• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Grattis till lyckat ÄP Angelique! När sätter ni in? Håller mina tummar för er ???? .

Hade vul på kliniken idag och där fanns ett hjärta som slog och den var i rätt storlek för sin ålder. Nu har vi nästa nedräkning till 17 juni då vi ska göra Nipt. Kommer inte att kunna andas ut helt fullt innan svaret från det kommit, vilket borde vara i samma veva som de 12 veckorna har passerat .

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Angelique - Absolut bättre med 1 toppembryo än 4 halvdana. Nu håller jag mina tummar för dig! När har du testdag?

Zasu - så sorgligt. Kram.

Saturnus - jag har tyvärr inte varit med om det du har men borde de inte vilja att dina på 14 och 13 mm ska hinna ikapp? Nog måste de offra den största för att få tillgång till flera blåsor?

Godisgrodan - hur går det för dig?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Välkommen hoppas 2014! Till mig sa de att gonalen kunde förvaras i rumstemperatur men att det var Ovitrellen som det var superviktigt att ha i kylskåp ( fick dock inte frysas). Så olika de säger... Vet att min syster hade dem och en kylklamp i handbagaget när hon reste och det var inget problem. Kanske beror på var du ska flyga?

Angelique - ruva lugnt!{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Håller tummarna för dig Saturnus för lyckat Äp på lördag!

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Camilla1976: värdena för Amh -värdet, ålder, ev tidigare graviditeter, spermakvalitet använde våran doktor i sitt program för att räkna ut en procentsats. Sen justerades den när de sett kvalitén på embryona.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Välkommen Linda40 och lycka till med ruvningen!

Supers - vi hade 6 embryon i frysen och när det blev minus på både ET och fet så frågade vi läkaren vad vi skulle göra. Han föreslog att frysa upp 3 st 2-dagars och försöka vidareodla dem. Ett av dem klaradesig till Blasto och jag plussade på rd8.

Olika kliniker har olika preferens angående hur länge de odlar.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

De sa till mig att så länge man blöder efter ÄP så ska man inte bada alls pga infektionsrisken. Hade ET 2 dagar innan vi åkte till Thailand så jag frågade.

Saturnus skrev 2015-06-08 21:29:21 följande:

Yes privat o i DK. Jag är över 40 och har tre misslyckade bakom mig. Hoppas på fjärde gången gilt! Kul att vi är samtidigt håller tummarna för oss!

Någon som vet om man kan bada i pool, havet efter ET? Åh i så fall när kan det vara ok?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    Saturnus skrev 2015-06-10 21:54:46 följande:
    Gick det vägen för dig? Sade dom något om skillnad vart man badar hav/pool? Kram
    Misslyckades med ET tyvärr. Fick mens efter vanlig lutealfas (12 dagar).

Efter 1 vecka började jag bada. Sen vet jag ju inte hur mycket som hann tas upp i kroppen av det Lutinus jag tog då jag var i vattnet ganska mycket pga lufttemperaturen. 

Hoppas du får en underbar resa!
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Supers - grattis till ruvarstatus!

Angelique - när har du testdag? Jobbigt och ledsamt när man känner sin kropp så väl och samtidigt ganska skönt om du förstår vad jag menar. Jag kände att det inte funkade på ET och första Fet började jag ju blöda 2 dagar efter återföring. Styrkekramar!Solig

Godisgrodan - håller mina tummar hårt för att ägget är ert guldäggHjärta.

Lycka till hoppas2014 med fortsatt stimulering. När är äp för dig?

Räknar nu ned dagarna tills onsdag då jag ska göra mitt Nipt, sen är det bara 2 veckors väntan på svar. Väntan, väntan och väntan kännetecknar Ivf-karusellen, eller hur?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Många, många grattis till Plus Angelique!

Godisgrodan - jag tror som mom2012 att du bör prova en ny stimuleringsmedicin. Och sen kan ju det vara så som du säger att du reagerar bättre på en annan trigger shot än Ovitrelle. Har du alltid gjort samma protokoll? Och har det i så fall givit samma utfall? Styrkekramar Hjärta.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Supergrattis Saturnus till Plus! Så häftigt att juni är din månad Solig...

Väölkommen tussebus!

hoppas 2014 - lycka till på äp idag {#emotions_dlg.flower}!

Väntar in nipt och nojjar med jämna mellanrum för att de flesta av symptomen försvunnit- har väl kanske gått in i spökveckorna som det så finurligt heter här på fl. Känner livmodern (speciellt på morgonen)  i alla fall så det lugnar mig lite.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Välkommen Susanba! Så ledsamt att det inte gick denna gången för er.

Vad menar du med att de inte var riktigt duktiga? Tyckte ni att de inte hade tekniken eller var det något annat. Det är inte ovanligt att man får olika läkare på äggplock och återinsättning. Jag tror jag har haft alla under våra försök Flört

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

MoM11; svårt det där. Jag kan bara berätta hur vi hade det. 7 av 7 ägg befruktade, alla mellan 9-10 poäng på deras skala dag 2. ET funkade inte, fet 1 gjorde det inte heller. Beslut togs att frysa upp 3 ägg och vidareodla dem. Av dessa 3 blev en en fin blasto som sattes in och tog sig.

Vad jag vill få fram är att av 5 st ägg av mycket hög kvalité så blev det i slutändan bara 1 på dag 5. Det blir ju som du säger ett visst bortfall, men de kvarvarande är nog starkare. Angående om du ska ta 2st 3dagars eller 1st 5dagars, tror kvalitén på embryona är viktigare.

Läste en artikel på Fertility Lab (hemsida) hur de i USA tänker och rekommenderar angående antal embryon, kvalitén på dessa och ålder på modern. Kanske du kan få någon idé därifrån?

Amanda 2011.11.04 Lillasyster bf 15 jan 2016
  • Helendi

MoM11: Håller båda tummarna för att det var guldägget du fick!

Tittade lite närmare på vad jag skrev förra gången och såklart hade jag refererat till fel sida. So sorry! Det var Fertilitylabinsider och inte Fertility Lab som hade det jag pratade om. Nu hjälper det ju inte dig något just nu men det kanske är någon annan som har liknande funderingar så här kommer länken.

fertilitylabinsider.com/2014/09/q-from-u-how-many-embryos-should-i-transfer/

Amanda 2011.11.04 Lillasyster bf 15 jan 2016
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?