Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Åh vad jag undrar hur det går för dig Moritzia!

Hoppas allt gått bra, du kanske ligger med en bebis på armen nu

• Liten till

Usch lider med er som besväras av värmen. Själv njuter jag men det är tack vare att vi satt luftvärmepumpen på kyla nu, så vi har runt 18-19grader inne. Så underbart skönt! Så vi sover bra och jag går in då och då och tar det lugnt på soffan. Eller svalkar mig i poolen en sväng.

Men less är jag! Vill också att hon kommer nu! Fast samtidigt får hon gärna vänta tills tisdag, så hon får en egen dag, svärmor fyller idag och min pappa i morgon så...

• Liten till
    h81 skrev 2015-07-06 00:49:58 följande:

Hellre svettas med magen o kunna bada o svalka sig.. än en liten pluttis i denna hetta!!

-faktiskt ????

Jag håller med. Jag kan stå ut med värmen, men skulle oroa ihjäl mig med en liten i denna hetta. Hoppas verkligen inte det kommer en sväng till med sån här värme. Resten av sommaren kan 24 grader vara en max temperatur
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-07-06 12:28:53 följande:

Nu gick sista delen av slemproppen också. Vet att det inte betyder något men man kan ju i alla fall hoppas!

Eller jag vet ju inte om hela gått men det kom ut en bra mycket större klump än tidigare så tror inte det kan vara mycket kvar.

Åh jag vill också ha nåt tecken. Även om det som du säger inte behöver betyda så mycket, så känns det väl ändå bättre att någonting alls händer än inget?

Här blir man överlycklig för en ordentlig värk, sen kommer ingen mer förrän typ dagen efter. Blä så tråkigt att bara vänta!
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-07-06 13:15:01 följande:

Ja, det var ett kul tecken att det är något på gång! Jag har läst att det vanligaste är att bebis kommer 1-7 dagar efter att slemproppen gått, så får väl hoppas på det då ;). Har faktiskt haft fler förvärkar nu efter att den släppte, men svaga och bara i nedre rygg och mage. Och bara en sammandragning.

Så kanske är något på gång... Håller tummarna. Men det är alldeles för svagt för att vara så att man litar på att det kommer igång. Kan ju lika gärna släppa helt som du säger. Man väntar bara på nästa känning :D. Har inte sagt till mannen än att det är lite mer värkar, vill inte gå händelserna i förväg.

När var det du hade BF? Enligt svensk har jag imorgon, men här lägger man på två dagar så har 9 juli som bf.

Jag har på onsdag, så bara två dagar kvar dit. Sonen kom en vecka över tiden. Så egentligen så tror jag ju att det är lite fler dagar kvar än bara dessa 2, men man hoppas ju! Usch känner mig så grinfärdig idag, växlat med världens städmani. Undrar vad det kan betyda?
  • Liten till
    isaochbel skrev 2015-07-06 18:47:15 följande:

Måste bara få gnälla av mig lite!!!! Nu är jag så less på denna 40 gradiga värme i kombination att jag är stor som en val. Orkar inget känns det som utan ligger nu mest i sängen och väntar, nätterna är hemska somnar vid 03 och vaknar med den yngsta vid 08. Tog mig till ett köpcentrum i närheten i dag och köpte mig en "efter graviditeten" bikini som jag nu längtar efter att få på mig när magen är borta, en liten morot för att orka. Nu är det exakt 14 dagar kvar och som max 20.

Usch förstår att det inte kan vara kul i Spanien nu! Gnäll här hur mycket du vill, det är ju det som är så bra med den här tråden
  • Liten till
    Moritzia skrev 2015-07-07 12:17:01 följande:

5/7, kl 02:35 föddes vår lilla prins. Idag har vi kommit hem från BB och ska försöka landa i allt nya. Allt har gått bra och vi har fått en otroligt lugn och snäll pojke <3

Ellonbellon skrev 2015-07-07 12:21:39 följande:

Imorse kom han ut, rekordfart. Fyra-fem värkar från 00,15-01,15 som knappt gjorde ont och efter det kom dom med en minuts mellanrum, en minut långa. Hade svårt att tro att det var riktiga värkar... Fast dom gjorde ont!! Men vi ringde och hade tur som fick plats! Kom in vid tre, öppen 8 cm! Sen var det fyra jobbiga timmar, värkarna stannade upp när han var halvvägs ute, fick ingen smärtlindring eftersom allt gick så fort till krystvärkarna. Men så kom han äntligen ut klockan 06:56, 50 cm lång och 3440 gram tror jag. Tyvärr måste dom ta honom då han hade svårt med andningen. Fick ha honom hos oss till elva, men nu vill dom ha lite extra koll på andningen så han är på nyföddintensiven.

Det ska inte vara någon fara, men allt är så himla surrealistiskt så jag vet inte. Glad att han är ute och nu är det bara att vänta ...

Grattis grattis till er båda!! Det blev två killar först ut i denna tråd då åh nu längtar jag ännu mer!!
  • Liten till

Hej. Usch nu ikväll fick jag ett par ganska ordentliga värkar med kanske 10 min mellanrum. Och fy fan. Inte för att det gjorde så ont, men jag vill inte det här!! Jag vill ha det precis som det är nu, jag och sambon och sonen, vara ledig och gravid och bara ta det lugnt. Är så jävla trött med, vaknade 6 i morse. Är helt grinfärdig och har bölat en stund hos sambon. Jag vill inte föda barn. Varför gör jag det här igen? Och hur kan jag bli så här rädd nu, när jag ändå vet precis vad som väntar, förra gången gick verkligen jättebra! Men nu känns det som att allt kommer gå fel denna gång

Mår illa och har halsbränna också. Och börjar få molvärk som mensvärk. Jag vill inte att det ska starta och jag vill bara att det ska vara över också samtidigt. Usch jag vet verkligen inte vad jag vill nu, känner mig bara ledsen

• Liten till
    Mecros skrev 2015-07-08 07:11:35 följande:

Hoppas alla mår bra :)

Igår under hela dagen hade jag förvärkar. Mot kvällen blev de regelbundna och kom var 8-10 minut. Inte jätte starka värkar men så att jag fick andas igenom dem iaf. Gick och la mig och under natten blev de 20 min emellan och till slut så kommer dem oregelbundet igen, lite då och då.

Tror ni att man har gått in i latensfasen?

Ja det tror jag du har. Hoppas det kommer igång snart igen!
  • Liten till
    isaochbel skrev 2015-07-07 23:39:33 följande:

Kan känna igen mig i din känsla. Idag efter läkarbesöket kände jag bara VARFÖR utsätter jag mig för detta igen. Vill bara att förlossningen ska vara över så ja slipper fundera på alla små och mindre små komplikationer som kan tänkas uppstå. Känner mig faktiskt livrädd just nu!

Vi får peppa varandra och tänka på hur mysigt det kommer vara sen när se små väl är ute och att att vi kommer få toppen förlossningar!

Ja precis, men sådär på kvällen när man är trött och slut så blir allt ännu hopplösare än vanligt. Nu känns det mer ok igen, har sovit ända tills nu. Ska väl väcka sonen nu kanske, klockan är ju ändå över 10

Skönt att ha er här att ventilera med!
Svar på tråden Bf juli 2015