Inlägg från: Liten till |Visa alla inlägg
  • Liten till

Bf juli 2015

faerie skrev 2015-09-05 11:22:58 följande:

Nej det är det jag undrar...hmm ska fråga på BVC på måndag. Tycker han får prickar som blossar upp ibland under dagarna. Undrar om det kan vara nån reaktion mot nåt jag äter. Eller kanske värmeutslag, men vi har det rätt kyligt i huset så det tror jag inte :/ Nä nu måste jag ner och elda i pannan så vi får lite värme! xD

Han ligger inte mycket mot din arm eller mot ditt bröst då, så det blir varmt? Men fråga BVC, det bukar vara bäst, då blir man lugn, även om man vet att det inte är farligt så är det skönt att höra.

Nej nu har Maja dragit i sig 200, precis hela flaskan. Så snart kommer det väl en liten kräka så jag får väl vra beredd
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-09-06 10:59:32 följande:

Igår skedde ett mirakel! Han åt kvart i nio, låg sen i sängen och somnade runt halv tio, kvart i tio och vaknade sedan 01:40! Det slår alla rekord i detta huset. Jag var lagom chockad när jag vaknade och insåg att han sovit över första nattmaten med 1h 40 minuter :P. Sen blev det som vanligt igen men i alla fall...

Jag hoppas så klart att det är något som håller i sig men räknar egentligen med att det var en engångshändelse. Vore väldigt skönt dock om det skedde i alla fall en gång varje natt så man fick ihop lite djupsömn. :)

Åh vad härligt! Hoppas det håller i sig
  • Liten till

Ligger här och väntar på att Maja ska vakna och vilja ha lite mat. Insåg precis när jag läste era inlägg, att shit, hon är två månader på lördag! Och jag kommer knappt ihåg graviditeten heller. Men jag vet att den var låååång

Lägger ni era små mycket på mage för att de ska träna? Jag har verkligen varit jättedålig med det, men när BVC frågade i onsdags om hon börjar lyfta huvudet så sa jag att jag inte lägger henne så ofta på mage. Men nu har vi skärpt oss och legat några korta svängar varje dag, och der börjar redan bli skillnad, hon lyfter huvudet och titta rakt fram då och då, och då ser hon så glad ut, och stor!!

• Liten till

Blä nu har lillan precis ätit. Vi har ju blivit så bortskämda med att hon alltid sover mellan 22-23 någongång fram till 6-6.30. Inte skönt att vakna och klockan är tjugo i två. Aja nu verkar hon sova igen i allafall.

Vi håller också på planerar barndop för fullt, har väl egentligen det mesta klart, ska bara beställa tårtor och handla kaffet och saften.

Vad har ni valt för psalmer och sånger?

Vi ska ha tryggare kan ingen vara och du vet väl om att du är värdefull. Sedan ska min kusins kille sjunga utan dina andetag och älskade barn. Så blir der gemensam sång till Majas visa såklart

Nä försöka somna om nu då innan klockan ringer 06.30...

• Liten till

God morgon! Här var det tyst i tråden, har alla fullt upp med bebisar

Här är vi inne på nytt rekord tror jag, Maja somnade 20.50, sover än.

Har kommit på att en snabb sovstund i vagnen runt 19-19.30 är perfekt, sedan äter hon mycket, är nöjd och somnar. Hoppas bara detta håller i sig!

Vi har varit på kyrkis i veckan, det är en sångstund anordnad av kyrkan och sedan är det fika och lek för de som vill. Lite tråkigt att det inte är så många man känner denna gång. Men Maja verkade uppskatta sångerna, satt helt still med stora ögon

Trevlig helg allihopa!

• Liten till
    ohhello skrev 2015-09-12 05:50:42 följande:

Har någorlunda bra nätter nuförtiden, jag kan sova fast hon ligger vaken mellan oss och pratar. Amningen fungerar fint, och bebis är för det mesta nöjd. Bebis har sovit sen 03, men jag har haft extremt svårt att somna om och sovit oroligt.

Och undrar jag om min mens kommit tillbaka? Blödde i fyra veckor efter förlossningen, sen hade jag bara extrema flytningar... & nu blöder jag klarrött blod som om jag hade mens (6v sen förlossningen). Det stämmer inte överens med hur BM förklarade avslaget (rött blod, mörkare blod, bruna flytningar & sist bara flytningar). Eller ska jag vara orolig? Har alla symptom som

Jag haft vid mens, dålig mage & fiser mycket, sjukligt salt & chokladsugen samt ont i området för livmodern. Tycker bara det är lite väl tidigt, men alla är vi väl olika.

