Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

ohhello skrev 2015-07-22 13:53:33 följande:

Suck. Apoteket tittade på mig som om jag var helt knäpp och sa åt mig att fara till sjukhuset istället. Men JAG vet ju att t.ex Clearblue har sådana där 'bindor' som reagerar på fostervatten, men de finns tydligen inte på apoteken här.

Läste också att det inte borde gå att förväxla flytningar och fostervatten pga olika pH-värden? Alltså. Jag blir bara mer förvirrad av det här. :D

Har dessutom fortfarande ont i huvudet, högre temp än vanligt och har knappt känt fosterrörelser idag. Frågan är om det är vettigt att ringa och känna sig tjatig till BB idag igen. Usch, avskyr att känna mig till besvär och komma in utan att det är något. :(

Ring igen! När man är gravid FÅR man vara nojjig, tjatig och orolig. Är de otrevliga så upplys dem om att de är det. Eller be att få prata med en annan barnmorska.
  • Liten till
    MiaIa90 skrev 2015-07-22 18:17:09 följande:

Här kom våran lilla kille på självaste bf. Vattnet och värkarna kom kl 4 i morse åkte in till fl till 9. Sedan var han ute 13:56. Har ingen vikt eller längd på han en.

Först föderska och de tog 10tim.

Grattis!! Vad roligt!
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-22 18:16:20 följande:

Tog ert råd om att vara besvärlig och fick komma in på en ordentlig kontroll. CTG, ultraljud och gynundersökning! SKÖNT!

Ingen fostervattenavgång, men bebis är beräknad att bli stoooor. Vägde 3918 nu, så doktorn tyckte att den borde få komma ut så snart som möjligt. Kommer den inte före på måndag så blir det hinnsvepning då och igångsättning dagen efter BF om det inte hjälper. Så skönt att veta. Och de tyckte inte alls att jag var besvärlig, fast jag kände mig lite onödig.

Oooooch~! Doktorn råkade se könet, och frågade om jag visste eller ville veta. 'Du får gärna säga om du är säker' sa jag... DET BLIR EN LITEN FLICKA! Eller det är RÄTT säkert att det blir en iallafall. :D

Åh vad bra att du åkte!! Det känns väl skönt nu? Vad roligt med en liten tjej då är det inte långt kvar för dig nu då med andra ord
  • Liten till
    ohhello skrev 2015-07-22 22:46:02 följande:

Jo, väldigt skönt. Men LITE otäckt med bebis på närmare 4kg! Väldigt trevligt att veta att man inte behöver gå mycket över BF heller. Nästa vecka är jag mamma! Jisses!

Min första vägde 4240, och Maja nu vägde 4110g. Det var ingen fara alls, Maja har stl 50 på kläder och en del är lite stort ändå. Det låter mycket men är helt normalt runt 4kg! Och dom kommer ut, jag fick ett enda stygn denna gång, förra gången fick jag 3. Så ta det lugnt och tänk inte på vikten!
  • Liten till

Usch det är läskigt att ha en bebis igen som inte kan säga vad som är fel. Maja kaskadkräktes två ggr i gårkväll, över hela mig och sedan från skötbordet rakt ut, det kom ca 1/2 meter ifrån skötbordet! Både mun och näsa samtidigt. Vet inte om mjölken rinner för fort, samt att hon åt och åt och åt igår, men gick inte att rapa alls. Men natten har varit lugn för henne i alla fall, hoppas på att det var en engångsgrej. Hade det varit mitt första barn hade jag däremot suttit på barnakuten! Men vi hade en kräkas sist med. Men han spydde så här en enda gång, sen var det vanliga spyor i mängder.

Så här är man inte på topp idag, har vaknat massor för att kolla till Maja.

• Liten till
    MiaIa90 skrev 2015-07-24 06:07:18 följande:

Tack så jätte mycket alla och idag ska man åka hem i från bb.

Nej var inte meningen att göra någon rädd för att spricka eller behöva sys mycket.

Men på mig var dom tvinga att klippa för annat skulle jag spricka långt inte de jag var orolig för då utan dom klippte för att min pojkes hjärt ljud gick ner och han var stressad efter att han bajsa i vattnet så han behövde ut fort.

Ja bättre att de klipper än att man spricker, så har jag förstått i allafall? Hoppas du känner dig ok i kroppen ändå. Maja har tappat sina superrutiner att äts kl 21, 03 och 8.30. Så nu äter hon 21, 01 och 06. Jag vet att det är väldigt bra ändå, men det känns på min sömn.

Nä nu har vi ammat färdigt, dags att sova en sväng till.

