• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Hej!
    Jag fyller 40 år om en månad så jag platsar nog in här Glad

Vi håller nu på med vår första IVF då syskonförsöken inte har utfallit så bra. Vår dotter är nu 3 år och vi har bara lyckats bli gravida en gång de senaste 1,5 åren och det slutade i MA i v 7 i somras.

Vi är vad de kallar oss "oförklarligt sekundärt barnlösa", vilket är mycket frustrerande. Utredningen visade på bra värden för både mig och min man. Hade varit enklare om det fanns något att peka på för bevisligen funkar inte allt som det ska.

2015 måste bara bli alla våras år!

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

För oss har de givit oss en bra procentsats för att vi ska lyckas vid IVF trots att jag snart blir 40. Återstår ju att se om det stämmer...

En bra klinik tar hänsyn till dina värden och utfall av ev graviditeter i första hand sen åldern. Visst, åldern påverkar men alla har olika individuella förutsättningar. Och vi har generellt i Sverige fram tills man är 42 år på oss, sen finns det ju grannländer med ännu generösare åldersgränser.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Viola78, vad är det för doktor du har talat med? Den verkar inte riktigt rösk som man säger i Norrland.

Precis som zasu säger: Sök exempelvis på age-specific amh så får du reda på åldersspecifika amh-värden. Allt ovan 0,7 brukar anses som att det finns en chans att stimuleringen kan ge tillräckligt med ägg. Dessutom så säger inte amh-värdet allt, man bör kolla på alla värden sammanlagt.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Var tidigare idag in på koll eftersom jag inte fått några egentliga biverkningar av Synarelan, och visst var jag nedreglerad och ska börja spruta ikväll - snabba puckar Förvånad.

Tycker de ska bli intressant att se om en vecka om kroppen har samarbetat eller ej.

Zasu - hur gick vulet idag?  Och hur går det för dig Stockholmsmilen?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Kitty: Vi påbörjade utredning efter efter 8 månader då jag tyckte att vi åtminstone skulle kolla upp alla värden. Syskonförsök har vi gjort de senaste 1,5 åren med ett MA på vägen.

Lisodan, usch vilken resa ni åkte på efter förra IVFen. Håller tummarna att det går bättre denna gång Hjärta.

Min man skulle ta första sprutan på mig igår (tänkte att han skulle vara lite mer involverad än bara simmarna) och han tog det mycket allvarligt. Så allvarligt att jag inte kunde hålla mig för skratt så han hade lite problem med att sticka i en vilt guppande mage. Tja, det blir ju inte varje kväll han gör det eftersom jag jobbar nätter ibland.

Angelique - du frågade tidigare om vi höll på med några tips och tricks. Jag tar tillskott (Omega 3, folsyra, Q10, d vitamin och zink). Det tar jag (förutom folsyran) vare sig jag försöker skaffa barn eller inte. Kommer nu under spruttiden hålla mig till lågkolhydratkost. Försöker dra ned på kaffet - går si så där. Dricker vanligtvis ganska mycketFörvånad.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

MoM11: Har inte gjort undersökningen du ska göra. Hur har du fått en remiss till en hysteroskopi? Har du några andra problem förutom att äggen inte fäster? 

En annan fråga till er som gjort flera IVF - hur har era protokoll sett ut om ni gjort långa med nedreglering med spray? De flesta som jag talat med fortsatte med sprayen under tiden de sprutade men det ska inte jag göra Obestämd... Någon som har gjort ett liknande mitt?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Mom11 - Ojdå, då förstår jag verkligen att du vill kolla upp det. Låter lite som endo, har någon läkare kollat närmare på det? Håller tummarna att allt går bra för dig !

Angelique, verkar som du har gjort som de flesta andra med långa metoden gör. Frågade om det stämde att jag verkligen inte skulle spraya och det skulle jag inte. Tja, man får väl hoppas att de vet vad de gör Tungan ute. Kanske har det något med att jag har ganska låg dos...

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Så spännande att det är flera äggplock på g här i tråden! Zasu - vilket bra utfall du har fått. Många tummar håller jag för er Skål!

Tack alla för info om hur era spray/sprutningar har varit på långa protokollet. Smultronoga - hur ska du göra? Vi går ju på samma stället.

Hur många går nu och väntar på att få göra ett FET?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Håller tummarna att äggen har befruktats och delat sig bra lisodan! Kan ju vara 2 toppkandidater som du fick fram Cool.

Jag fortsätter med mina sprutor och ska in på koll på fredag. Hoppas så att kroppen samarbetar.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

JenJon5, vad skönt att ni fick en bra känsla på den nya kliniken. Håller med att 2015 ska bli vårt år

Hur går det för trådens ETare? lisodan och zasu?

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?