Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-06-16 10:02:50 följande:

Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt! smile1.gif

Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.

Förstår besvikelsen man kommer känna, fast
    Man inte vill. Haha man vet ju aldrig, bebisen kanske bestämmer sig för att lyssna på gammelmormor. Men man känner nog "bäst" själv. Har slemproppen gått för dig eller någon annan här inne som Slemmis har börjat simpra ut?
    Här är den hel och inga tecken på att börja lossna.
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-06-16 10:36:03 följande:
    Har inte ett enda tecken på att det skulle vara på gång. Har fler förvärkar nu än tidigare, men ändå inte så mycket. Förra gången så hade jag ibte heller ett enda tecken, slemproppen gick aldrig och ibte vattnet heller. Men men det är väl bara gå och vänta, kan ju inte göra så mycket mer. Färdknäppa lite när tillfälle ges då smile5.gif
    Jaha okej haha, får köra med färdknäpp här med. Dock så är jag "bara" i vecka 35 så får vänta några veckor till innan jag förväntar mig nå svar på färdknäpp, men man kan ju öva så länge ;)
  • Mecros
    MiaIa90 skrev 2015-06-16 13:09:22 följande:

Har någon av er börjar med hallonblandste? Jag ska börja med de på torsdag då jag går in i vecka 35.
    Ska testa med isbitar i som Iste sedan varmt med men då måste jag nog ha mjölk i.

Jag har köpt Hallonbladste och tänkte börja i morgon när jag går in i v.36, eller jag tror jag ska börja då. Sen om det har någon effekt osv får man väl se sen.

Läste någonstans att man skulle ha en viss temperatur, undra om de var ca 40 grader för att få alla ämnen, om man har för varmt (så att vattnet kokar) så kunde vissa ämnen försvinna eller hur man nu förklarar. Samma om man blandade ut det med mjölk. Men jag vet inte om det stämmer. Jag kommer dock dricka det som det är bara.
  • Mecros

Fast nu när jag läser om teet verkar det som att man ska koka upp vattnet och sedan ha i te och låta dra i 10-20 min.

• Mecros
    ohhello skrev 2015-06-17 16:32:58 följande:

Var till barnmorskan idag, fick ta blodprover för att kolla levervärdena men hann inte få svar pga krångel på labbet. Ska få provsvar imorgon, hoppas verkligen inget är fel!
    Annars såg allt bra ut! Bebisen ligger snett med huvudet neråt mot ena sidan och fötterna precis vid revbenen mina & har växt 3cm sen senast. :)
    Alltid roligt att höra bebisens hjärtljud också. De har legat på 155/156 hela graviditeten, så frågan är ju om det är som det sägs: höga hjärtljud = flicka?Hur är det för er som vet vilket kön era har? Har era flickor/pojkar högt/lågt? Det är så spännande att spekulera när man INTE vet!

Okej. Håller tummarna för ett bra resultat, du får gärna skriva i tråden när du har fått svar om du vill.

Min bebis i magen har haft hjärtljud på 135 konstant under hela graviditeten. Vet dock inte kön.. Men har hört att bekantas flickor har legat mellan 150-180 när dem legat i magen. Men sen om de stämmer får vi väl se :)
  • Mecros
    ohhello skrev 2015-06-18 11:59:57 följande:

Nå nu har jag fått provsvaren! Har lite för höga värden, ska ligga på 45 men jag ligger på 49. Barnmorskan ska prata med doktorn och se om jag kan få medicin för det så jag kan leva med klådan & sen ska jag på återbesök till barnmorskan på tisdag för att följa upp. Usch, jobbigt.

Okej. Ojdå! Ja hoppas medicinen hjälper. Vilken tur att du fick det uppkollat iaf!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-06-18 15:16:51 följande:
    Här är också allt klart, har valt men inte köpt babyvakt, samt att jag fortfarande saknar en mjuk böjlig rumptermometer. Sen finns all på plats! smile1.gif

Jag väntar på min babybox från babyland, den borde komma idag smile1.gif spännande att se vad som är i den.
    Hur får man en Babybox från babyland? :)
  • Mecros
    Anehhs skrev 2015-06-18 15:41:02 följande:

Verka vara fler en jag som har problem med gallsyran, min bm ringde idag efter att jag var där igår och tog prover vilket visade sig vara hepatos. Hade väldigt mycket förhöjning vilket har kommit under en snabb tid så nu på lördag ska jag in på förlossningen och ta ctg & ytterligare prover. Kan bli igångsättning, beroende på vad ctg visar, annars ska jag dit igen på måndag och ta ytterligare prover igen... Midsommar planerna sprack men ser hellre att bebis mår bra!

Är rätt nervös nu, tänk fall vi får bebis redan på lördag?! Går in i vecka 38 på söndag så bebis är "färdig" iaf!

Någon som haft hepatos?

Hepatos, är det leverproblem om vi har pratat om tidigare eller vad är det exakt? Hur hittade bm att du hade det? Eller kunde hon se det från standardkontrollerna?
  • Mecros

Nu längtar jag så att jag nästan gråter.. Går upp och ner. Vissa dagar kan jag sakna gravidmagen i förväg för att jag vet hur mycket jag vill ha ut krabaten men att jag kommer sakna att ha magen med en liten i.

Har slemproppen gått för er? Ingen slempropp i syne här iaf.

• Mecros
    ohhello skrev 2015-06-21 10:20:55 följande:

Ser framemot:
    Att inte känna mig som en val på torra land när jag ska ta mig upp ur sängen.
    Ta mig till gymmet igen (kanske inte första månaden, men SEN!) samt kanske lyckas gå längre promenader än 30min (vilket 2km tar för mig idag).
    Inte behöva gå på toa 511ggr om dagen för att kissa fem droppar.
    Sova på sidan utan att någon bökar omkring och gör det obekvämt för mig.
    Sex! (Min partner har vägrat sex sen i mars när vi började känna bebisens rörelser)

Har precis samma längtan som dig.

Dock så har vi sex fortfarande! Blir förvånad ibland att han fortfarande vill. Måste vara jobbigt att va utan sen i mars?! Eller det kanske beror på hur man är som person men för mig hade det varit jobbigt. Blir han avtänd av tanken på bebisen där inne?
    Sambon hade en liten svacka där när vi började känna rörelser men jag sa att sex är bra för kroppen och oxitycin som utsöndras hos mig när jag får orgasm är behagligt för bebis. Så då gick det att köra på igen :)
Svar på tråden Bf juli 2015