• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Angelique

Grattis till nya statusar och välkommen sthlmsthlm. Tror många av oss känner igen oss i funderingar kring hur man inte ska förlora tid.

Jag avstår också helt från kaffe, ochmannen också.

• Helendi

Se där Happyland - det utvecklar sig bra från vul 1 till 2 tycker jag. Kommer nog att se lysande ut på vul 3 Cool!

Och det där med kaffe - jag körde faktiskt med koffeinfritt när suget blev för stort och idag har jag lyxat till det med en stooor kaffe med mjölk på morgonsidan. Återgång till koffeinfria drycker igen imorgon och under ruvartiden för min del. 

Min man har inte gjort några större förändringar - han dricker kaffe, snusar och tar sig ett par öl ibland. Visserligen käkar han zink, dvitamin, folsyra och larginin också så det kanske jämnar ut det hela. Han hade mycket bra prov i tisdags när han lämnade sitt bidrag i alla fall. 

Grattis kittykat till ruvarstatus Solig

Amanda 2011.11.04
  • lisodan
    Happyland skrev 2015-01-28 10:36:08 följande:

En fråga: Hur gör ni andra med kaffe? Läst att det inte alls är bra att dricka kaffe i samband med IVF, så den här gången har jag slutat helt, sånär som på en latte typ en gång i veckan... Och laddar på kraftigt med D-vitamin.

Har fått veta fr kliniken att leva som vanligt fram till ET. Men jag behövde ju inte springa en maraton, som de sa- inte börja träna om man ej brukar. Sen max två koppar kaffe per dag och i övrigt leva som om man är gravid efter ET. De sa jag ska följa livsmedelsverkets information för gravida. Jag har fortsatt dricka kaffe och drack alkohol fram till helgen innan äggplock. Men i måttliga mängder. Och mindre kaffe än vanligt. Tar cirka 2 koppar per dag max....men mini koppar, så det blir kanske sammanlagt.
  • Helendi

Så har man ett embryo i sig )

Av de sju vi plockade i tisdags så var alla mogna och alla befruktades. Detta gör ett till mig och sex till frysen. Helt j-vla chockad, började nästan grina när läkaren kom in och berättade utfallet för mig. Fick ursäkta mig lite och förklara reaktionen.

Hade inga riktiga förväntningar då de ändrade dosen från 125-175-225-150 och dåligt östrogenvärde plus att jag fick spruta hela 16 dagar innan Ovitrellen.

Tänker hur som helst njuta av vår kommande semester, vi åker till Khao Lak på lördag.

JenJon5 - nu är du på g igen. Hur många sprutor måste du ta innan du räknas som nedreglerad?

Hur går det för dig Stockholmsmilen?

Lycka till Happyland imorgon på vulet.

Amanda 2011.11.04
  • lisodan
    Helendi skrev 2015-01-29 19:59:19 följande:

Av de sju vi plockade i tisdags så var alla mogna och alla befruktades. Detta gör ett till mig och sex till frysen. Helt j-vla chockad, började nästan grina när läkaren kom in och berättade utfallet för mig. Fick ursäkta mig lite och förklara reaktionen.

Hade inga riktiga förväntningar då de ändrade dosen från 125-175-225-150 och dåligt östrogenvärde plus att jag fick spruta hela 16 dagar innan Ovitrellen.

Tänker hur som helst njuta av vår kommande semester, vi åker till Khao Lak på lördag.

JenJon5 - nu är du på g igen. Hur många sprutor måste du ta innan du räknas som nedreglerad?

Åh, grattis!!! Grymt ju!
  • lisodan
    Angelique skrev 2015-01-29 07:28:06 följande:

Lisodan-verkar ju vara ett vinnande koncept!

Japp, :) men tror också man ska göra det som man själv känner funkar bra! så himla svårt att veta vad man ska tro på. En del säger bort med kaffe, andra inte. Förra gången drack jag en del koffeinfritt men sen läste jag att det finns nåt gift i det. Så vad ska man tro egentligen?
  • Happyland
    Helendi skrev 2015-01-29 19:59:19 följande:

Men helt galet lyckat, Helendi! Jäklar, grattis som tusan!
    Snacka om bra läge med alla de där i frysen och så fina! Ha det bäst nu i Khao Lak och good luck med ruvandet.

Ska plockas imorgon efter lunch, och hoppas de hittar några ägg som är ok. Tack för din tanke!
  • Helendi

Tack för alla grattis, är fortfarande lite chockad men glad.

Det konstiga är att jag samtidigt känner att jag går runt och är så smått irriterad - om det är så att ägg, spermier och befruktning verkar fungera....varför i h-vete kan vi då inte bli med barn på vanligt sätt? Varför envisas kroppen med att trilskas? Jag hade haft enklare att acceptera allt om den inte var så nyckfull...

Ok, nu vill jag inte vara otacksam utan tar ett andetag och tänker positivt!

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?