dagarGlad.
    Hade mitt  ÄP i fredags. Var nervös men det var en positiv upplevelse, inte alls så farligt som jag trott. Mådde bra efter också, knappt någon smärta alls.
    Vi fick ut 6 st ägg och tre av dessa är befruktade, så imorgon eftermiddag är det dags att återföra ett ägg. Är så otroligt förväntansfull samtidigt som man måste tänka att det kan gå åt pipsvängen. Då vet man iof  vad man ha framför sig.

• längtarefterbebis

åååh men herregud.. fan vad spännande, hoppas allt går bra!

håller mina tummar ?

lomma76 skrev 2015-02-08 13:50:03 följande:

Blödning är liknande mens. Jag hade inte fullt så mycket och det varade i ca 2 dagar.

Min kom precis efter nio dagar.

Hade mitt  ÄP i fredags. Var nervös men det var en positiv upplevelse, inte alls så farligt som jag trott. Mådde bra efter också, knappt någon smärta alls.

Vi fick ut 6 st ägg och tre av dessa är befruktade, så imorgon eftermiddag är det dags att återföra ett ägg. Är så otroligt förväntansfull samtidigt som man måste tänka att det kan gå åt pipsvängen. Då vet man iof  vad man ha framför sig.

• längtarefterbebis

nj kom min blödning också :) dag 9. aldrig blivit så glad. varit rädd att jag sprayat fel eller att det inte skulle funka :)

lomma76 skrev 2015-02-08 13:50:03 följande:

Min kom precis efter nio dagar.

• lomma76
    längtarefterbebis skrev 2015-02-09 09:50:06 följande:

nj kom min blödning också :) dag 9. aldrig blivit så glad. varit rädd att jag sprayat fel eller att det inte skulle funka :)

Tummen upp för digFlört.JA att man bli så gald för en blödning...
    Nu är det bara mindre än två timmar kvar till vår återföring. Sjukt spännnande!!!!
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 14:15:43 följande:
    Tummen upp för digFlört.JA att man bli så gald för en blödning...
    Nu är det bara mindre än två timmar kvar till vår återföring. Sjukt spännnande!!!!
    SPÄNNANDE! skriv sen hur det var! är sååå nyfiken och taggad!
  • lomma76
    längtarefterbebis skrev 2015-02-09 15:17:00 följande:
    SPÄNNANDE! skriv sen hur det var! är sååå nyfiken och taggad!
    Så då är man officiellt ruvare. Gick otroligt smärtfrittGlad.
    Inga väntetider och tur var det, min blåsa var på bristningsgränsenFlört.
    Vi var där halv fyra kl 15.40 hade jag klätt om, 15.45 var jag inne på operation. Vi promenerade ut prick 16.00.
    Nu får vi vänta till den 25/2 som är vår testdag. Har lovat mig själv att inte testa tidigare (om det nu går att hålla).
    Så jag säger bara att jag har haft en otroligt smärtfri behandling. Inget att vara orolig/nervös överSkrattande.
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 18:06:01 följande:

Så då är man officiellt ruvare. Gick otroligt smärtfritt.

Inga väntetider och tur var det, min blåsa var på bristningsgränsen.

Vi var där halv fyra kl 15.40 hade jag klätt om, 15.45 var jag inne på operation. Vi promenerade ut prick 16.00.

Nu får vi vänta till den 25/2 som är vår testdag. Har lovat mig själv att inte testa tidigare (om det nu går att hålla).

Så jag säger bara att jag har haft en otroligt smärtfri behandling. Inget att vara orolig/nervös över.

ååh.. jag blir så rörd på något vis.. längtar tills det är min tur.. är bara så många tankar.. tänk om inte äggen blir befruktade... tänk om kroppen inte vill ga emot ett befruktat ägg pga min vikt.. jag försöker gå ner hela tiden men det är sååå svårt.. händer liksom inget. kvittar vad jag än gör.. :(

undrar om det är nässprayet som gör att jag vlir så känslig.. ena sekunden är jag glad o nästa är jag så arg o ledsen. :(

<3
  • längtarefterbebis

idag ska jag börja sticka mig med sprutorna. undrar om jag redar ut det själv eller mannen får göra det :)

hur går det för er andra?

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö