Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

bullenochgrisen skrev 2015-06-29 16:14:34 följande:

Har också tagit bricanyl förut så jag visste att jag skulle få panik av skakningarna, dock tappade jag fokus helt med blandningen av skakningarna och paniken blandat med smärtan från när hon tröck på magen, det gick liksom inte att andas, det blev för mycket på samma gång. Är fortfarande öm där hon tröck och det är ändå snart en vecka sedan.

Aj aj med bränd mage! Jag har knappt ork att sitta ute om dagarna, varmt!

Oj är du så öm? Jag måste ha haft världens tur vid vårat försök! Jag var skiträdd och grinade innan, hade ju bestämt att vi inte ens skulle försöka vända. Men en sån super barnmorska (överläkare tom.) så jag gick med på att prova. Hon puttade lite lätt och följde efter med händerna så bebis bara snurrade runt, ner och kom rätt. Det gör ju till i med ondare när bebis själv rör sig! Så tråkigt att det inte gick lika bra för er.
  • Liten till
    isaochbel skrev 2015-06-30 23:16:18 följande:

Gick in i vecka 38 idag och fick ett lite mindre bra besked hos läkaren idag. Liten har väntar sig igen så nu sitter han. Vi bestämde att inte vända honom utan väntar på att det sätter igång och då får vi se hur vi går vidare. Har världens bästa läkare som kommer förlösa mig så det känns super hur det än blir.

Oj. Har h*n vänt sig igen? Det är min värsta mardröm just nu. Men skönt att du verkar ta det så lugnt. Fast det är klart, finns det plats att vända sig själv så borde det finnas plats att vända tillbaka igen, eller?
  • Liten till

Håller med er andra, ÄNTLIGEN JULI! Enligt min app är det 6 dagar till bf, men jag ska ju ha den 8de så det blir väl 7 när jag räknar? Aja en vecka till bara.

Eller två-tre veckor kan det ju bli också såklart. Tycker dagarna går bra, men jag blir så spänd och hoppas det ska sätta fart på kvällarna, samtidigt som jag gärna går några dagar till så jg slipper föda i denna hetta som ska bli! Vi har också haft 27 grader idag, och varmare väntas ju nu några dagar till. Väldigt skönt med pool på tomten

Idag har sambon börjat jobba igen, och jag fick ett ryck i morse och har städat allt i hela huset, bytt gardiner i vardagsrum och sovrum och tvättat och fixat. Hmm kan det vara ett tecken? hoppas det. Trodde l också lite att det kanske skulle sätta igång nåt, men inte då.

• Liten till

Jaha, då är klockan bara strax efter 5 och jag är klar vaken. Helt värdelöst! Jag avskyr att vakna så här tidigt, jag blir så trött sen under dagen och helt grinfärdig, och sover jag på dagen så brukar jag bara bli frusen och få huvudvärk. BM besök idag, ska gå till någon ny för min ordinarie har semester. Hoppas hon är lika bra. Kan man be henne kolla om man har börjat öppna sig nåt eller om tappen börjat mjukna i allafall? Eller är det dumt?

• Liten till
    Mecros skrev 2015-07-02 05:35:20 följande:

Samma här, legat vaken sen 04. Jätte pigg. Kommer vara tjurig idag förmodligen.. Tur att man inte har nå inbokat.

Hoppas bm är bra som du ska träffa. Vet inte heller om man ska fråga. Ska dit på måndag så jag har tänkt att fråga men får väl se vad jag känner när jag är där. Vad säger man liksom? :)

Ja det är så jag också funderar hej nya bm, kan du kika lite mellan mina ben?

Nä hoppas jag vågar fråga nåt sånt i allafall. Man kanske kan be henne kolla om tappen är mjuk eller redo eller nåt? Fast jag har lite fördommar nu, men hon jag ska till heter Birgitta så jag tänker mig en äldre tant. Och då känns det på nåt sätt ännu mer pinsamt att fråga. Aja får se hur det går

Hoppas du ändå får en bra dag idag! Eller att du redan somnat om
  • Liten till

Japp då var besöket hos bm över. Förhoppningsvis det sista! Som jag trodde var det en äldre bm, helt underbar!! Bebis låg fixerad med huvudet neråt, däremot trodde hon i allafall inte att bebis kommer idag, för så brukar tydligen undertrycket stiga och jag hade helt vanligt blodtryck. Jag frågade också om hon skulle kolla om jag börjat öppna mig eller så, men hon sa att förr gjorde man alltid det, sen fick de inte göra så för har man börjat öppna sig ska mn inte peta där med tanke på bakterier. Men nu är det lite lättare igen, men dom gör ingen sån koll utan anledning. Men det känns helt ok när hon förklarade så bra.

Magen hade sjunkit rejält, och det märks! Jag tycker det är skillnad bara mellan igår och idag. Så i natt är hon väldigt välkommen, sonen ska dessutom sova hos farmor och farfar så det hade passat perfekt

Tyvärr tror jag ändå det är bara dagar kvar.

• Liten till
    Jennie1 skrev 2015-07-02 19:47:27 följande:

Inte heller nervös ännu. Man fattar ju inte riktigt vad som ska hända mer än att den ska ut på nått vänster.  Så känns onödigt att stressa upp sig för nånting man inte kan påverka dess mer, är väl bara att försöka hänga på så gott det går. Och förhoppningsvis finns det bra personal som man känner sig trygg med som har koll på läget.

Hur har ni tänkt med smärtlindring osv?? 

Jag är lite nervös, men mest otålig! Vill att det ska börja NU!

Jag ska ha lustgas och Eda, gärna att de sätter edan innan de värsta värkarna startar. Sedan är jag öppen för pudendusblockad (tror det heter så?) när det behövs. Jag vill ha så mycket smärtlindring som möjligt!
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-04 05:20:28 följande:

Nu börjar äntligen denna extrema graviditet se sitt slut. Jag har råkat ut för i stort sett allt man kan råka ut för. Vart sjukskriven hela graviditeten. Hunnit in o jobba några pass mellan alla hämskheter.

Började med extremt illamående- sjukskriven

När det gick över kom första blödningen.

Fullständig placenta previa- sjukskriven

Läkaren trodde aldrig den skulle flytta på sig. Men det gjorde den- lycka

Samma vecka insjuknar en familjemedlem i cancer. Sitter vak 5 dygn. Sedan var hon borta. 6 dagar senare dör nästa familjemedlem.

Nu kom foglossningen.

Foglossningen blir snabbt illa.- sjukskriven Får TENS. Får brännblåsor av den.

Kryckor och sedan rullstol.

Nu kunde det väl inte bli värre!!!???

V 35 får jag smärtlindring citodon.

Vad ingen visste var att jag nu också hade gallsten!!!

Vaknar i panik på natten efter andra tabletten. Ambulans till sjukhus.

Konstaterar 20 stenar och pankreatit!!

Ny ambulanstransport till annat sjukhus.

Blir utskriven 4 dagar senare.

Kan inte äta eller dricka. Sambon tvingar mig till sjukhuset 3 dagar efter vi kom hem.

Fortfarande sviter av gallan och extremt uttorkad.

Skickad till nästa sjukhus.

Får genomgå kontraströntgen- svimmar av kontrasten.

Hittar att 3 cm av tunntarmen har någon påverkan - ingen åtgärd

Är nu på sjukhuset på hemmaplan.

Blivit äntligen lovad en igångsättning 37+0

Men får inte ta någon smärtlindring starkare än alvedon tills dess.

6 dagar kvar!!!!!

Nu kämpar jag för att kunna äta och få komma hem till min familj några dagar innan igångsättningen.

JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!

Psyket brast för många veckor sedan.

Nu har jag 6 dagar på mig att inse att det kommer en bebis och inte ett monster som plågat mig i 8 månader.

Behöver jag säga att nu blir det inte fler barn.

Men fy vad hemskt! Hopas verkligen du mår bättre snart och att ditt snitt går väldigt enkelt. Har du någon bra att prata med? Jag tänker för det verkar ha varit extremt mycket för dig, så du inte dessutom får någon förlossningsdepression sen. Massor av kramar!
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-04 05:20:28 följande:

Nu börjar äntligen denna extrema graviditet se sitt slut. Jag har råkat ut för i stort sett allt man kan råka ut för. Vart sjukskriven hela graviditeten. Hunnit in o jobba några pass mellan alla hämskheter.

Började med extremt illamående- sjukskriven

När det gick över kom första blödningen.

Fullständig placenta previa- sjukskriven

Läkaren trodde aldrig den skulle flytta på sig. Men det gjorde den- lycka

Samma vecka insjuknar en familjemedlem i cancer. Sitter vak 5 dygn. Sedan var hon borta. 6 dagar senare dör nästa familjemedlem.

Nu kom foglossningen.

Foglossningen blir snabbt illa.- sjukskriven Får TENS. Får brännblåsor av den.

Kryckor och sedan rullstol.

Nu kunde det väl inte bli värre!!!???

V 35 får jag smärtlindring citodon.

Vad ingen visste var att jag nu också hade gallsten!!!

Vaknar i panik på natten efter andra tabletten. Ambulans till sjukhus.

Konstaterar 20 stenar och pankreatit!!

Ny ambulanstransport till annat sjukhus.

Blir utskriven 4 dagar senare.

Kan inte äta eller dricka. Sambon tvingar mig till sjukhuset 3 dagar efter vi kom hem.

Fortfarande sviter av gallan och extremt uttorkad.

Skickad till nästa sjukhus.

Får genomgå kontraströntgen- svimmar av kontrasten.

Hittar att 3 cm av tunntarmen har någon påverkan - ingen åtgärd

Är nu på sjukhuset på hemmaplan.

Blivit äntligen lovad en igångsättning 37+0

Men får inte ta någon smärtlindring starkare än alvedon tills dess.

6 dagar kvar!!!!!

Nu kämpar jag för att kunna äta och få komma hem till min familj några dagar innan igångsättningen.

JAG VILL INTE VARA GRAVID LÄNGRE!!!

Psyket brast för många veckor sedan.

Nu har jag 6 dagar på mig att inse att det kommer en bebis och inte ett monster som plågat mig i 8 månader.

Behöver jag säga att nu blir det inte fler barn.

Läste slarvigt i morse insåg jag. Menar såklart att igångsättningen ska gå smidigt och att förlossningen går bra, inte snitt.
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-07-04 11:01:52 följande:

Förlossning på gång här! Började med en liten blödning kl 1 inatt, sedan har jag haft oregelbundna värkar hela natten plus blodiga flytningar. Nu kommer de med ca 6 min mellanrum och är definitivt starkare. Ringde in till förlossningen för att få lite råd, hon jag pratade med tyckte jag skulle ta två alvedon och försöka sova.. Lättare sagt än gjort kan jag meddela! Börjar lite smått fundera på vad jag har gett mig in på, haha :)

Åh vad häftigt! Håller tummarna för att allt kommer igår ordentligt och att du får din bebis idag
Svar på tråden Bf juli 2015