Förresten, det är väldigt lugnt här i tråden just nu, är ni på bb flera av er eller? kram
  • Liten till
    Hejhejhej skrev 2015-07-25 22:31:45 följande:

Snart är bf+3 slut och jag går in i bf+4. Börjar bli riktigt riktigt trött nu. Finns det någon som har tips på vad man kan göra för att tiden ska gå? Eller bäst av allt för att få ut bebis :)

Färdknäppen kanske? Det var det vi gjorde, och 3-4 h senare gick vattnet med sonen kom första värken också 4-5h efter sex. Så jag tror på det :/kr
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-07-26 13:15:05 följande:

24 juli tittade våran fina piga ut. En frisk tjej på drygt 3 kg och 51 cm lång.

En liten berättelse om det som hänt, kanske inte lämpligt att läsa för att skrämma upp er som inte fött ännu. För mig så var det en smärtsam och lång process men jag skulle göra om det igen imorgon för att få uppleva det goda som kom ur det :)

Efter extremt lång latensfas sen förra lördagen med värkar på 1 min var 50 min som på söndagen blev var 30 min på mån var 15-20 min. Varken alvedon bad eller nånting annat hjälpte och detta gjorde att min sömn var helt förstörd. På tis morgonen åkte vi in till förlossningen för att få sovdos till kvällen. Då var jag öppen 1 cm och tappen mjuk och nästan utplånad. Så onsdagen fortsatte värkarna med 10 min mellanrum och tillbaka till förlossningen på kvällen för ytligare en sovdos. På torsdag morgon var värkarna ännu var 10 min och då valde dom att sätta igång med cytotec då jag ännu bara var öppen 1 cm. Efter två cytotec doser var värkarna 3 på 10 min och jag var öppen 3 cm. Då fick jag ääääääntligen börja med lustgas. Började grina för att jag fick lite lindring mot värkarna. Sen kämpade jag på i 8 timmar innan jag fick Eda (narlosläkaren var upptagen så fick vänta 5 timmar efter jag bett om det) var då öppen 5 cm så det hände inte så mkt, och dom ville vänta med att ta hinnorna till efter jag fick edan. Nåväl, efter edan så tog dom hinnorna och gav värkstimulerande dropp för att få igång värkarna mer då pigan ännu låg precis ovanför bäckeningången. Då följde två timmar av helvetesvärkar med knappt nån värkvila och öppnade mig då till 7,5 men hon ville ändå inte sjunka ner. Två timmar till kämpade vi och sen var mina krafter helt slut och värkarna var inte nog effektiva och hon tyckte inte på tillräckligt mycket så då beslutade dom sig för akutsnitt. Då började jag grina igen för att få en slut på det eviga kämpande. Efter det tog det drygt en timme innan världens finaste tjej kom ut. Glädjetårarna går inte att beskriva. Det kändes ett tag som att det aldrig skulle bli nån bebis. Men under hela förloppet har lilltjejen mått prima så det är mest mamma som fått lida. Till nästa gång blir det bäckenröntgen innan förlossningen för att utesluta att jag är för trång då hon inte ville komma ner. Nu är vi påväg hem och trots att det var en lång historia så är jag väldigt glad att det slutade så bra trots allt. Återhämtningen efter snittet går bra. Jag är helt kross i magen och det är väl rätt naturligt, men jag är uppe på benen och ge oss nån vecka så är vi ute med vagnen och slirar. :) amningen verkar också funka bra.

Hoppas allt är bra med er andra. Kramar till både er som väntar och har fått!

Åh grattis till Lilltjejen!! Vad skönt att det ändå låter som att du är ganska pigg efter dessa dygn! Hoppas du återhämtar dig snabbt efter snittet nu så du kan njuta fullt av bebis!
  • Liten till
    Hejhejhej skrev 2015-07-26 20:33:08 följande:

Nu gick min slemmpropp och ett hugg kom och efter det kraftiga värkar. Nu är det paus men får se om det fortgår. Konstigt att allt händer på en gång. Som en blixt kom det bara.

Åh vad spännande! Hoppas det fortsätter!
  • Liten till
    h81 skrev 2015-07-27 19:10:25 följande:

Lev igångsatt i lördags på bf+15..

var.öppen 3 cm redan när vi kom in.. Huvet var så långt ner så hon trodde han låg i säte.. men det var axlarna hon kände! Dom satte den där elektroden I huvet på honom o då tog dom ju hål på hinnan samtidigt.. som jag hoppades dom skulle kunna för det är ju mest likt en naturlig start! Var lite rädd för allt det andra för många säger det är så segt och anledningen att jag vart hemma så länge med dom andra två har vart just min skräck för att vandra i korridoren på förlossningen...

Men det hände inget direkt.. öppnade mig till 5 men jag kände inte att jag gjorde det.. blev ingen skjuts värkarna..

Så vid 15 satte dom dropp.. 16.42 kom han! Jag fatta aldrig att det var såpass igång så jag använde inte ens lustgasen (för jag tänkte den kunde va bra o ha senare haha) bm blev oxå lite förvånad. När hon skulle kolla efter lite.. ????????

4265 g 53 cm.. Våran lillebror Ebbe ?

Grattis!!
Svar på tråden Bf juli 2015