Inlägg från: doccah |Visa alla inlägg
  • doccah

Bf juli 2015

Kan oxå hoppa in här! Har bf 31 juli/1 augusti så de är på gränsen ^^ går in i vecka 13 imorgon och har haft en väldigt bortskämd graviditet :) bara varit trött som attan och mått illa max 2 gånger typ ^^

• doccah
    underbaraSt skrev 2015-01-16 19:37:52 följande:

Idag gjorde jag mitt kubtest och fick se en vinkande liten bebis med hjärtslag och utan kromosomfel. :D Så skönt! Nu kommer jag kunna börja leva lite igen. Tiden fram tills idag har varit en lång väntan och oro på att något ska vara fel. Har inte ens njutit av julen. All tid har gått åt att tänka på min lilla där inne och att den ska leva och må bra. Vilket den gör! :D

Hade bf 26 juli men blev flyttad en dag till 27 juli så idag blev det v.12+3 igen. Jag som kollar mina appar dagligen för varje dag som går för att se procent. Sen var jag så nöjd med att gå in i nya veckor på måndagar. Nu blir det tisdagar istället :P

Ååh va härligt. Jag ska på kub på måndag och är nervös som attan att de inte kommer vara något liv där inne eftersom jag är så symptom-fri. Men vi hoppas på att de är de :) känner att orolig kommer man ju ändå vara tills ungen är vuxen så det är nog lika bra att acceptera sin oro haha ^^
  • doccah

Vi ska med köpa vagn innan. Skönt att ha det gjort när bebis kommer mitt i semesterperioden :) Ska ha en Emmaljunga mondial deluxe. Någon med erfarenhet av den? Ska dock byta ut originalchassit mot något med svängbara hjul för de andra verkar klumpigt! Babyskydd har vi ett besafe sen sambons dotter var liten

• doccah
    Stokke skrev 2015-01-18 08:59:26 följande:
    En sådan vill jag också ha, gärna i färgen Paris. Jag tycker den är jättefin med cromechsssit och de vita däcksidorna.

Dock kommer den vara för klumpig för att kasta i och ur bilen.
    Ja Emmaljunga är lite klumpigare men tror de blir bättre med annat chassi. Tycker oxå de chromade med stora hjul är snyggast men inte så praktiskt :/
  • doccah
    KramKolan skrev 2015-01-18 07:52:29 följande:

Tänkte dock vänta till efter rul den 19 feb med att ta hem grejerna. Så vi verkligen vet att bebisen överlevt de tuffaste veckorna.

Tänker med så, köper kanske iofs något litet efter kub imon med om allt är bra!
  • doccah
    Stokke skrev 2015-01-18 15:18:38 följande:

Jag har också tittat på ett smidigare chassi.

Men tycker inte att liggdelen gör sig lika bra då. Men liggdelen har man i ca 6 månader så hur sittdelen fungerar är egentligen viktigare.

Vi ska fortsätta titta och sen åka och provköra innan vi bestämmer oss.

Ja vi tänkte med de. Prova och se, man kanske inte alls gillar den när man provat
  • doccah
    KramKolan skrev 2015-01-18 18:33:53 följande:
    Ja och är allt bra när du är i v.10-12 (?) så är ju chansen att nåt går på tok väldigt liten. smile1.gif

Jag gjorde ett vul i v.6+0, så efter det har jag ingen aning. Men en månad till rul nu och det kommer nog gå fort! smile1.gif
    Ja så tänkte jag med, har ju ändå passerat de mest "kritiska" veckorna :) är i v. 13
  • doccah
    KramKolan skrev 2015-01-18 18:33:53 följande:
    Ja och är allt bra när du är i v.10-12 (?) så är ju chansen att nåt går på tok väldigt liten. smile1.gif

Jag gjorde ett vul i v.6+0, så efter det har jag ingen aning. Men en månad till rul nu och det kommer nog gå fort! smile1.gif
    Skönt att ha gjort vul så tidigt. Det är ju oftast när hjärtat börjar slå och när alla organen börjar bildas de är som mest riskfyllt. Då är de skönt att veta att det lever i magen
  • doccah
    Liten till skrev 2015-01-19 14:34:09 följande:
    Vilken sötnos! Fick ni bra siffror?
    Oj den kom på sidan såg jag nu ^^ jaa jättebra, 1:20.000
Svar på tråden Bf juli 2015