Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Jennie1 skrev 2015-09-18 16:45:47 följande:

Idag 8 veckor gammal på dagen har våran lilla tös rullat runt från mage till rygg tre ggr. Haha, ser jätteroligt ut.

Vi har inte varit jätteduktiga att träna på mage men hon är stark i nacken men väääldigt ostadig.Huvudet flyger och far och hon tar i för att få upp den och ibland är det som att hon dunkar ner huvudet igen med en väldans kraft när hon inte orkar mer. Försöker dock ha henne åtminstonde två ggr/dag på soffan eller i babygymmet. Ibland duger det bara en minut och ibland kan hon ligga 5-10 min utan att ledsna. 

Skönt med helg och ha gubben hemma lite mer iaf! :)

Kram på er!

Vad duktig! Och tidig!

Agnes är prick 10 veckor idag och vände sig idag :) hon såg lite rädd ut när hon landade som om hon inte fattade vad som hände haha :)
  • Mecros

Någon mer som är i den här bebisbubblan? Mannen min och flertalet vänninor vart ut på fest igår, och jag är inte alls avis på att va hemma. Så otroligt skönt att göra vad jag vill en fredagkväll och dessutom må bra idag.

Jag gick hem till en vännina som har en dotter som är lika gammal som min lilla tjej. Vi åt tacos och drack kaffe åt choklad o kolla på idol. Supermys! Tog en promenad hem och hann sitta vid symaskin i två timmar.

Skulle välja en sån fredagkväll sju hundra gånger om än en utekväll!

Fick världens lyckorus av kärlek för min dotter igår. Den bästa människan som finns.

• Mecros
    Anehhs skrev 2015-09-20 12:33:55 följande:
    Samma här! Min sambo har varit ute ett par gånger, men jag känner mig inte ett dugg avis. Är mer än gärna bara hemma och gosar bebis! Vill ta vara på all tid som finns med vår tjej!
    Det är ju det bästa som finns!
  • Mecros

Vad tyst det är här :) hur mår ni?
    Någon som fått 3 månaders sprutan ännu?

Lilla tösen ska få den nästa vecka!

• Mecros

Längtar inte heller till vaccinet! Den 9okt är det dags för oss!

Ang gravidkilo gick jag upp 19kg från 60kg till 79kg. Va rejält vältränad innan. Gick ner 10kg första 7dagarna efter fl. fick inga bristningar på magen eller så och min gravidmage satt så långt ner så mina magmuskler delade inte på sig högst upp. Så min mage ser nästan ut som innan har ca 4kg kvar till 60kg, men som sagt så var jag bättre tränad innan grav.

Har kört efter olgas bok och jag har blivit mycket starkare med den! Jag och en till mamma kör ihop 3ggr/veckan. Vi är nu på steg2 och det är riktigt kul. Vi har även löpt ett spår på 1 km.

• Mecros
    Anehhs skrev 2015-09-30 20:51:43 följande:

Jag var också relativt vältränad innan graviditeten och trodde nästan att kroppen skulle gå tillbaka snabbare än vad den gjort:)

Jag längtar tills jag kan börja jogga långturer igen, ska vänta sex månader hade jag tänkt.

Gör ni något särskilt på kosten?

Okej, förstår din längtan!

Nej, äter bara vanlig husmanskost. Varierar maträtter men inget speciellt. Äter inte skräpmat, händer väl kanske 1ggn/mån.. Men tyvärr slinker det ner lite för mycket choklad egentligen..
  • Mecros

Märker ni någon skillnad hos era kompisar?

Min närmsta vän, som för övrigt är den som också har barn är den som jag ser mest skillnad hos efter att min lilla tjej kom.. Hör aldrig av sig, när vi bestämt möte är det alltid nå som kommer upp. Men när vi väl ses är det ju som vanligt.
    Det gör mig jätte ledsen då jag har ställt upp för henne och hennes dotter till tusen när hon fick henne.

• Mecros

Ja verkligen tråkigt... Men vad ska man göra. Har lärt känna en annan mamma nu som fick sin tjej några dagar efter mig och vi har umgåtts flitigt. Och tur är väl det, vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade hängt med henne. Sen att hon alltid gör en glad ett plus i kanten.

Men oj, kan hon sitta redan? Shit här sitter tjejen mest i babysitter.

• Mecros
    Liten till skrev 2015-10-03 07:12:05 följande:
    Alltså hon sitter i Ikeas vita stol men ordentligt upp bullad med extra filtar runt. Men sitter hon i knät på en så är ner det att man håller henne runt midjan/ höften, huvud och bröst håller hon upprätt och stadigt själv.

Sen fick hon bara sitta med kanske 4-5 min, de ska ju inte sitta mycket i början, det är något med ryggen.

Så babysittern och gymmet är välanvänt här med
    Jaha! Bra tips! Det ska vi också börja med om damen vill det :)
  • Mecros

Jag har inte heller något preventivmedel.. Är lite emot att stoppa i saker som påverkar kroppen. (Sen om andra tycker att det är en bra lösning och det funkar för dem så är det jätte bra)

Så vi kör avbrutet nu.. Lite riskfyllt. Helammar fortfarande. Skulle det bli ett syskon så är det välkommet. Har sagt till sambon att vill han inte ha syskon än så får han snällt sätta på kondomen.

Svar på tråden Bf juli 2015