• Angelique

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag är 39 år och hoppas få göra syskonförsök efter jul. Finns det fler, så kan vi följas åt.

• Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?
  • Supers
    lisodan skrev 2015-01-25 23:14:02 följande:

Grattis alla nya ruvare!

Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)

Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.

Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.

Godnatt!

Gud så härligt. Stort grattis :)
  • lisodan

Tack, tack! Är ju fortfarande väldigt tidigt så vill vänta och se hur testen under veckan utvecklar sig. Tänkte testa igen imorgon. Så.det blir varannandag eftersom hcg nivån ska fördubbla sig varannandag.

• Angelique

Allra allra största grattis lisodan! Så roligt! Fu kände ju verkligen på dig från början att det var bra! Och tänk på stridsgasen är ovanligt, inte ska det behöva hända er igen. Jag håller alla tummar.

Hoppas det smittar i tråden nu! Vi har nu bestämt oss för att iaf utgå från att vi försöker igen, så nu är det stopp med kaffe, komjölk och gluten. Försöker utesluta socker och träna lagom mycket också sedan ska jag börja med akupunktur igen

Vi tänker somna andra dom kör för syskon, hade vi inte haft ett barn hade vi provat allt, men blir det inte så är vi väldigt tacksamma för det barn vi har.

• Stockholmsmilen

Grattis!

lisodan skrev 2015-01-25 23:14:02 följande:

Grattis alla nya ruvare!

Jag var ju först att göra äggplock och insättning och idag visade det även plus på stickan!!!!! Känns så bra! Fortfarande bara ruvardag 10, så ska testa igen under veckan som kommer. Vi fick bara ut 2 ägg, och ett befruktades. Jag tror inte man ska räkna och stressa för mycket på antal ägg helt enkelt. Det räcker med ett ju. :)

Vi valde att "tjuvtesta" idag för jag har haft en del molvärk. Och kände mig liksom konstig igår. Nästan som att vara bakis. Lite som när jag var gravid för ett år sen. Nu gäller det bara för den lilla parveln att stanna i livmodern sisådär 8,5 mån. :) Inga dumheter och hålla på som det sista embryot, som bara klarade sig till v. 7.

Angående adoption och embryoadoption som diskuteras ovan, så kan jag tänka mig allt. Mitt mål är att vi ska bli en familj. Sen är detta första steget eftersom det trots allt verkar lättast o billigast. Och såklart har vi en stor önskan om biologiska barn.

Godnatt!

• Stockholmsmilen

Hade vi inte haft ett barn så hade jag varit mer öppen för äggdonation.

Äggdonation är inte samma som embryodonation. Vid ÄD då hade min sambo blivit barnets riktiga pappa. Det är en himla skillnad, barnet hade i vart fall fått genetiska band till en av oss. Vid en ED får ju barnet ingen koppling till vår familj eller släkt.

Är på RD 5 idag.

Känner att jag mer och mer förstår dem som har svårt att lämna IVF. Finns de som blir besatta. Kanske är det så svårt att sluts bara för att önskan om ett biologiskt barn är så stark. Synd att det är så dyrt.

• lisodan

Kan tänka mig att man känner och funderar annorlunda om man har fått ett barn redan. Jag kan tänka mig äggdonation också, fick bara inte med de.: ). hur mår du på RD5?

• Liil
    Helendi skrev 2015-01-25 18:51:05 följande:
    Hur går det för trådens ruvare? Lisodan, Stockholmsmilen? 

Känner mig skeptisk till att det här försöket kommer att funka då kliniken har laborerat så med dosenSkrikandes. Ska hur som helst ta min Ovitrelle ikväll och sen får man se hur det ser ut på ÄP på tisdag.

Liil - har du fått tid för FET i februari nu?

JenJon5 - Du börjar snart "spraya", var det inte så? Hur vanligt är det att man får sprutor istället för spray vid nedreglering?

Kittykat - du bör väl ha gjort ditt stimulerade FET nu, eller hur?
    Då jag gör ostimulerat - helt utan mediciner -  så vet man inte dag. Kommer att få köra med ägglossningstest, när det blir omslag till glad gubbe ska jag ringa kliniken och då komma dit 4 dagar senare. Det ända som kan göra att det inte blir av är om omslaget kommer på en onsdag för då ska det sättas tillbaka på en söndag och då är det stängt. Ska det sättas tillbaka på en lördag så kan man göra det på fredagen. 
    Så bara att hålla tummarna att embryot klarar upptining och att det inte blir glad gubbe på en onsdag! 
Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?