Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Jag tror också jag kommer gå över. Och jag vet precis hur jävla besviken Jag kommer vara när den 8juli är förbi och ingen bebis. Usch. Och min mormor har sagt sen i januari att den där bebisen kommer till midsommar. Jo tjena, det är 3dagar kvar då bara. Men samtidigt så hoppas jag ju att hon har rätt!

Från imorgon är det helt ok för bebis att komma, 37 fulla veckor då, och då räknas det ju som fullgången.

• Liten till
    Mecros skrev 2015-06-16 10:28:28 följande:

Förstår besvikelsen man kommer känna, fast

Man inte vill. Haha man vet ju aldrig, bebisen kanske bestämmer sig för att lyssna på gammelmormor. Men man känner nog "bäst" själv. Har slemproppen gått för dig eller någon annan här inne som Slemmis har börjat simpra ut?

Här är den hel och inga tecken på att börja lossna.

Har inte ett enda tecken på att det skulle vara på gång. Har fler förvärkar nu än tidigare, men ändå inte så mycket. Förra gången så hade jag ibte heller ett enda tecken, slemproppen gick aldrig och ibte vattnet heller. Men men det är väl bara gå och vänta, kan ju inte göra så mycket mer. Färdknäppa lite när tillfälle ges då
  • Liten till

Åh håller på bli tokig nu! Har lagt mig för att sova, tänkte vara vaken lite längre för att undvika att vakna inatt. Men hinner inte mer än lägga mig så sätter den jävla värken igång igen det bränner och gör så ont precis under/bakom revbenen där de går ihop.

Jag har ändå försökt förberett med ett stort glas yoghurt för någon timme sen, samt Novalucol nu innan jag la mig. Jag hatar att ta tabletter som gravid, men nu tog jag alvedon idag igen. Hoppas bara den verkar snart. Ska till bm i morgon, ska fråga då om det verkligen är halsbrännan som jag tror eller vad det annars kan vara? Haft en skitdag med fler sammandragningar och mer ont än vanligt, tror det varit för att jag varit så trött. Usch hoppas mn kan somna snart

• Liten till

Vår tjej brukar ligga runt 158 och uppåt i hjärtljud.

Med sonen låg det på runt 140 har jag för mig.

Var hos bm idag, sf var 35,5cm, jag har gått upp precis 10kg, järnet fortfarande på 97, och socker på 4,4. Så allt såg helt ok ut. Huvudet är neråt men väldigt rörligt, hon har inte sjunkit ner i bäckenet än. Bm kollade till och med extra noga med ul för att se att det var huvudet neråt så det kändes tryggt.

Jag fattar verkligen inte att jag är i v38 redan! (37+0)

Snart är bebis här och då kommer det vara som att hon alltid varit här. Konstigt. Men oj vad jag längtar nu!! Imorgon ska sista inhandlas, nåt paket blöjor, våtservetter, babyvakt, badbalja, rumptermometer.

Godnatt på er!

PS. Ännu ingen halsbränna eller värk, hoppas det håller i sig!

• Liten till
    ohhello skrev 2015-06-18 11:59:57 följande:

Nå nu har jag fått provsvaren! Har lite för höga värden, ska ligga på 45 men jag ligger på 49. Barnmorskan ska prata med doktorn och se om jag kan få medicin för det så jag kan leva med klådan & sen ska jag på återbesök till barnmorskan på tisdag för att följa upp. Usch, jobbigt.

Usch då. Vet de varför det blir så? Det kanske är en "vanlig" gravidgrej eller verkar de oroade?

Hoppas i allafall medicinen hjälper!!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-06-18 14:41:47 följande:

Jaha. Doktorn ringde nyss och sa att de ville avvakta lite till tills de fått gallsyre-proven analyserade, det tar tydligen lite längre tid. Fick en telefontid på onsdag då de meddelar dem & vad de vill göra åt det. Fick dock en medicin som ska dämpa klådan lite nu, tur det för HELSIKE VAD DET KLIAR! Tycker det blev värre nu under natten än vad det varit förut.

Lite roligare var dock att jag fick paket från Babyland med lite saker jag beställt idag, lite mysiga babysaker & nödvändigheter (vagnleksak, insektsnät till vagnen, tvättlappar etc). Nu är vagnen bäddad och pyntad den med. Haha! Kan inte låta bli att ha allt klart trots att jag vet att det är en stund kvar. Min sambo tycker jag är lite knäpp men är road av mitt nestande. :)

Här är också allt klart, har valt men inte köpt babyvakt, samt att jag fortfarande saknar en mjuk böjlig rumptermometer. Sen finns all på plats!

Jag väntar på min babybox från babyland, den borde komma idag spännande att se vad som är i den.
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-06-18 16:42:59 följande:

Hur får man en Babybox från babyland? :)

Man fick beställa på babybox.se tror jag det var. Eller man fick välja mellan att hämta på babyproffsen eller få hemskickad från babyland. Och en från något apotek

Jag har hämtat ut alla man får gratis, tycker det är så roligt att se vad som är i
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-06-20 23:36:19 följande:

Min slempropp kommer ut lite nu och då, alltså inte så mycket, men nu är det ganska uppenbart vad det är...

Har också mycket kraftigare förvärkar och maaaassor av sammandragningar (tyckte jag hade mycket tidigare). Tror inte han kommer tidigt för det, jag går nog över tiden. Det märkligaste är att jag har en sån känsla av att han kommer ut genom arslet, alltså som om jag har en stor poop på gång, hela tiden...

Är så himla less på allt, men inte på att vara gravid. Märkligt. Men det ska bli väldigt skönt att kunna sova på magen igen, att gå promenader (senast jag kunde gå en promenad var i januari, det är jag riktigt less på!) och att kunna äta utan att behöva fundera på om det är bra eller inte. Att kunna göra saker utan att bli helt dränerad på all energi och få så fruktansvärt ont ska också bli skönt...

Vad ser ni fram emot? Förutom det självklara sakerna, som att träffa lillen ;)

Jag mår rätt bra nu, förutom nätterna! Jag som är en riktig kvällsätare, äter gärna middag 8 och fika halv 10, måste äta mat senast 6 för att kunna sova alls. Annars kommer halsbrännan från helvetet. Sen har jag så ont i höfter och bäcken när jag sovit och det håller i sig en stund på morgonen.

Så jag ser också fram emot att kunna äta vad jag vill, och framförallt när jag vill!!

Och sova på mage! Och sluta slå i allt med magen, min hjärna har inte fattat hur stor den är, jag skårni dörrkarmar, diskbänken, handfatet, allt!!

Och jag längtar så efter att få hålla i min lilla tjej och visa henne för storebror! Och äntligen kunna öppna och visa andra hur fint hennes rum blev gör jag är så supernöjd!

Men här finns inte minsta tecken på vare sig slempropp, vatten eller så mycket förvärkar som jag vill. Men men jag försöker tänka en vecka över tiden.
  • Liten till

Här har natten varit bättre än på länge hade ont i morse som vanligt, men jag har sovit väldigt skönt! Varit med sonen på friidrottskola, och nu efter kom ösregnet inte gör det mig nåt, en bra bok och en skön solstol på altanen under plasttaket, där regnet smattrar som bara den. Helt underbart!

Svar på tråden Bf juli 2015