Bf juli 2015
Idag har varit en jobbig dag. Nu är vår flicka ca 56tim gammal, så det är väl inte så konstigt att det är lite si & sådär med allt. Vi är fortfarande på BB, får förhoppningsvis åka hem nu på måndag eftermiddag. Barnläkaren har gett sitt utlåtande, hon ser perfekt ut, de vill bara kolla hennes tarmar och mage med ultraljud imorgon pga lite blåsor de såg i tunntarmen medan hon låg i min mage.
Har haft lite problem med amningen, får det inte riktigt på grej varje gång, och brösten tar svinont. Men vi kämpar på! Mjölken har iallafall börjat rinna till nu så jag antar att det ska bli bättre snart?
Nu har jag legat och ammat henne i snart 1,5tim. Är vrålhungrig, helt äckligt svettig och naturligtvis trött. Min sambo ligger här bredvid och gnisslar tänder, stör mig så jäkla mycket. Han gör det annars också men NU stör jag mig på det och vill typ bara förvisa honom ur rummet. Han är dock helt underbar, hjälper mig när jag blir ledsen pga amningen, tröstar och tar hand om henne så att jag får gå bort ett tag och duscha, sova ostört någon timme osv. Verkligen ett guldkorn!
Nu längtar vi bara hem, till vår egna säng, dusch, kök och att bara lära känna vår dotter på hemmaplan. Samt få in någon rutin för det hela, är lite nervös för hur jag ska göra med hunden när sambon går tillbaka på jobb på lördag. Men vi löser det!
Ja, långt inlägg. Ligger lite sömnlöst och tittar ut på fullmånen genom fönstret. Sambons sänglampa är dessutom på och jag sover svindåligt med den lysande, men man vill ju hitta bröstet åt flickan när man ska ge det. :)
Hoppas ultraljudet av magen går bra!