Fler äldre som ska göra ivf?
Någon som tagit 1/4 ovitrelle flera ggr efter ägg återförda och kan säg hur länge den sitter i för ett trovärdigt gravtest?
Någon som tagit 1/4 ovitrelle flera ggr efter ägg återförda och kan säg hur länge den sitter i för ett trovärdigt gravtest?
Saturnus inte bada efter färskt försök minst 2 veckor efter ägguttag. Detta pga infektionsrisk :)
Stockholmsmilen det gick både bra o dåligt. Mensen va supersen och jag hade alla symptom som ömma bröst ökad lukt och ökad smak...illamående. På testdagen va det dock fet minus :( Men mensen kom aldrig och jag bad och ett blodprov. Vi hade ju tester som lurades med oss och blev falskt positivt efter en stund. Enligt blodprov som vi tog så visade det sig att vi faktiskt varit gravida o inte inbillat oss!! Bitterljuvt sista försök... :( så nära men ändå så långt borta
Saturnus är det syskonförsök för dig också?
Stockholmsmilen vi funderar på äggdonation nu.
Ang gravtest. Vi tog blodprov så jag vet jag var gravid men utan det hade jag ej vetat för testet va minus.
Jag tog extra hcg var 3e dag och den lilla dos skulle max sitta i 5 dgr. Full dos ca 10. Jag tror att 10 dgr som står på tex ovitrelle är med marginal. Men är det exakt 10 dgr så kanske det var ägglossningssprutan och inte ett plus. Det är svårt att veta. Tror vi alla fungerar så olika på mediciner och annat. Ett 2 dgrs är ju 9 dgr vid ruvardag 7 så det är absolut möjligt att det implantat! :)
Hur går ni vidare?
Äggdonation för mig/oss kommer inte vara Ngt annat än 100% vårt barn som vi ser det.
Det befruktas men min mans spermier och jag bär och föder fram det. Under mer än 9 månader delar barnet och jag blodsystem. Det blir vårt barn, och oj vad vi längtar efter att få starta äggdonation. Första mötet med klinik om 2 v.
Godis groda jag tror inte ÄL sprutan är problemet, i så fall borde x omogna ägg plockats. Om du tog sprutan 20 min sent så är jag säker på att den lilla felmarginalen finns på klinikerna. Då tror jag mer på att byta stimuleringsmedicin. Har du provat gonalf, elonva, menopur?
Lutinus ska ej ge falska plus vad jag känner till. Däremot ovitrelle kan ge falska plus om den sitter (10 dgr enligt fass). Testa igen i mrgn på morgonurin. Är du osäker kan du be om hcg via blodprov av din klinik. Du tar det en dag o sen 3 dgr senare tar du nytt och då ska hcg ökat.
Håller tummar!
Eller testa igen nu ikväll?
Hur har det gått Saturnus?
Japp. Min sista ivf...och då visade blodprov att jag varit gravid. Mådde illa på morgonen och kunde inget äta. Har jag ej gjort någon annan ivf. Förutom mitt 1a plus som blev en dotter nu 4 år.
Kroppen är märklig.
Men nu var gravtest negativt?
Vi kör också igång syskonförsök nu i Augusti. Har försökt sedan 201303 och har précis fått reda på att jag har immunologiska problem. Så nu blir det att hitta mer pengar och göra något försök till. När man hamnar i denna sitsen så blir man ledsen på svenska klinikerna och sjukvården. Vi har gjort 9 (!!) IVF och if 16 embyos återörda av toppkvalitet. Det borde varit någon på klinikerna som bett oss titta vidare på tex det immunologika. Bara av att läsa min historik så kunde läkaren i grekland säg vad som var fel redan innan provsvaren kommit. Hon var 99.9 säker. Och hon hade rätt.
Kittykat det var bland annat att jag har endometrios, min APS och mina allergier och även min beskrivning av mina ivf 2009 - 2011 då jag blev sjuk efter varje ivf. Samma ruvardag. Sen lite fler saker som kom upp på vårt samtal.
Jag ska behandlas med immunologisk medicin med stöd från Grekland och läkaren där. Min ivf gör jag I sverige.
Nyfiken hur det går i morgon och delningen. Skriv gärna rad.
Hur har det gått Mom11?
Mom11 hur går det?
Någon här som tagit östradiol prov vid ivf. Vad har det varit för värde? Idag sprutdag 8 va det under 3000. Bra/dåligt?
Jag har kört både korta och långa och för mig fungerar långa bäst. Jag har även endometrios. Har du testat olika hormon? Det finns ju elonva, gonalf, menopur, fastimon mm mm. En del om ej får bra med gonalf kan få bra med menopur och vise versa.
Ska du göra ett försök med dhea och q10 så låt det iaf gå.2-3 mån
Några andra sjukdomar?
Kontroll på ditt Tsh?
3000 är bra! Jag hade runt 1000 runt dag 9 på min första plock och hade då 3 ledande blåsor och 10 000 plus på dag 7 senast och då hade jag 30 blåsor och var hög risk för överstimulering. 3000 dag 8 låter alldeles lagom! Borde vara 6000 dag 8-9 och representera massa fina blåsor :)
Måste bara fråga, vad betyder östradiolvärdet? Du verkar kunnig här
Sager det något om antal ägg, äggkvalitet eller hur man svarar på hormone?
Jag har gjort väldigt manga IVF, over 20 st, och detta var första gången de tog östradiol på mig. Vill veta mer GLömde fråga på kliniken.
Hur har det gått för dig hoppas2014? Överstimulering kan va allvarligt för dig, va vaksam på andningsproblem och kolla din vikt varje dag (vätska). De fryser dina ägg om du är risksonen för din egen skull. Blir du gravid och varit överstimulerad blir risken högre för dig.