Hejhejhej skrev 2015-06-11 13:00:45 följande:
Hej alla julimammor
Hade sånt fruktansvärt förvärvsarbete igårkväll och natt. Höll i sig enda till i morse. Sammandragningar var 10e minut och värk i både mage,rygg och ben. Åkte upp till förlossningen och det var bara falskt alarm. Nu känner jag mig jättedum över att jag gjorde värkarna till en så stor grej. Någon mer än jag som åkt upp till förlossningen på falskt alarm?
Beräknad födsel 22/7 . Arbetar som lärare så imorgon går barnen på avslutning och min semester/mammaledighet börjar på onsdag. Det är nog dags nu att bara ta det lugnt.
Fast det är aldrig dumt att åka in. Dom uppmanar ju till det. Jag har varit 3ggr på förlossningen redan, det känns lite fånigt men vad gör man då. Först skickade min bm in mig för bebis hade höga hjärtljud. Sen efter 8-9dagar så kände jag inga rörelser från morgon till runt 12-3, då ville de att vi skulle komma. Började sparka ca 1km från sjukhuset såklart
Sen var vi in i tisdags och gjorde vändningsförsök.
Jag har 26 dagar kvar så kommer säkert hinna in en gång till för något annat falsk alarm.
Men varje gång så poängterar dem att det är så viktigt att man ringer och åker in om man har minsta känsla att nåt är fel, eller om rörelserna minskar. Så det känns skönt.