• längtarefterbebis

IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö

Hejsan allihopa!

jag och min man har försökt få barn i 5 år ca. nu ska vi äntligen få börja med IVF.
    egentligen skulle vi börja nästa vecka, men pga min mans jobb så måste vi vänta tills nästa mens.. ivrig som man är så vill man ju börja direkt. frustrerande att behöva vänta...

någon mer som håller till på RMC i Malmö?
    berätta era historier om IVF, tack! Hjärta

• Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö
  • joss82

Hoppar in här om det är ok? Vår gynekolog skickar förhoppningsvis remiss till RMC för IVF nästa vecka, hoppas bara de tar emot oss!! Tar de en massa prover och så även om man gjort utredning hos gynekolog tidigare? Känns ju lite onödigt att göra om alltihop?

• LikeLadyy

Vi var träffade läkarna förra veckan. De kunde konstatera att det var fel på både mig och maken. ????. Endometrios & lågt spermieantal. Det hade antagligen blivit ivf även om det bara var fel på en av oss. Nu är det iaf inte bara den enes "fel". Jag ska nu får sprutor i 3 mån för att försättas i kemiskt klimakterie, detta för att endometriosen ska lugna ner sig. Därefter ska vi köra igång med ivf så fort som möjligt.

• längtarefterbebis
    joss82 skrev 2015-02-18 11:12:54 följande:

Hoppar in här om det är ok? Vår gynekolog skickar förhoppningsvis remiss till RMC för IVF nästa vecka, hoppas bara de tar emot oss!! Tar de en massa prover och så även om man gjort utredning hos gynekolog tidigare? Känns ju lite onödigt att göra om alltihop?

självklart är det ok! :) ju fler desto roligare om man kan dela med sig :)
    jag tror de tar egna prover. det gjorde de på mig iaf. förutom mannens spermaprov för det var relativt nytt.. varför skulle de inte ta emot er menar du??
  • längtarefterbebis
    LikeLadyy skrev 2015-02-20 07:11:02 följande:

Vi var träffade läkarna förra veckan. De kunde konstatera att det var fel på både mig och maken. ????. Endometrios & lågt spermieantal. Det hade antagligen blivit ivf även om det bara var fel på en av oss. Nu är det iaf inte bara den enes "fel". Jag ska nu får sprutor i 3 mån för att försättas i kemiskt klimakterie, detta för att endometriosen ska lugna ner sig. Därefter ska vi köra igång med ivf så fort som möjligt.

tråkigt att det är fel på er båda.. hoppas de kan hjälpa er. hur gammal är du ?
  • joss82
    längtarefterbebis skrev 2015-02-20 09:41:20 följande:

självklart är det ok! :) ju fler desto roligare om man kan dela med sig :)
    jag tror de tar egna prover. det gjorde de på mig iaf. förutom mannens spermaprov för det var relativt nytt.. varför skulle de inte ta emot er menar du??
    Eftersom vi "bara" har försökt i ett år behöver de ju göra en bedömning att våra svårigheter med dåliga spermier och taskig ägglossning är tillräckliga skäl för att dra igång IVF. Tycker de att vi borde kunna klara det på egen hand får vi ju vänta ett år till som jag förstått det?
  • monn

Det tror jag inte att de gör, om ni redan har konstaterat vad som är fel:) vi fick lämna nya! Fem dagar efter att vi lämnat sista provet fick vi en undersökningstid en månad senare :) så jag tycker det har gått snabbt. Första besöket på RMC blir nu på torsdag, spännande!

joss82 skrev 2015-02-18 11:12:54 följande:

• joss82
    monn skrev 2015-02-20 12:13:08 följande:

Det tror jag inte att de gör, om ni redan har konstaterat vad som är fel:) vi fick lämna nya! Fem dagar efter att vi lämnat sista provet fick vi en undersökningstid en månad senare :) så jag tycker det har gått snabbt. Första besöket på RMC blir nu på torsdag, spännande!

Spännande! Kul att höra att det kan gå så fort!
  • LikeLadyy
    längtarefterbebis skrev 2015-02-20 09:42:07 följande:

tråkigt att det är fel på er båda.. hoppas de kan hjälpa er. hur gammal är du ?

Vi försöker tänks positivt att de nu vet vad som är fel, att de vet vad de har att arbeta mot/med för att lyckas. Jag e 36.
  • längtarefterbebis
    lomma76 skrev 2015-02-09 18:06:01 följande:

Så då är man officiellt ruvare. Gick otroligt smärtfritt.

Inga väntetider och tur var det, min blåsa var på bristningsgränsen.

Vi var där halv fyra kl 15.40 hade jag klätt om, 15.45 var jag inne på operation. Vi promenerade ut prick 16.00.

Nu får vi vänta till den 25/2 som är vår testdag. Har lovat mig själv att inte testa tidigare (om det nu går att hålla).

Så jag säger bara att jag har haft en otroligt smärtfri behandling. Inget att vara orolig/nervös över.

hur gick det på testdage igår?

jag var på ul igår för att kolla till äggen. ska ner igen på lördag o kolla om de växt till sig lite :)
  • lomma76
    längtarefterbebis skrev 2015-02-26 08:47:37 följande:
    hur gick det på testdage igår?

jag var på ul igår för att kolla till äggen. ska ner igen på lördag o kolla om de växt till sig lite :)
    Tyvärr inget positivt svar. Fick blödning förra veckan som höll i sig några dagar, troligen vanlig mens.. Tog ändå testet igår..negativt som jag vissteRynkar på näsan.
    Så nu får vi börja om igen från början.
    Hur går det för dig?
    Har du mått bra hittills under behandlingen?
    Nu vet vi i alla fall vad som väntar oss. Hoppas få börja igen nästa mens.
    Lycka till på lördag, troligvis ÄP nästa veckaGlad
Svar på tråden IVF höst/vinter 2014 RMC Malmö