• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hejsan allihopa!

jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

• Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-26 16:15:53 följande:

Tyvärr inget positivt svar. Fick blödning förra veckan som höll i sig några dagar, troligen vanlig mens.. Tog ändå testet igår..negativt som jag visste.

Så nu får vi börja om igen från början.

Hur går det för dig?

Har du mått bra hittills under behandlingen?

Nu vet vi i alla fall vad som väntar oss. Hoppas få börja igen nästa mens.

Lycka till på lördag, troligvis ÄP nästa vecka

fy vad tråkigt :(

jag har mått ganska bra. lite mkt humörsvängningar... o så lte viktupgång... så jag verkligen INTE behöver :(

japp jag hoppas det :) ska bli spännande :)
  • längtarefterbebis

hur går det för er tjejer ?  Kyss

jag gjorde mitt äggplock i fredags. det värsta jag varit med om i hela mitt liv. hade jätteont både under äggplocket och efteråt.

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg. Hjärta

mycket förväntansfull!

• joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-08 13:29:45 följande:

hur går det för er tjejer ?  Kyss

jag gjorde mitt äggplock i fredags. det värsta jag varit med om i hela mitt liv. hade jätteont både under äggplocket och efteråt.

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg. Hjärta

mycket förväntansfull!

Jobbigt att det gjorde så ont! Brukar det göra det? Bra i alla fall att de fick ut ett ägg och att du snart får tillbaka det befruktat! Håller tummarna för att du får ett fint plus om två veckor!

Vår remiss har troligtvis blivit ivägskickad till RMC, ska ringa gynekologen imorrn och fråga så jag vet säkert. Hoppas de hör av sig snart!
  • LikeLadyy

Håller tummarna för er!!! Själv har jag börjat min behandling för endometriosen. Förhoppningsvis ska den vara klar om 3 månader, och då kan vi sätta igång med ivf. Jag ska även börja medicinera för underproduktion av sköldkörteln. Denna medicinering ska förhoppningsvis bara pågå fram till vi fått vårt barn.

längtarefterbebis skrev 2015-03-08 13:29:45 följande:

hur går det för er tjejer ? 

fick bara ut ett ägg, läkaren vågade inte försöka på fler eftersom jag hade så ont. ringde ner igår och det var befruktat, ringde ner idag också för och kolla om det delat sig som det ska. och det hade det, så imorgon ska jag få tillbaka mitt lilla ägg.

mycket förväntansfull!

• monn

Jag skall också medicinera för underfunktion av sköldkörteln, har du fått läkartid för det än?

LikeLadyy skrev 2015-03-09 10:53:47 följande:

Håller tummarna för er!!! Själv har jag börjat min behandling för endometriosen. Förhoppningsvis ska den vara klar om 3 månader, och då kan vi sätta igång med ivf. Jag ska även börja medicinera för underproduktion av sköldkörteln. Denna medicinering ska förhoppningsvis bara pågå fram till vi fått vårt barn.

• LikeLadyy

Nä, jag har inte fått någon tid än. Jag fick brev för ca två veckor sedan att jag ska få en tid inom 2 mån.

monn skrev 2015-03-09 14:47:37 följande:

Jag skall också medicinera för underfunktion av sköldkörteln, har du fått läkartid för det än?

• längtarefterbebis

hur går det för er? själv väntar jag på testdagen.. somär nästa vecka.
    vi gjorde ett gravtest igår men det var neg...

haft lite symtom som ont i magen, illamående. lite halsbränna.. men känner mig inte så gravid direkt.. hmm...

• joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-03-19 11:21:28 följande:

hur går det för er? själv väntar jag på testdagen.. somär nästa vecka.
    vi gjorde ett gravtest igår men det var neg...

haft lite symtom som ont i magen, illamående. lite halsbränna.. men känner mig inte så gravid direkt.. hmm...

Håller tummarna! Får jag fråga hur lång tid det dröjde innan ni blev kallade till RMC efter att de fått remissen? Fick remissbekräftelse från dem för ca 2 veckor sedan och vill så himla gärna att de ska kalla oss så snart som möjligt!!
  • längtarefterbebis

det dröjde bara ngn vecka. men vi har ju inte gått den vanliga vägen eftersom vi var med i en studie. så jag vet inte om vi hade förtur... vet att det är lång väntetid annars :(

joss82 skrev 2015-03-19 13:14:51 följande:

Håller tummarna! Får jag fråga hur lång tid det dröjde innan ni blev kallade till RMC efter att de fått remissen? Fick remissbekräftelse från dem för ca 2 veckor sedan och vill så himla gärna att de ska kalla oss så snart som möjligt!!

Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö