• mom2012

Fler äldre som ska göra ivf?

Sthlmshlm progynon används tex vid fet återföring eller äggdonation. Det är för att kunna styra och matcha livmoder och ägget är i fas med varandra.

• mom2012

Roligt med positiva nyheter här! Och du ruvar happyland. Jag följer dig strax efter..... sista vul på måndag sen äggplock onsdag alt fredag.

Denna gång har jag ätit q10. Någon med erfarenheter av det?

• mom2012

Mom11 jag har haft blandade resultat. Min förra klinik körde för låga doser på mig så en gång fick jag bara 2 ägg och en gång avbrutet försök. Nu sist fick jag ut 8 ägg på ny klinik. Vårt problem är att många faller bort vid befruktning och sen ytterligare vid delning :( 8 till 5 till 2. Har aldrig haft blastosyster :( Vid tidigt Vul i tisdags tror jag att det var 8 äggblåsor jämnstora (dag5). Tror det kommer va fler vid äggplock. Men för vår det vill vi ha kvalitet och inte kvantitet. Hoppas att q10 visar förbättring. Jag vågade inte prova dhea och melatonin pga min endometrios. Det var ingen bra kombination.

• mom2012

Det jag läste var att melatonin triggar endometriosen negativt. Dhea läste jag man också skulle va försiktig med vid endometrios men främst skulle man ej ta dhea utan att testa dina värden innan. Det ville inte min gyn eller min ivf klinik göra :(

• mom2012

Oron består ibland ända till slutet. Iaf för mig så va toabesök påfrestande. Tittade efter blod. Och jag blev orolig så for bebisen va still i magen. Men bebisen rörde sig om jag puttade till och väckte den. Slappnade av ner efter v34-36 ca för då vet jag bebisar överlever om man har tur.

• mom2012

Jag är också sur o arg o vill inte va i samma rum som gubben (som är trött o sur). Hoppas det är ovitrelle som spökar. Tog den I onsdags och därefter fortsatt / fortsätta 14 dgr. Tjoho vad humöret kommer bli bra :) not

• mom2012

Ja jag kör special med ovitrelle varann dag och lutinus varann dag. Med hopp om ett plus denna 9e ivf

• mom2012

Happyland Jag är där du är. ....9e försöket. Börja redan nu att äta q10 inför hösten och din man ska äta kraftigt med multi vitamin lika länge. Min man åt "må bra" från hälsokost på internet. Han ska även ha utlösning ofta, minst var 3e dag denna period. Vi fick kanonresultat denna sista gång. Har aldrig fått till blastosyst men denna gång va det ett mirakel. Betyder ju inte graviditet men kvaliteten har aldrig varit så bra.

• mom2012

11 dagar efter ägglossningsdagen så nu är det bara 3 dgr innan BIM. Ruvar på 5 dgr embryo. Tiden går så sakta.... :)

Svar på tråden Fler äldre som ska göra ivf?