Tror absolut det är din mens som är tillbaka! Var glad för det, då har din kropp återhämtat sig snabbt!

Min kom tillbaka efter ca 8 veckor, så bu ska en p-stav in den 2 oktober. Skitläskigt men nåt lär man ju ha

Visst är det jobbigt när man sover dåligt när bebis sover bra? Maja sover så sött och jag är klar vaken. Var även uppe länge igår för vi har främmande här, så jag lär ju vara rätt så trött idag :-/

Men idag är det fotboll hela dagen med sonen, så det är väl bara börja gå upp om en halvtimme ändå.
  • Liten till

Vi ska ha kaffe, kakor och tårta efter dopet. Orkar inte hålla på med smörgåstårtor och mat. Det hade vi sist, denna gång blir det enklare.

Svärmor och min mormor ska baka bullar och kakor, så bakar jag själv någon/några sorter, så köper vi operatårtor. Enkelt och smidigt.

• Liten till

Har varit på BVC idag. Nu är ju lillstumpan 2månader (och 4dagar ) och är 61cm lång och väger 6150g.

Stadig tjej

Träffade prästen igår och gick igenom dopet, skönt att ha det klart. Nu ska bara tårtorna beställas så är allt klart sen. Skruttan sover fortfarande bra, hoppas verkligen det fortsätter!

Har även fått tid för första vaccinationen, lite läskigt, för det är inte roligt när de sticker de små

• Liten till
    Mecros skrev 2015-09-16 21:42:53 följande:

Vad lika våra barn är! Vi var hos BVC igår, hon var då 2 månader och 5 dagar och är 62cm och väger 6180g. Följer sin kurva iaf :) men en stor tös är hon.

Skönt att ha det mesta för dopet klart! Här känns det som att det är bara början..

Ja de verkar följa varandra

Vad vägde hon när hon föddes? Kommer ju inte ihåg vad alla skrivit här i tråden ;)

Hur mycket håller era upp huvudet? Maja är jättestaden när hon ligger över axeln, eller sitter på mitt ben, men när hon ligger på mage så lyfter hon kanske 1-2cm över golvet med ansiktet, eller så ligger hon bara ner och snuttar på sina händer. Eller blir förbannad och skriker

BVC säger att bebisar ska ligga flera gånger om dagen, och korta stunder. Men jag glömmer bort det så blir det två gånger samma dag så känner jag mig ju riktigt duktig.

Kan ju erkänna här på en gång att de där jäkla D-dropparna har hon väl fått 2ggr senaste två veckorna. Om ens det. Usch så hemsk jag är. Men jag glömmer bort dem, fast jag ställt dom framme!
  • Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-09-17 13:18:49 följande:

Jag har också lätt att glömma dropparna så jag la in dom i morgonrutinen, han får dem mellan att vi har tagit av honom naken (så får han också lite tid att sprattla in the nude) och det att jag tvättar honom i vecken. Det blir ju droppar utanför nästan varje gång, så då får man ju tvättat bort det på en gång. Sen får han på sig blöja och dagkläder.

Men vi byter ju alltid mellan pyjamas och dagkläder, har alltid gjort det och det känns bra när det är på rutin, för fy vad lat man kan bli ibland alltså! "Jag gör det imorgon"...

Vad gäller att ligga på mage så blir det inte långa stunder, men han är stark! Han var dock stark redan från start. Men han lyfter inte huvudet mycket när han väl ligger på magen heller (fast han kan), han gör som din, suger på handen eller blir sur. Vi fick tipset att alltid vända på skötbordet efter att blöjan är bytt. Fast jag gör inte det ändå. :P Jag varvar med att han får ligga på mage i soffan, på golvet, på mig och i sängen. Jag vet att golvet är bäst, men man gör ju vad man kan. Vill inte att han ska hamna efter i utvecklingen för att jag är lat och glömsk. Men men, man kan inte hinna allt varje dag heller :).

Men dagarna verkligen bara springer i väg, hoppas på att han snart sover lite tidigare på kvällen så min man och jag kan få egentid. Men å andra sidan ligger han oftast väldigt nöjd mellan oss i soffan hela kvällen, så vi ska inte klaga.

Ellonbellon- jag måste bara fråga, hur ger du D-dropparna? :)

Jag ser framför mig hur du sitter med en naken bebis framför dig och försöker träffa munnen när de droppar sååååå sakta ut flaskan

Maja tar dem så fint på skeden (när hon får dem) men sedan spottar hon ut hälften.
Svar på tråden Bf juli 2015