• mom2012

Fler äldre som ska göra ivf?

Jag hade 15 pmol/l så enligt tabeller normal mot low. Tack!

Nej ingen har sagt jag har pco s, fokus har legat på endometrios på gyn besöken.

• mom2012

Stockholmsmilen är precis i samma sits som dig. Fick barn efter sammanlagt 3 fulla IVF och 2 fet försök. Nu önskar vi syskon och har gjort 8 fulla IVF med 2 ägg återförda varje gång. Vi lyckas inte :( Inte ens nästan ett plus något försök.

Vi ska göra 1 försök till sen kör vi äggdonation i Riga. Spermierna blir min mans och fostret (om plus ) bär jag......Kan inte bli annat än vårt eget barn känner jag ? Hade jag inte känt så hade ÄD inte varit en option.

• mom2012

Jag är 40 fyllda. Min klinik var inne på att det var sista försöket sist, de tog upp det på ett ganska klumpigt sätt. Jag var ej beredd. Blev jätteledsen. Tänkte som du, har ägg och ekonomin finns så snart kommer väl guldägget. Men det gjorde det inte :( Ett sista försök innan sommaren för mig och min sambo.

• mom2012

Jag har kört både långa och korta protokollet. För min del bättre ägg långa verkar det som. De delar sig dåligt (sakta) med korta protokollet. Slump eller inte är svårt att veta men 2 ggr har jag kört korta och samma sak båda gångerna.

Har testat gonalf, menopur, elonva.

• mom2012

Jättefin bebis lisodan. Tips boka 3 ultraljud. Det ångrar jag att vi inte gjorde.

• mom2012

Lisodan japp 3D menar jag. Dumma telefonen har auto korrekt.

Så var man snart igång igen. Hade möte med kliniken idag om fortsättningen. Grand finale! Det blir start i april maj efter min sista spruta enanton (klimakteriet ). Efter det blir det inget mer IVF, om det inte blir till frys, då kör vi de äggen me.

Vilken dos gonalf har ni haft? Jag är planerad till 375. Första gången med så hög dos.

• mom2012

Ang Tsh. Min läkare sa att högt Tsh inte hindrar en graviditet men att det kan va skadligt för barnet under en graviditet. Samtidigt har jag en vän som blev gravid först när hon fått levaxin och fått ner sitt Tsh. Så jag tror Tsh även påverkar att bli gravid även om kliniken säger annat.

Mitt Tsh har varit uppe på 2.5 och 4.5 utan att fd kliniken sa något. Nu 1.1 så jag är nöjd!

• mom2012

Andje om du är på RD 16 idag är det kanske ett plus :) :) lutealfas brukar vara 12-17 dgr och då har du passerat vad som är din vanliga lutealfas om man räknar från äggplocket? Håller tummarna!

• mom2012

Jag tar sista enanton - sprutan lördag sen kör vi igång. Lite nervös....sista försöket innan äggdonation. Mannen propsade på ett eget försök till innan vi går vidare med äggdonation. Jag själv hade väl lite gett upp så detta är för honom :) 1 maj tar jag första gonalf och då 375 dos. Huh.

• mom2012

Sthlmshlm Grattis! Håller tummarna. Hur många ägg plockade de vid äggplocket? 2 blasto tillbaka är kanon :)

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?