Inlägg från: doccah |Visa alla inlägg
  • doccah

Bf juli 2015

ohhello skrev 2015-03-11 19:24:52 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? :)

Jag är gravid i v.20+1, BF 27juli. Första barnet.

Var på RUL för några veckor sedan och allt såg hur bra som helst ut, fick dock inte veta kön då den lilla tydligen höll benen i kors och gömde det den har mellan benen. Men skönt att veta att allt är okej, särskilt när jag haft en så jobbig ångest de första månaderna med blödningar och mycket springande på sjukhuset.

Men nu är allt bra! Och jag mår bättre än någonsin.

Tycker inte jag fått så mycket mage än, även om flera säger att jag ser gravid ut (tycker jag bara det tjockare ut?)

Ligger iallafall i detta nu och lyssnar på musik och känner bebisen röra sig i magen, började förstå vad som var bebisens rörelser nu i helgen så myser lite extra nu på soffan efter jobbet.

Välkommen! Vi har samma bf
  • doccah
    ohhello skrev 2015-03-12 15:22:02 följande:

Tack! Vad kul doccah!

Det är lite roligt för min bror fyller år den 27e juli, han säger att det kommer bli ett fantastiskt barn som kommer så nära hans födelsedag. :)

Haha ja oturligt nog har vi med tre födelsedagar runt bf!! Två av dem spelar ingen roll för de är sambon och min brors, men sambons dotter fyller år den 25e så den hoppas vi hon kan få ha själv
  • doccah
    Liten till skrev 2015-03-12 17:21:03 följande:

Här är det också lite nära med födelsedagar. Sambons mamma den 5/6, min pappa 6/6 och nu har vi bf 8/6. Så vi får väl se om det blir en egen födelsedag eller inte smile1.gif

Haha så lustigt att man prickat in alla födelsedagar ;)
  • doccah
    Linnean 83 skrev 2015-03-15 17:01:34 följande:

Hej
    Har ett litet problem, egentligen en ganska så värdslig sak men tänkte att någon av er kanske har tips.

Vi är bjudna på 4(!) bröllop maj- början på Juli och det ska bli roligt och sådär, men jag har insett att jag måste köpa någon form av klänning modell slutet-av-graviditeten. Trots att halva tiden har gått har jag knappt behövt använda mammabyxor så magen är inte så stor, men den lär ju växa.

Har börjat kolla runt på nätet efter en klänning, kommer köra samma på alla fyra bröllop och de har jag redan sagt till dem som ska gifta sig och det var absolut inga problem de är förstående, men vart kan man hitta kläder? Det jag har hittat hittills har inte alls varit något bra. Har upptäckt att detta är ett ganska genomgående tema gällande mammakläder överlag.

Vart har ni hittat era kläder? Och är det någon som har något bra tips?

Jag ska vara brudtärna i maj och jag köpte min klänning på Nelly.com. Iofs 700 kr men är väldigt fin. Finns maxiklänningar för 300-500 oxå.
  • doccah

Grattis till alla som redan fått bebis!! Här händer de inte mycket heller, gick in i vecka 39 igår och har haft både förvärkar, fler sammandragningar och bitar av slemproppen har släppt men nu är det lugnt igen.. Denna väntan och jag har inte ens gått över tiden ännu! *gnäll*

• doccah

Grattis till bebis har bf imorgon och ska till bm oxå. Gör dom fortfarande hinnsvepning om man vill eller ska man strunta helt i att dra upp det? Hade varit kul och se om tappen är mogen eller inte!

• doccah

Här fick man inte göra hinnsvepning om inte läkaren hade ordinerat det :/

• doccah
    KramKolan skrev 2015-07-28 11:22:53 följande:

Klockar värkar. 4-3 min mellan sen kl.8 imorse. De börjar ta i riktigt mycket nu. Tänk om jag ska få mitt tredje barn tidigare är v.42, I'm sooo Happy! Men lite rädd. Alltid läskigt när det drar igång...
    Men jag är ganska så säker på att det är på riktigt nu. Har ringt och bett mina föräldrar komma. Tänker att vi ska åka in när de blir lite tätare mellan värkarna. Spännande som bara den. smile1.gif

Lycka till! Vill oxå ha värkar nu! Men är förstföderska så har inga stora förhoppningar .. :-/
Svar på tråden Bf juli 2015