Inlägg från: Mrs LW |Visa alla inlägg
  • Mrs LW

Fler unga som försöker skaffa barn?

Godmorgon tjejer!
    Jag kunde inte vänta till fredag och jag tror att jag plussade imorse!!

• Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-11-12 10:48:17 följande:
    Åh, grattis!! Vad underbart! Skrattande
    Tack! Nu är jag bara rädd att det ska vara spök.. Ska testa med digital på fredag ifall cb plus visar något då också.
  • Mrs LW
    Zam96 skrev 2014-11-12 11:07:21 följande:
    Det ser ju blått ut, så jag är ganska säker på att du kommer få en stegring Glad
    Ja blått är det. Blir bara så nojjig för strecket försvann nästan helt nu några timmar senare..
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-11-12 16:39:39 följande:
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket!
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2014-11-18 11:36:07 följande:

Hej alla! Hur mår ni? Och hur går det? Har inte varit inne på ett tag. Är det någon som kan förklara för mig hur man egentligen räknar ut hur lång menscykeln är.

Hej! Fortfarande gravid (antar jag), inga blödningar iaf. Molande värk i livmodern och konstant illamående, kräks flera gånger om dagen och har problem med avföringen också.. Ska träffa läkare imorgon..
    Igår fick jag veta att min älskade farfar dött.. Bara 56 år gammal.. Vi var väldigt nära så det är riktigt tungt för mig just nu och allt tillsammans gör att jag inte känner mig glad för någonting alls längre.. Skulle kanske behöva komma ut och prata med någon, men det är inte så jäkla lätt när man är sänliggandes pga illamåendet..

Menscykeln är dagarna mellan mensens första dag till början av nästa mens. Vanligtvis runt 28 dagar. Du får räkna helt enkelt och kolla vad standarden varit för dig själv de senaste månaderna.
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-13 07:23:21 följande:

Oj här var det länge sedan jag skrev!

Förra gången jag skrev hade jag fått i väldigt tidig missfall men nu är jag gravid igen! Nu har jag kommit så långt som till vecka 6 Skrattande

Stort grattis! Vad glad jag blir!Gravid{#emotions_dlg.flower} När är du beräknad nu då?
    Mamma till Elliot 30/12-11 och Gravid med syskon, BF 24/7-15
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-13 14:38:45 följande:

Tack så mycket! {#emotions_dlg.flower}

Jag är beräknad den 15e september (blev gravid på julafton ) Så väldigt tidigt ännu men det känns väldigt bra! Oskyldig
    Hur går det för dig? :)

Vad kul! {#emotions_dlg.flower} Jo det rullar på, många besök hos läkare, diabetessköterska och BM och har redan hunnit göra 2 UL.. Tungan ute Är inne i vecka 13 (12+4) just nu. Har redan känt första fladdret Hjärta Väger upp för allt illamående och tidiga foglossning.  Nu går jag bara och väntar på att få se ifall vi får veta kön på RUL..Solig
  • Mrs LW
    alexandra94 skrev 2015-01-14 05:46:30 följande:
    Åh vad roligt! Jag ska till BM på fredag på hälsosamtal. Dock har jag en fruktansvärd oro som styr mig just nu. Har inte riktigt kunnat glädjas över min graviditet då jag mår fruktansvärt bra.. Det gör att det hela känns väldigt overkligt. Men vi får väl se, fortfarande väldigt tidigt.
    Spännande!!
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-01-15 23:27:24 följande:

Ni som är/har varit gravida har ni mått illa på kvällarna? Alltid när jag ska gå och lägga mig så mår jag illa?!

Jag mår illa lite när som på dygnet.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-08 03:40:46 följande:

Någon kvar här inne? hur har det gått för alla?

Jag är inte aktiv men tittar in då och då.. Gick in i vecka 31 idag och väntar en liten kille. Hur går det för dig?
  • Mrs LW
    fr0kenandersson skrev 2015-05-09 02:02:58 följande:

Varför försöka skaffa barn när man har en på åtta månader? Du är medveten om att det tar två år för kroppen att läka helt efter förra grav plus förlossning va? Jag skulle vänta.

Fast hur anser du att det rör dig på något sätt överhuvud taget? Är det din kropp? Dina barn? Bad hon om råd?

Nej.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-09 01:38:37 följande:

Åhh vad undetbart! Jag hade uppehåll på min mens i över 4 månader så då tappade jag allt sug/glädjen i det hela så vi tog en lite paus. Men efter jag hade gått klart på mina hormoner jag fick för att få igång mensen så började vi aldrig igen, sex hade bara blivit tråkigt och jag fick bara ångest för att det aldrig tog sig. Men nu har vi nästan hoppat upp i sadeln igen men nu blir det så blir det, Jag har inge stress 

Vad skönt att slippa känna nån press över situationen! Håller tummarna för er.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-11 04:39:21 följande:

Min mens har ej kommit än :o Första dagen på min senaste mens var den 8:de April... Hoppas den bara är sen så det inte blir uppe håll på den... Dock undrar jag om det är någon som vet varför det sticker i ena sidan på/i livmodern? Försökte googla men stod bara att det kan kännas så om ägget fäster vid en grav med det brukar ju ske ca 7-11 dagar efter ägglossning. Det är ju dags för mens nu? Hmmm

Senare ägglossning? Det skulle förklara varför mensen är sen också.
  • Mrs LW
    Elliest skrev 2015-05-13 02:15:49 följande:
    Då är det ju jätte sent eftersom ägglossningen kommer den dagen jag egentligen ska ha mens :o 
    Ändå fullt möjligt. Vet flera som haft så.
Svar på tråden Fler unga som försöker skaffa barn?