Bf juli 2015
Åh vad roligt för er Moritzia & Ellonbellon! Grattis!
Åh vad roligt för er Moritzia & Ellonbellon! Grattis!
Hade ordentliga förvärkar inatt runt 2-3tiden så jag vaknade och fick försöka hålla ut & andas, men sen stoppade det vid 4 & jag somnade om. Efter det har jag egentligen bara haft någon sammandragning här & där under dagen. Förväntar mig inte att det ska gå igång på ett tag ändå eftersom BF är i slutet av månaden ( men märkligare saker har väl hänt?).
Har jäkligt ont i svanskotan dock, kan knappt sitta ner.
Eftersom jag rymde hemifrån ut på landsbygden & njöt av det fina vädret igår så har jag städat hela lägenheten idag. Nu är jag genomsvettig & trött. Har dammsugning & golvtvättning kvar men undrar om jag ska vila en sväng.
Har haft en jobbig natt, inte mycket sömn & varit upp på toa 4ggr för att kissa. Och fisa. Fy fasiken vad jag fiser, tycker det är lite pinsamt faktiskt!
Nu när det börjar komma så mycket bebisar i mitt facebook-flöde via mammagruppen & andra bekanta så blir jag så lipig & längtar så himla mycket efter min egen bebis. Har alltid tyckt att just nyfödda är fula & inte söta överhuvudtaget, men nu! Jisses vad söta alla är?! Jag har blivit knäpp. Haha!
Idag 12.04 kom våran tös. Bf-11. Kom in på fl och va öppen 10 cm. Så fort gick det. Två dagar med förvärkar gav resultat. 3800g och 53cm lång så färdigbakad var hon :)
Nu är jag på väg till förlossningen. Mitt vatten har gått, och en sur barnmorska ville inte att jag skulle komma förrän värkarna startat, för du kommer ändå bara gå åka hem! Ja fast jag vill komma in ändå, sa kag och stod på mig, så nu är vi på väg i allafall. Fast kag har ändrat mig och vill absolut inte föda barn!! Livrädd och mår piss. Fast man längtat så länge.
Så himla mycket grattis till flickorna Liten till & faer!
Grattis Trassla! Hoppas du har det bra nu med lillkillen!
V.38+1 idag. Varit till sjukhuset och tagit lever- & gallsyrevärden. Allt verkar se bra ut dock så är rätt lugn.
Här händer iiiiingenting annars, 13 dagar kvar till BF. Går till barnmorskan en gång i veckan, nästa gång ska vi boka överburenhetskontroll oavsett om det behövs eller inte. Hoppas dock verkligen att bebis vill komma ut i lagom tid, men tidigast nästa tisdag så jag hinner hem från min dagsresa. Har dock ställt in mig redan på att det nog blir ett litet augustibarn. :)
Tack Liten till! Och vad kul att det går så bra för er med ert tillskott. :)
Jag känner mig knappt gravid längre? Visst, bebisen rör på sig tillochfrån, men annars glömmer jag liksom bort det? SÅ lite händer det här alltså. Inga sammandragningar, inga förvärkar... Ja, men det händer väl när det händer, haha! Räknade ändå ut att jag i princip kan gå gravid i 4 veckor till. :/
Ja, nu när det är så nära blir man ju lite otålig! Vill bara ha bebisen här! Fast som t.ex min mamma säger: "Njut av din ensamtid så länge!". Är dock mest uttråkad. Har varit hemma i över en månad nu, har skrubbat bakom spis & kylskåp, har säkert den renaste toaletten i hela hyreshuset & klädkammaren är rensad. Bebisens kläder är inventerade och fint vikta, you name it, hittar inte på så mycket mer att göra. Sover extremt mycket istället och har läst en maaaassssa böcker! :D