Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

Kl 8 i morse föddes Maja <3

Sista halvtimmen hände allt fort, men det gick bra. Måste stanna på bb tills i morgon eftersom jag hade långvarig vattenavgifterna så vill de ha koll på mig (och Maja såklart )

4110g och 50cm rent underverk!

• Liten till
    Trassla skrev 2015-07-13 09:41:13 följande:

57 timmars igångsättning. Sedan ramlade han bokstavligt ut.

Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.

Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.

Nu sover far och son så vackert tillsammans.

Åh äntligen! Vad skönt för dig! Hoppas du mår okej efter allt nu. Ett jättegrattis till lillkillen!!
  • Liten till

Hej alla!

Här har vi så smått börjat landa här hemma, Maja mår bara bra och äter och sover massor och tittar lite på oss med ett öga emellanåt. Väldigt sällan med båda lite läskigt ser det ut, hon har lite blod i ögonvitan, glömde fråga läkaren men efter en snabb googling så insåg jag att det verkar helt normalt och försvinner efter någon vecka.

Jag är superpigg och glad hela dagarna, och babyblues kommer som ett brev på posten runt 9 på kvällen, precis som sist. Är ledsen över allt och vill bara grina. Hoppas verkligen det går över snart, och att ni andra slipper det.

Verkar ju vara lugnt med förlossningar hör just nu, men snart så smäller det väl till för någon av er andra också. Har tänkt skriva lite mer om vår förlossning, men orkar inte ikväll. Men vi skulle i allafall åka och köpa en borrmaskin i lördags fm, vilket slutade med att vi kom hem med en bebis i måndags. Så kan det gå vattnet gick när jag klev ur bilen på parkeringen ingen förvarning alls.

Så ta det lugnt dom är snart här sen är det som att de alltid funnits!!

• Liten till

Ohhello - vilken fin mage! Väntar med spänning på er andra här i tråden.

Själv sitter jag med två fotbollar under hakan ungefär mjölken har runnit till.

Har fått en så snäll tjej, så inatt ammade hon kl 20, 01, 06. Sen sov Hon hela tiden däremellan. Så snäll och duktig. Lite jobbigt blev det dock ändå när donen fick ordentlig krupp, och jag ville ju inte ta med Maja till akuten. Men donen och pappan åkte och det gick så bra. Men jag satt hemma med hormonerna och grinade. Men nu hoppas vi på en lika bra natt, men att jag sover när lillan gör der istället för att sitta vaken och oroa mig!

• Liten till
    ohhello skrev 2015-07-15 22:20:43 följande:

Ja, nu när det är så nära blir man ju lite otålig! Vill bara ha bebisen här! Fast som t.ex min mamma säger: "Njut av din ensamtid så länge!". Är dock mest uttråkad. Har varit hemma i över en månad nu, har skrubbat bakom spis & kylskåp, har säkert den renaste toaletten i hela hyreshuset & klädkammaren är rensad. Bebisens kläder är inventerade och fint vikta, you name it, hittar inte på så mycket mer att göra. Sover extremt mycket istället och har läst en maaaassssa böcker! :D

Haha precis sådär gjorde jag innan sonen kom. Städade allt, sorterade kläder efter storlek färg och sedan gjorde jag om allt. Strök allt!! (jag stryker aldrig annars) och efter två dagar såg hemmet ut som hej kom och hjälp mig, och vi hade glömt att äta själva vet att vi på kvällen dag två micrade lite potatisgratäng som svärmor kommit över med. Vi hade liksom inte haft tid att äta.

Dag två hemma nu med andra barnet (alltså igår) så hade vi besök av släkt, hembesök av barnmorskan för pku-prov, sen byggde sambon en ramp till vagnen, vi hann tvätta en hel del tvätt, grillade och åt middag ute på altan och tog en kort promenad. Det är lite skillnad på att få första och andra!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-15 23:18:10 följande:

Ja, jag förväntar mig inte att det ser tiptop ut sen, men kanske det håller sig rent en liten stund. :D

Läste någonstans att man ska försöka ha färdig mat hemma i frysen som man bara behöver micra upp de första veckorna, kanske jag ska fixa med det nu då. Behöver köpa en micro också. :)

Ja micro skulle jag försöka skaffa om jag var du!!

