• Helendi

Fler äldre som ska göra ivf?

Hur går det för er alla?

Supers - så överjävligt när mensen kommer. 

Andje - håller tummarna för dig denna gång oxå och hoppas på bättre utfall Skrattande.

Satte in en blasto i onsdags efter vidareodling av frysta embryon. 1 föll bort direkt, 2 odlades vidare till blastos. En fining till mig och den andra utvecklades inte tillräckligt bra för att kunna återfrysas. Så nu är det bara att vänta....

Amanda 2011.11.04
  • Helendi
    Andje - Ja tydligen ska det inte vara några problem att frysa dem igen om man får ett bra utfall med flera blastos. Helt fantastiskt faktiskt. Sen vet jag faktiskt inte något om success rate när man tinar upp dem för en andra gång. 

För mig gjorde man det eftersom jag fick 7st ägg (100% befruktning) vid stimuleringen. De såg alla ut att ha hög scoring på dag 2 och efter ett misslyckat färskförsök och ett fet så kände vi att vi måste se var det fallerar och då kan man göra så.

Har testdag egentligen 15 maj men min klinik har sagt att på rd 11 får man ett korrekt svar.

Grattis happyland till äggplock! Kvalitet före kvantitet.
    Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Visst stämmer dessa?

Jag är på rd 8 med en blasto. Tog Ovitrellen 22 april så den måste ju vara ute ur kroppen, eller hur?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Tack för grattis!

Angelique - så skönt att få bekräftat att man inte snurrat till det. Fick en blasto insatt förra onsdagen så nu håller jag tummarna att den är av finfin kvalitet så vi slipper uppleva ett ma till. 

Hemlig78 - underbart att se ett hjärta picka Hjärta.

happyland - hur har det gått för dig? Är du ruvare nu?

Och Andje - hur är det med dig?

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

mom12- jag har ingen tidigare ivf att jämföra med utan q10. Som jag har förstått det så tillför q10 den extra energin som kan fattas (inom ägget) för bra utveckling. Jag har bara positiva saker att säga om q10 såklart då jag fått positivt test

Happyland- även jag håller mina tummar att det är eran tur nu!

Själv är jag såklart glad men brottas med tron på att det kommer att fortsätta att gå bra. Vet ju intellektuellt sett att det inte finns något jag kan göra som direkt påverkar och det är nog det som kontrollmänniskan i mig har svårt med.

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Grattis till flicka Lisodan ! Ett stort delmål är nu gjort för dig

Hur går det för våra ruvare?

Och det måste vara skönt att få börja spruta Angelique.

Håller lite låg profil då jag inte är på topphumör. Vul på kliniken den 1 juni och jag försöker fördriva tiden på bästa sätt så jag inte ramlar ner i mitt hål och analyserar allt och inget. Dottern och jag ska i helgen ta tåget upp till Norrland och hälsa på mormor och morfar eftersom maken ändå ska till Malaga på konferens så det ser jag fram emot

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Happyland - så ledsamt att det inte gick hela vägen den här gången Rynkar på näsan. Jag puffar för en kur med Q10 (som flera andra nämnt) innan nästa omgång. Q10 hjälper till med extra energi i äggen som är så viktig vid celldelningen. Njut nu av sommaren och kom åter med nya krafter till hösten. 

JenJon5 - så härligt att fått ha sett den lill* och att du börjar må bättre.

Zasu - visst körde du ostimulerad fet? Om så är du garanterat gravid och det kommer testet visa när du väl väljer att ta det. Embryot är ju 15 dagar gammalt nu, eller hur?

Angelique - precis som lisodan säger så är det inte antalet utan kvalitén som är viktigast så fem blåsor ger dig nog en hyfsad chans. Jag hade ju bara 7 ägg ut, vilket inte är speciellt stor skörd det heller. Du ska se att det går bra när ni väl kommer till Äp {#emotions_dlg.flower}Solig.

Enligt hcg-proven fortgår min graviditet så jag borde väl egentligen vara nöjd men var lite nojjig i helgen då det var det datum då förra dog. En vecka kvar tills vul på kliniken. 

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?