Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Varit hos bm idag. Äntligen är bebis fixerad! Vågade inte fråga om hon ville känna på tappen men nästa besök är på bf så då skulle hon känna sa hon om bebisen inte kommit tills då :)

• Mecros
    Moritzia skrev 2015-07-07 12:17:01 följande:

5/7, kl 02:35 föddes vår lilla prins. Idag har vi kommit hem från BB och ska försöka landa i allt nya. Allt har gått bra och vi har fått en otroligt lugn och snäll pojke <3

Grattis till pojken!
  • Mecros
    Ellonbellon skrev 2015-07-07 12:21:39 följande:

Imorse kom han ut, rekordfart. Fyra-fem värkar från 00,15-01,15 som knappt gjorde ont och efter det kom dom med en minuts mellanrum, en minut långa. Hade svårt att tro att det var riktiga värkar... Fast dom gjorde ont!! Men vi ringde och hade tur som fick plats! Kom in vid tre, öppen 8 cm! Sen var det fyra jobbiga timmar, värkarna stannade upp när han var halvvägs ute, fick ingen smärtlindring eftersom allt gick så fort till krystvärkarna. Men så kom han äntligen ut klockan 06:56, 50 cm lång och 3440 gram tror jag. Tyvärr måste dom ta honom då han hade svårt med andningen. Fick ha honom hos oss till elva, men nu vill dom ha lite extra koll på andningen så han är på nyföddintensiven.

Det ska inte vara någon fara, men allt är så himla surrealistiskt så jag vet inte. Glad att han är ute och nu är det bara att vänta ...

Grattis! Skönt att det gick bra. Hoppas ni får ha honom hos er snart :)
  • Mecros

Till er som fått barn tidigare eller som precis fått sitt första. Hur lång latensfas hade ni?

• Mecros

Hoppas alla mår bra :)

Igår under hela dagen hade jag förvärkar. Mot kvällen blev de regelbundna och kom var 8-10 minut. Inte jätte starka värkar men så att jag fick andas igenom dem iaf. Gick och la mig och under natten blev de 20 min emellan och till slut så kommer dem oregelbundet igen, lite då och då.
    Tror ni att man har gått in i latensfasen?

• Mecros

Hur går det för dig Anehhs?

Här fick jag ringa fl igår. Gick och kissade och fick blod på pappret när jag torkade mig. Vart inte orolig då jag mest tänkte på teckenblödning men ringde ändå. Bm på fl sa samma sak och att jag kan förvänta mig förlossning snart.. Svårt at ta in dock.
    Haft värkar sen igår, oregelbundna men under natten har dem gjort ondare och jag tror att resten av slemproppen kom i morse. Så spännande och nervöst!!

Vi satte i bilskyddet igår kväll ifall de skulle hända nå inatt. Är i v38+1

• Mecros
    Anehhs skrev 2015-07-09 11:05:38 följande:
    Hade riktigt ont i ryggen inatt, var även vaken mellan 02.45-04.30 pågrund av huvudvärk och illamående, tog alvedon o somnade tillslut om.

Bättre i ryggen idag, har mer ont i bäckenet och lös i magen.. Vet inte vad som händer;)

Får hoppas att det är på gång för oss båda! Hur känner du dig idag? Har du fått åka in?
    Okej. Skönt att du kunde somna om! Ja jag hoppas det drar igång på riktigt snart!

Jag har fått sova i 20min intervall då förvärkar/värkar (?) kom var 15-25 minut under hela natten. Nu på morgonen har det varit allt från 5-30 minuter mellan. Fått andas igenom dem. Undrar hur länge det ska vara såhär?

Har funderat på om jag ska städa eller något så att det kanske drar igång men känns dumt eftersom jag knappt sovit. Det börjar när det börjar ändå.
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-07-09 16:15:28 följande:
    Har värkarna blivit tätare för dig än?

Jag har sovit i stort sett hela dagen idag, känns som att jag inte blivit piggare ändå.. Så himla trött!!

Illamåendet finns också kvar, 2 dagar till BF nu...

Städ kan säkert funka, gick en runda igår och värkarna startade igång direkt, trodde jag skulle få ringa sambon så han fick hämta mig med bilen;)
    Nej värkarna kommer fortfarande med 5-20 minuters mellanrum. Men hela slemproppen verkar ha gått nu iaf. Hjälpte till att flytta nu under em och det verkar ha dragit igång lite, iaf under tiden jag var där. Nu hemma är de lite lugnare igen.

Undrar hur länge det ska va såhär? Haft likadant över 24h timmar nu. Kanske drar igång i natt eller så. Sambon har sagt att i morgon får h*n komma så får hoppas det blir så!

Skönt att få sova, nu är jag pigg pch tillomed lagar mat!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-09 16:50:33 följande:
    Jag har försökt städa igång det nu på eftermiddagen smile1.gif men det har inte funkat här tyvärr, hur går det för dig?
    Okej. Härligt att ha städat ifall det skulle dra igång ändå :)

Jag har varit iväg under em och hjälpt till med flytt. Väl där så undrade jag hur jag tänkte då värkarna gjorde ont, men nu när man är hemma verkar det ha lugnat ner sig igen :(
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-09 19:32:04 följande:
    Sådär höll det på lite när jag väntade sonen. Hade två riktiga värkar på natten mellan onsdag-torsdag, sedan var 20 minut hela torsdagen. Torsdagkväll ca 12 min emellan. 10 min hela natten mot fredag. Fredag morgon slutade det helt en timme! Sedan började det igen. Vid 10 så skulle vi åka in så jag skulle få nåt att sova på, men på väg in så kom de med 6min mellanrum. Så väl inne var jag precis öppen 3 cm. Sedan är han född 19.16 på kvällen smile1.gif

Så det kan ta tid! Men hoppas det sätter mer fart för dig nu! Är ganska avundsjuk kan jag säga smile1.gif
    Jaha okej! Får hoppas det är på g då!

Får för mig att jag inbillar allt sammans i mellanåt i och med att det aldrig drar igång.
Svar på tråden Bf juli 2015