Skulle amningen strula är den perfekt till ersättningen, sedan när man ska värma babymat! Om man inte gör allt själv då. Men det gjorde inte jag i allafall, burkmat gick jättebra till en början
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-16 07:57:25 följande:

Hur går allt med bebis, till er som fått?

Här är skruttan 6 dagar och än namnlös. Vi glömmer bort att diskutera det hela tiden!

Hittills har vi kommit fram till att hon får ont i magen om jag har ätit något med mjölk/grädde. När jag ätit mjölkfri kost så sover hon 3h, vaknar, ammar, bajsar, tittar på oss och runt om sig i ca 30 min, ammar igen och sover 3h osv osv. Så snäll och vi har varit ganska utvilade då vi kunnat sova en hel del. BVC för vägning på fredag, spännande :)

Här går det också fint med lillan! Hon bara äter, kikar lite bajsar och sover. Gnäller inget, bara när hon är hungrig/ska bajsa. Hon kör nästan 5h mellan ammningarna, så det är skönt! Så vi sover också skapligt bra. Det gäller ju bara att man verkligen lägger sig på kvällen när hon sover, så man får de dör timmarna då märker jag. Lite dumt när jag sitter uppe till 23, och hon ska ha mat igen runt 01. Bättre att försöka sova runt 21 då, för jag kan intr sova nåt på dagen.

Sonen avgudar sin lillasyster, men är väl lite sur och avundsjuk på oss. Han vill gärna vara med och sköta henne och bestämma, och vara stor, samtidigt som han sa igår att det är orättvist att Maja får mysa så mycket med mig och inte han. Men det är ju bra att han säger till.

Ni andra då? Någon som är på väg in eller som det händer nåt för?
  • Liten till
    Mecros skrev 2015-07-16 18:44:42 följande:

Vad skönt :) ja man får passa på att lägga sig i tid. Här kommer jag också i säng vid 23 ca. Men men

Ja vad fint att se att han gör det! Bra att han säger vad han känner. Hur har du gjort då? Myst mer med honom?

Ja jag har försökt att mysa mer och vara mer med honom, men samtidigt har han ju inte ro att sitta med mig heller Men jag spelade kort med honom när jag ammade, han hjälpte mig med maten mm, så det känns ok ändå. Sen var min pappa med fru och min lillasyster här idag, och de brydde sig inte så mycket om Maja först, syrran och pappa lekte bara med Wilmer först. Så fick han säga till och visa sen. För helt plötsligt frågade han min pappa

-Men har du sett ungen än då?

-Va?

- Ja vi har fått en bebis

Så det var skönt att han fick så mycket uppmärksamhet.
  • Liten till
    Trassla skrev 2015-07-16 18:38:12 följande:

Här är det amningsterror!

Liten har gulsot och ligger på gränsen till att kräva behandling.

Så ska in till sjukhuset i morgon igen för nya prover.

Så nu bråkar vi med maten. Försöker väcka upp han varannan timme för att äta.

Fy vad jobbigt! Hoppas att värdet sjunkit till i morgon! Vad ligger han på för värde? Vi hade 130 efter 50h så vi var på c nivå så vi behövde ingen mer koll. Däremot så har vi andra läkarbesöket i morgon, tror det är hörselkontroll också.

Hur har ni fått göra med pku-provet? Här hade de ändrat sen sonen kom, nu kom vår barnmorska hem hit och tog provet. Väldigt smidigt!
  • Liten till
    ememi skrev 2015-07-17 11:22:07 följande:

Idag mår psyket inte så bra. Har börjat få en jobbig ångest och oro för ingenting :( klarar knappt av att vara själv hemma även om sambon bara går över till grannen ett par timmar. Har aldrig tyckt det varit jobbigt att vara ensam förut. Oroar mig även för bebisen som inte varit lika livlig som han brukar. Han visar att han lever och jag kan reta fram ett tecken men avskyr när han får såna här slö perioder. Suck! 9 dagar kvar längtar som bara den!

Stackare. Inte roligt att inte kunna njuta sista tiden. Men försök tänk att bebis vilar lite extra inför förlossningen, eller har borrat ner huvudet så mycket så det kanske är jobbigare att röra sig. Snart är han här ska du se!!
Svar på tråden Bf juli 2015