Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Grattis liten till! Äntligen, vad härligt att allt gått bra!

Grattis faer! Hur mår ni? Måste varit en chock över att den vänt sig till säte?

Här hoppas vi på att få åka hem i em. Lill tjejen vill inte lämna blod, lite snål så dem kan inte göra klart pku provet. Får vänta o se.

• Mecros

Grattis trassla! Han kom till slut! Vad
    Härligt, hoppas ni alla mår bra och nu får du återhämta dig från både graviditeten och förlossningen.

• Mecros

Jennie1, låt inge vidare, tror du att det kan vara hf på g?

Förresten så har jag startat en tråd för julibebisar i kategorin föräldrar om ni vill följa med dit. Vet inte hur man länkar dit på telefonen dock.

• Mecros

Hur går allt med bebis, till er som fått?

Här är skruttan 6 dagar och än namnlös. Vi glömmer bort att diskutera det hela tiden!

Hittills har vi kommit fram till att hon får ont i magen om jag har ätit något med mjölk/grädde. När jag ätit mjölkfri kost så sover hon 3h, vaknar, ammar, bajsar, tittar på oss och runt om sig i ca 30 min, ammar igen och sover 3h osv osv. Så snäll och vi har varit ganska utvilade då vi kunnat sova en hel del. BVC för vägning på fredag, spännande :)

• Mecros
    Liten till skrev 2015-07-16 08:56:07 följande:
    Här går det också fint med lillan! Hon bara äter, kikar lite bajsar och sover. Gnäller inget, bara när hon är hungrig/ska bajsa. Hon kör nästan 5h mellan ammningarna, så det är skönt! Så vi sover också skapligt bra. Det gäller ju bara att man verkligen lägger sig på kvällen när hon sover, så man får de dör timmarna då märker jag. Lite dumt när jag sitter uppe till 23, och hon ska ha mat igen runt 01. Bättre att försöka sova runt 21 då, för jag kan intr sova nåt på dagen.

Sonen avgudar sin lillasyster, men är väl lite sur och avundsjuk på oss. Han vill gärna vara med och sköta henne och bestämma, och vara stor, samtidigt som han sa igår att det är orättvist att Maja får mysa så mycket med mig och inte han. Men det är ju bra att han säger till.

Ni andra då? Någon som är på väg in eller som det händer nåt för?
    Vad skönt :) ja man får passa på att lägga sig i tid. Här kommer jag också i säng vid 23 ca. Men men

Ja vad fint att se att han gör det! Bra att han säger vad han känner. Hur har du gjort då? Myst mer med honom?
  • Mecros
    Trassla skrev 2015-07-16 18:38:12 följande:

Här är det amningsterror!
    Liten har gulsot och ligger på gränsen till att kräva behandling.
    Så ska in till sjukhuset i morgon igen för nya prover.
    Så nu bråkar vi med maten. Försöker väcka upp han varannan timme för att äta.

Okej vad tråkigt att höra.
    Är han mycket slö?
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-16 22:16:04 följande:
    Ja jag har försökt att mysa mer och vara mer med honom, men samtidigt har han ju inte ro att sitta med mig heller smile1.gif Men jag spelade kort med honom när jag ammade, han hjälpte mig med maten mm, så det känns ok ändå. Sen var min pappa med fru och min lillasyster här idag, och de brydde sig inte så mycket om Maja först, syrran och pappa lekte bara med Wilmer först. Så fick han säga till och visa sen. För helt plötsligt frågade han min pappa

-Men har du sett ungen än då?

-Va?

- Ja vi har fått en bebis smile1.gif

Så det var skönt att han fick så mycket uppmärksamhet.
    Vad kul att läsa, jag hoppas att när vi får nr 2 (om vi får det) så ska syskonet få visa upp bebisen. Tror att det gör mycket för bekräftelsen att man inte blir ersatt utan får vara lite stolt storesyskon :)
  • Mecros
    Trassla skrev 2015-07-17 04:20:25 följande:

Ja igår var första slöa dagen. Mycket väcka för att äta.
    Tycker att han vart med lite mer i natt.
    Hoppas verkligen vi slipper behandling. Var precis under gränsvärdet igår.
    Vi vill sbsolut inte vara på sjukhus. Då sista grav veckorna spenderades inneliggande. Vi är så trötta på sjukhus. Vill bara få vars friska nu.

Pku provet togs på återbesöket på BB. Tog samtidigt gulsotsprovet.

Vanligt solljus ska kunna hjälpa. Dock inte vid dessa höga värden.

Hoppas hoppas och håller tummarna för er idag!
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-07-17 12:49:08 följande:

Jag tänkte på det, kan vi inte fortsätta i den här tråden med våra bebisar? Jag vill inte byta nu, väntar ju med spänning på er som är kvar och inte fått än! smile1.gif

Blir bra det :)
  • Mecros

På besök hos BVC idag då det inte finns tid för hembesök. Skönt tycker jag att åka dit och slippa få hem dem.

Iaf så har hon gått upp 110g på sen i söndags. BVC sköterskan tyckte att det var jätte bra. Hoppas det fortsätter såhär nu. Hur har era gått upp tidigare? Jag helammar.

Själv har jag gått ner 10kg sen förra fredagen. Känns skönt! Nu är det 8kg kvar till målvikten (60kg).

Svar på tråden Bf juli 2015