Inlägg från: ohhello |Visa alla inlägg
  • ohhello

Bf juli 2015

V.39+6 idag, BF imorgon. Var in till BM idag och skulle göra en hinnsvepning, men det gick inte för jag var inte tillräckligt öppen. Ska iallafall till doktorn imorgonbitti och blir högst förmodligen igångsatt på onsdag för han hade operationsdag imorgon.

• ohhello

Huh, enligt min app och BM är BF imorgon? Haha, nåja.

Jag blir igångsatt för att hon är så stor och doktorn tycker att jag inte ska behöva gå och vänta så länge över tiden. Har dessutom lite för högt blodtryck så han tyckte det var bäst att hon kom ut. :) Sen får vi ju se om igångsättningen fungerar!

• ohhello
    doccah skrev 2015-07-27 18:01:03 följande:

Här fick man inte göra hinnsvepning om inte läkaren hade ordinerat det :/

Jo, det var doktorn som ordinerat hinnsvepning åt mig också, annars hade jag nog inte fått det testat på mig. Synd bara att det inte gick. :(
  • ohhello

Grattis h81!
    Och hoppas det går bra för dig Kramkolan!

Var till doktorn idag & han försökte också göra en hinnsvepning, han sa att han inte kunde göra så mycket för han hade för korta fingrar och nådde inte riktigt, haha!
    Fick iallafall tid till igångsättning kl.8 på torsdag nu, tydligen ville inte BB ha mig in imorgon, så får vänta en dag extra. Men det är okej, har lite att fixa här hemma än.

Har dock fått hemskt ont i korsryggen och höften nu, kan knappt gå ut med hunden (som flyttar hem till min mamma imorgonbitti får stanna över helgen så vi inte behöver lämna honom ensam). Och nu ikväll efter kvällspromenaden gick jag på toa och det var lite slemmigt blod på pappret! TÄNK om förlossningen skulle starta naturligt nu bara för att vi hotat med igångsättning!! :D

• ohhello

Ememi, doccah! Ni är inte ensamma! Jag är också på BF+2 idag. Dock igångsättning imorgon. Hoppas ni får era små snart också!

• ohhello

Nu ligger jag i mitt egna rum på BB, har just fått en tablett för igångsättning, tagit blodprover, ctg och fått en kopp kaffe. Har haft någon sammandragning till&från och hoppas att det ska hända något så småningom. Är lite nervös, men samtidigt förväntansfull! :)
    Snart kanske vi får träffa vår lilla!
    Hoppas ni andra har en bra dag!

• ohhello

Fick piller varannan timme mellan 8:30-18-30, fått en massa sammandragningar och blivit pinad upp & ner i trappor, promenerat runt sjukhuset och runt i korridorer. Men inget har riktigt hänt, var inte tillräckligt mogen/ öppen för att spräcka hinnorna igårkväll. Har fått sova i två timmars intervaller sen kl.22 och är nu klarvaken men ska försöka sova lite till, hoppas nattens sammandragningar gjort något mer, ska bli undersökt på morgonkvisten och sen drar vi igång igen. :) Sista juli idag, kanske hon blir ett augustibarn trots allt! Och imorgon har jag och sambon årsdag!

• ohhello

Kll.16:56 idag på julis sista dag föddes vår lilla flicka, 50,5cm & 3845g. <3 Nu ligger vi utmattade i sängen. Ca 7tim tog det efter att de spräckte hinnorna. Skriver mer senare, är helt slut!

• ohhello

Ligger på BB fram till måndag, är helt slut och min puls är så hög att de vill köra EKG på mig imorgon. Har dessutom för höga infektionsvärden så får antibiotika. Annars mår jag rätt bra, har lite svårt att sova när Lillan sover dock (hon är väldigt snäll), men har lämnat över henne till min sambo och tagit långa duschar och lite egna promenader i korridoren här för att inte bli helt stel. Har väldigt ont i ryggen pga sängliggande!

Här är en liten bild på henne i pappas famn;

Svar på tråden Bf juli 2015