Inlägg från: Mecros |Visa alla inlägg
  • Mecros

Bf juli 2015

Liten till skrev 2015-04-23 17:09:18 följande:
    Åh vad skönt, grattis får man väl säga smile1.gif verkar ju inte alltid vara så lätt att få igenom...
    Ja otroligt skönt! Tack :) nej man har ju läst massa om nekade ansökningar. Så nu slipper man tänka på det :)
  • Mecros
    Stokke skrev 2015-04-24 06:52:17 följande:

Hur mycket har ni handlat till era små?

Vad har ni budgeterat att det kommer kosta?

Jag mår lite små panik, när jag börjar räkna ihop vad allt kommer kosta.

Vi har barnvagn och lite kläder. Sen har jag sytt filtar och sängkläder.

Barnvagnen fick vi av min far och jag har köpt begagnade kläder, mest för att det är miljövänligare samt bättre för plånboken. Men vi har lagt in 5000 var på ett nytt sparkonto sen kommer barnbidraget hamna där varje månad. Så just nu har vi 10 000 att handla resterande saker till bebis. Tänkte börja handla säng osv när jag går på ledighet.

Hur gör ni?
  • Mecros

Någon här i juligruppen som har en trevlig blogg? Är sugen på att läsa lite fler. Eller tips till någon bra? :)

• Mecros
    mangostan skrev 2015-04-28 17:23:33 följande:

Hej hej!

Tänkte hoppa in här om det går bra :)
    Väntar första barnet 23 Juli är 33år och  bor i Västerås.
    Ska bli väldigt spännande och roligt. Vi väntar en liten grabb som börjar bli mer och mer vild i magen!

Välkommen!

Då bor du inte så långt bort från mig :) bor utanför Köping.

Hur mår du? :)
  • Mecros
    mangostan skrev 2015-04-29 17:27:19 följande:
    Tack

Då har vi ganska när varandra, vad roligt!

Jag mår bra men är vädigt trött. Det beor nog på att det är mycket på jobbet med stoende/gående hela dagarna och ryggen är lite öm. Fick dock nyss min havandeskapspenning beviljad från slutet av maj så om det behövs kan jag gå ner i arbetstid och det känns ju bra.

Hur mår du själv?

Okej ja det är förståeligt. Det är samma här, eviga trötthet efter jobbet! Vad härligt med beviljad penning. Det fick jag med så den 21 maj går jag hem på helt pga tungt arbete (industri). Så det känns super skönt att kunna sova lite middag på dagen.

Har lätt foglossning i ryggen men annars så mår jag bra :) får låta bli att städa för det är rena döden :)
  • Mecros

Vad roligt att tråden verkar vakna till :) här går vi in i vecka 32 idag. Första veckan som jag går hemma från jobbet, känns som om man skolkar, lite svårt att förstå men ack så skönt det är att kunna vila när som helst under dagen. Idag har jag dock varit hos tandläkaren efter 0h sömn inatt. Men man får skylla sig själv om man inte varit där på 4 år.

Vad roligt för er att få komma och kolla på förlossningen. Tror inte man gör något sånt här, eller hur får ni komma dit? Är det genom föräldragruppen?

Svar på tråden Bf juli 2015