Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Moritzia skrev 2015-06-09 08:42:36 följande:

Har hört flera som gillar Apotekets topp, men blir inte den väldigt krånglig då man måste ta av sig den för att kunna amma? Eller hur gjorde du?

Hoppas att ni kommer fram till nåt bra på förlossningen idag, förstår att du inte är så sugen på att göra vändningsförsök.

Jag ska till BM på vanlig kontroll idag plus att vi ska titta på nån förlossningsfilm :)

Nej jag tyckte inte den var krånglig, denne så mjuk så man drar den bara upp över bröstet på natten. Den är ju typ som nylonstrumpbyxor ungefär.
  • Liten till

Det blev vändningsförsök. Och det verkar ha gått bra, ligger kvar på förlossningen med ctg nu. Men det gjorde absolut inget ont! Det är värre när bm ska mäta magen och trycker på blygdbenet.

Så lättad och glad nu! Ända oron är att hon ska vända sig igen, men förhoppningsvis så ligger hon still där hon är nu

• Liten till

Ohhello- hoppas du mår bättre snart! Vilken vagn blev det?

Mecros- mitt blodtryck ligger på 110/70 varje gång.

Hoppas verkligen du får upp det lite så du känner dig bättre snart.

Ememi-det är väl säkert för att det börjar trycka så mycket neråt nu. Men kolla med din bm nästa gång.

Jag har bara 26 dagar kvar nu! nu börjar jag verkligen längta efter att få hålla i bebis och gosa och lukta. Och se hur hon ser ut!

• Liten till
    Hejhejhej skrev 2015-06-11 13:00:45 följande:

Hej alla julimammor

Hade sånt fruktansvärt förvärvsarbete igårkväll och natt. Höll i sig enda till i morse. Sammandragningar var 10e minut och värk i både mage,rygg och ben. Åkte upp till förlossningen och det var bara falskt alarm. Nu känner jag mig jättedum över att jag gjorde värkarna till en så stor grej. Någon mer än jag som åkt upp till förlossningen på falskt alarm?

Beräknad födsel 22/7 . Arbetar som lärare så imorgon går barnen på avslutning och min semester/mammaledighet börjar på onsdag. Det är nog dags nu att bara ta det lugnt.

Fast det är aldrig dumt att åka in. Dom uppmanar ju till det. Jag har varit 3ggr på förlossningen redan, det känns lite fånigt men vad gör man då. Först skickade min bm in mig för bebis hade höga hjärtljud. Sen efter 8-9dagar så kände jag inga rörelser från morgon till runt 12-3, då ville de att vi skulle komma. Började sparka ca 1km från sjukhuset såklart

Sen var vi in i tisdags och gjorde vändningsförsök.

Jag har 26 dagar kvar så kommer säkert hinna in en gång till för något annat falsk alarm.

Men varje gång så poängterar dem att det är så viktigt att man ringer och åker in om man har minsta känsla att nåt är fel, eller om rörelserna minskar. Så det känns skönt.
  • Liten till
    Faer skrev 2015-06-11 14:14:08 följande:

vad har ni alla köpt för babyskydd? Vi skulle få ett av våra närmsta kompisar men tydligen blev det inte så längre så nu måste vi panik beställa ett och är ju en djungel...

Jag hade nog egentligen velat ha ett acta graco, hade det sist och var supernöjd. Men eftersom vi köpte en brio smile så blev det ett brio primo babyskydd som går att fästa på vagnschassit.
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-06-12 16:50:05 följande:

Åh så gulligt! :)

Jag var på väg att måla ett eget träd på väggen i vårt bebisrum, men fick tyvärr avvakta med det pga min foglossning. Vi får väl se om det blir nåt lite längre fram :)

Tack vad roligt att måla själv! Det skulle jag dock aldrig ge mig på det. Mina kunskaper i att måla är urusla. Jag kan rolla väggar, sen kan jag inget mer
  • Liten till

Vad jobbigt för er som börjar blir tunga och få ont. Der är inte roligt!

Själv mår jag bättre nu än vad jag gjort under de senaste månaderna! Foglossningen känns på natten, men knappt något under dagen. Väldigt märkligt! Och sedan vändningen lyckades så har jag inte sånt tryck uppåt längre, utan jag kan andas och det känns inte längre som ett blåmärke på hela magen så skönt!

Idag har jag bäddat spjälsängen och vagnen. När jag bäddat allt färdigt och står och beundrar så inser jag att jag glömt plastad frotté under. Så surt. Jag hade glömt hur j***a krångligt det är att få den rakt under lakanen. Och man är ju lagom smidig att böja sig med denna mage! Men men nu är det bäddat och fint igen bara bebis som saknas! Längtar som tusan nu! 23 dagar kvar...

• Liten till
    ememi skrev 2015-06-16 07:23:08 följande:

Igår hände det. Första förvärkarna. Tror jag iaf:/ dom var inte regelbudna men ont gjorde det. Ringde inte till barnmorskan för vi har en planerad tid idag. Så hon får kolla så att allt är som det ska idag. Det är ju fem veckor kvar så han får gärna hålla sig kvar en stund till. Vi ska till landet över midsommar och det är en timme från närmsta sjukhus. Är jag dum som chansar och åker? Skulle vara skönt att komma iväg lite dock:/

Jag tror du kan åka! Jag har ca 40 min bilresa till sjukhus även hemifrån. En timme är helt ok. Kolla med din bm så du kan få fram dina journaler på det sjukhus du kommer vara närmast nu om det nu skulle ligga i ert annat län.
  • Liten till

Åh fick inte skriva klart, dumma iphone...

Men åk iväg och ha roligt !

Jag har drömt mardröm inatt, bebis hade dött och jag fick gå och vänta på att det skulle sätta igång. Helt fruktansvärt. Men när jag väl vaknade så rörde sig bebis direkt, så det var skönt!

Var även vaken runt 2h inatt, hade sån smärta precis under revbenen igen, provade Novalucol som inte hjälpte, sedan ett litet glas yoghurt och en alvedon. Sen lyckades jag till sist somna om på soffan. Så idag blir nog en lugn dag.

Svar på tråden Bf juli 2015