Mecros skrev 2015-07-16 07:57:25 följande:
Hur går allt med bebis, till er som fått?
Här är skruttan 6 dagar och än namnlös. Vi glömmer bort att diskutera det hela tiden!
Hittills har vi kommit fram till att hon får ont i magen om jag har ätit något med mjölk/grädde. När jag ätit mjölkfri kost så sover hon 3h, vaknar, ammar, bajsar, tittar på oss och runt om sig i ca 30 min, ammar igen och sover 3h osv osv. Så snäll och vi har varit ganska utvilade då vi kunnat sova en hel del. BVC för vägning på fredag, spännande :)
Här går det också fint med lillan! Hon bara äter, kikar lite bajsar och sover. Gnäller inget, bara när hon är hungrig/ska bajsa. Hon kör nästan 5h mellan ammningarna, så det är skönt! Så vi sover också skapligt bra. Det gäller ju bara att man verkligen lägger sig på kvällen när hon sover, så man får de dör timmarna då märker jag. Lite dumt när jag sitter uppe till 23, och hon ska ha mat igen runt 01. Bättre att försöka sova runt 21 då, för jag kan intr sova nåt på dagen.
Sonen avgudar sin lillasyster, men är väl lite sur och avundsjuk på oss. Han vill gärna vara med och sköta henne och bestämma, och vara stor, samtidigt som han sa igår att det är orättvist att Maja får mysa så mycket med mig och inte han. Men det är ju bra att han säger till.
Ni andra då? Någon som är på väg in eller som det händer nåt för?