• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • kittykat
    lisodan skrev 2015-02-03 08:48:33 följande:

Varför Danmark och inte svensk klinik?

Vi använder donator, och det är bara tillåtet på universitets-klinikerna här i Svergie. Det blir så mkt mindre valmöjligheter då.
  • lisodan
    kittykat skrev 2015-02-03 09:29:05 följande:
    Vi använder donator, och det är bara tillåtet på universitets-klinikerna här i Svergie. Det blir så mkt mindre valmöjligheter då.
    Jaha, jag förstår!

• lisodan

Jag är så orolig. Kan inte koncentrera mig på att jobba. Superförkyld också. Tycker att symtomen är som bortblåsta. Det är som om brösten har pyst ihop, illamåendet är borta. Rädd för MA igen, för det har inte varit några blödingar.

Känner mig nästan säker på att jag ej är gravid längre. Sist visste jag också och hade rätt! Väntar också svar från kliniken vad jag ska göra åt min bakteriella vaginos. Är livrädd att den ska ge missfall, om det inte redan är kört! Jävla skit!!

• kittykat
    lisodan skrev 2015-02-03 13:19:22 följande:

Jag är så orolig. Kan inte koncentrera mig på att jobba. Superförkyld också. Tycker att symtomen är som bortblåsta. Det är som om brösten har pyst ihop, illamåendet är borta. Rädd för MA igen, för det har inte varit några blödingar.

Känner mig nästan säker på att jag ej är gravid längre. Sist visste jag också och hade rätt! Väntar också svar från kliniken vad jag ska göra åt min bakteriella vaginos. Är livrädd att den ska ge missfall, om det inte redan är kört! Jävla skit!!

Vilken v ska du vara i nu? När ska du på första ultraljudet? Hoppas att det inte är mf/ma <3
  • lisodan
    kittykat skrev 2015-02-03 13:25:48 följande:
    Vilken v ska du vara i nu? När ska du på första ultraljudet? Hoppas att det inte är mf/ma <3
    Vecka 6 (5+0). Det som jag tycker är läskigt är att jag kände av mer för några dagar sedan! UL är först 19 feb. :-/
  • Angelique

Lisodan, så jobbigt för dig! Men det är säkert ingen fara, symptomen kommer och går. Och det säkraste tecknet på graviditet är utebliven mens. Försök ta det lugnt (helt omöjligt, jag vet). Försök tänk på något annat. Kroppen börjar ju vänja sig vid progesteronet också, kan ju bidra. Känner så med dig, det är förfärligt att känna så som du gör nu. Men missfall är ju ovanligt, det händer inte er igen! Försök rå om dig och bara få tiden att gå. Så där är det att vara gravid, upp och ner. Du har ju massa hormoner också. Men när du sitter där med guldklimpen är det glömt, jag lovar!!

• kittykat
    lisodan skrev 2015-02-03 13:48:13 följande:
    Vecka 6 (5+0). Det som jag tycker är läskigt är att jag kände av mer för några dagar sedan! UL är först 19 feb. :-/
    Försök tänka att det är bra så länge du inte blöder i alla fall. Tufft, jag håller tummarna för dig!
  • lisodan

Tack för er pepp. Tyvärr så har jag ju erfarenheten att det inte måste blöda för att det ska vara missfall - eller snarare MA. Allt från förra året kommer tillbaka. Det var så fruktansvärt fruktansvärt ledsamt och upprivande att upptäcka att det inte fanns något tickande hjärta. Är SÅ rädd att det ska hända igen! Känner att de borde ringa upp mig från kliniken- efter allt jag fick uppleva förra året. Men jag antar att alla har sitt förflutna i den här svängen. De flesta har sina små sorger de bär på! Och de har massa fler par att behandla.

Hur fungerar det där med att kroppen blir van vid progesteronet? Avtar symtom då?

• Helendi

Tittar in som snabbast från Khao Lak ????:

Stockholmsmilen, vad tråkigt att det inte gick vägen den här gången.

Lisodan, förstår din oro. Vi hade ju ett ett Ma i somras, skit att kroppen kan luras så. Du ska se att det är bra, förkylningen kan maskera symptomen.

Hurra Happyland för ruvarstatus !

Inget nytt på min front, inga symtom. Vi får se hur det är om 1 vecka då jag tänker testa om mensen inte kommit än.

Amanda 2011.11.04
  • lisodan

Gud så härligt med lite värme Helendi. Mmm...hoppet finns ju kvar. Att symtomen är maskerade av förkylning eller bara är lite borta. Och äntligen ringde de tillbaka- ska testa först med lactal balans mot BVn- och inte med antibiotika riktigt än. Hoppas det funkar för borde ju vara mkt mer skonsamt för det lilla embryot. HUr länge är ni på semester?

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?