Bf juli 2015
Har 28 dagar kvar, börjar kännas tungt. Vi får besök av min familj i helgen, dom kommer idag, ska bli väldigt kul! Nästa vecka kommer mannens föräldrar på besök också, så jag räknar med att de kommande två veckorna går ganska fort.
Och sen är det ju bara sista inspurten! :)
Till dig som frågade om blodtryck, jag har haft lågt blodtryck hela livet och har legat på ganska lågt, men stigit lite mot det normala nu under graviditeten. Nu igår låg jag på "lågt normalt". Om du har så lågt som du skrev så är det inte konstigt om du mår lite "märkligt". Tänk på att det är lätt att bli yr när man står upp när man har så lågt blodtryck! Jag brukade dricka lakritste innan jag blev gravid, då det kan höja blodtrycket. Men jag vet inte om jag vågar rekommendera det till dig, man ska ju undvika lakrits. Broccoli ska också höja blodtryck! :)
Nej precis, det var skönt att det ändå var något som var "fel" när man ändå mått märkligt. Nej lakritste vågar jag nog inte testa. Men får lägga ner mer broccoli i sallad och mat. Tack för tips! Annars försöker jag äta och dricka mer. Är aldrig hungrig längre! Är som att magsäcken har blivit mosad så hungerkänslan infinner sig inte på samma sätt.