• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hejsan allihopa!

jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

• Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • monn

Tycker det ser positivt ut! :) när är testdag? Ta ett digitalt om du har?

längtarefterbebis skrev 2015-03-22 06:54:36 följande:

vad tror ni om detta? RD 14 idag. ????????????

• längtarefterbebis
    monn skrev 2015-03-22 07:54:08 följande:

Tycker det ser positivt ut! :) när är testdag? Ta ett digitalt om du har?

det är testdag på onsdag. vet inte om det är en synvilla men mannen tycker det ser ut som ett svagt plus. ska ta digitalt på onsdag :)
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-22 08:04:33 följande:
    det är testdag på onsdag. vet inte om det är en synvilla men mannen tycker det ser ut som ett svagt plus. ska ta digitalt på onsdag :)
    Jag tror att det är ett plus :). Hoppas!!!
  • längtarefterbebis

jag är jätteförvirrad just nu. har mensvärk i ca tre dagar. varit och kollat på toa hur många gånger som helst om det kommit ngn mens.. idag tyckte vi att vi fått ett svagt plus på stickan.. men nu i em har det kommit (ursäkta detaljer) bruna klumpar... trodde det var mensen som var på G men det har försvunnit nu.. tänkte lite att det kanske är crinonen som orsakar detta...

någon som varit med om samma??!?!

• längtarefterbebis

mensen kom igår på jobbet. direkt på morgonen med.. typiskt.. var många tårar under dagen mellan mina vårdtagare... HEMSK KÄNSLA..  skönt att få gråta ut igårkväll .. idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

känner inte för att försöka mer, utan vill istället lägga ALL fokus på att gå ner i vikt istället. bara fokusera på mig själv.

hur går det för er andra.`?

• joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-24 07:37:04 följande:

mensen kom igår på jobbet. direkt på morgonen med.. typiskt.. var många tårar under dagen mellan mina vårdtagare... HEMSK KÄNSLA..  skönt att få gråta ut igårkväll .. idag känns det lite bättre, även om jag fortfarande är ledsen..

känner inte för att försöka mer, utan vill istället lägga ALL fokus på att gå ner i vikt istället. bara fokusera på mig själv.

Nej! Usch, jag fasar verkligen för det där när det blir dags för IVF. Vet ju hur besviken jag blir i vanliga fall och tror att det kommer kännas mycket värre efter ett IVF-försök. Stor kram till dig. Förstår att du vill fokusera på dig själv nu. Jag håller också på att hå ner i vikt sedan några veckor. Känns bra eftersom det då känns som att jag verkligen GÖR något för att öka chanserna.
  • monn

Stor kram!

• joss82

Ringde RMC idag och de kommer skicka en kallelse till oss redan i nästa vecka! Jätteglad för det och samtidigt känns det så himla läskigt. Det är liksom verklighet nu, vi är faktiskt ett av de par som sannolikt behöver genomgå IVF. Huh...

• monn

Härligt att det är på gång :) jag har börjat med levaxin, sedan spola äggledarna nästa vecka (ser inte fram emot det), och sedan insemination när mitt sköldkörtelvärde är bra :) du får uppdatera när du får första tiden!

joss82 skrev 2015-03-25 09:10:40 följande:

Ringde RMC idag och de kommer skicka en kallelse till oss redan i nästa vecka! Jätteglad för det och samtidigt känns det så himla läskigt. Det är liksom verklighet nu, vi är faktiskt ett av de par som sannolikt behöver genomgå IVF. Huh...

• joss82
    monn skrev 2015-03-25 13:01:39 följande:

Härligt att det är på gång :) jag har börjat med levaxin, sedan spola äggledarna nästa vecka (ser inte fram emot det), och sedan insemination när mitt sköldkörtelvärde är bra :) du får uppdatera när du får första tiden!

Jag har gjort en spolning också och visst var den obehaglig men för mig var den mindre plågsam än jag trott. Kan rekommendera att ta tex två Ipren och en Alvedon innan. Jag fick som ganska rejäl mensvärk när tabletterna slutade verka framåt kvällen så tror att de hjälpte en hel del. Räkna med att du kan blöda litegrann några dagar efter också, jag blev lite rädd när jag upptäckte det.
  • monn

Tack för bra tips! Det skall jag göra :) skall bli skönt att få det överstökat. När jag fick tiden per telefon så sade kvinnan jag pratade med att det kändes som "den värsta mensvärk du kan tänka dig" men bara under några sekunder! Tack ;) dock bra att de är ärliga! Kan man ha tampon/menskopp då eller måste man ha binda? Tänkte om man är infektionskänslig..

joss82 skrev 2015-03-25 13:29:15 följande:

Jag har gjort en spolning också och visst var den obehaglig men för mig var den mindre plågsam än jag trott. Kan rekommendera att ta tex två Ipren och en Alvedon innan. Jag fick som ganska rejäl mensvärk när tabletterna slutade verka framåt kvällen så tror att de hjälpte en hel del. Räkna med att du kan blöda litegrann några dagar efter också, jag blev lite rädd när jag upptäckte det.

• joss82
    monn skrev 2015-03-25 14:56:22 följande:

Tack för bra tips! Det skall jag göra :) skall bli skönt att få det överstökat. När jag fick tiden per telefon så sade kvinnan jag pratade med att det kändes som "den värsta mensvärk du kan tänka dig" men bara under några sekunder! Tack ;) dock bra att de är ärliga! Kan man ha tampon/menskopp då eller måste man ha binda? Tänkte om man är infektionskänslig..

Jag använder alltid binda så vet inte men gyn sa att man är infektionskänslig ett par dagar så kanske klokt att låta bli tampong. För mig räckte det nog med trosskydd.
  • lomma76

Fy vad tråkigtRynkar på näsan vet hur det känns. Men efter nåra dagar börjar man tänka på nästa försök.
    Vi ska börja igen den 6/4 ( långa protokollet) ÄP v 19.
    Kram
Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö