Bf juli 2015
Jag har inte tänkt dess mer på kurvorna. Jag tänker mig att BVC säger om det bärkar åt nått håll. Våran flicka är 5,5 veckor och jag var till BVC igår. Då vägde hon 4140 g och var 55,5 cm och det var tydligen jättebra menade sköterskan då hon hade gått upp 340 g på två veckor.
Men då ska tilläggas att det var inte många veckor sen vi var till BVC och hon hade bara gått upp 10 g på en vecka och då var det på tal om ersättning, men vi ville ha lite is i magen och vänta eftersom pigan verkade så nöjd, glad och tillfreds med allting.
Så precis som nån annan skrev här tidigare tror jag att ett bra riktmärke att allt är som det ska är att bebisen är nöjd och tillfreds. Äter, kissar och bajsar. Sen tror jag att olika barn går upp olika mycket i olika perioder. Och så länge det inte blir några stora avvikelser så kanske man kan lyssna på sitt mammahjärta och ha lite is i magen.
Igår kväll fick hon inge ersättning. Men hon var inte nöjd om hon inte låg vid bröstet. Som mest var hon nöjd i 10 min perioder. Hon åt tills hon spydde upp mycket och somnade för kvällen sen vid 21. Mina bröstvårtor kommer ramla av men vad ska man göra? Jag kan inte klara av att låta henne skrika eller försöka med nappen=ännu mer frustrerad bebis och svårare att få nöjd över huvudtaget.