BF September 2015 Andra barnet
Hej!
Någon som vill följas åt under denna underbara resa?
Hej!
Någon som vill följas åt under denna underbara resa?
Det är normalt! Med vår dotter så kände jag ingenting förutom trötthet de tre första månaderna, kommer ihåg att jag var livrädd för att något skulle vara fel då jag trodde det var obligatoriskt med illamående
Denn garv har varit annorlunda, jag har mått illa, vilket dock avtagit nu den senaste veckan, vilket har gett mig matlusten tillbaka eller rättare sagt en ökad matlust.
Är nu i vecka 8+1 och har "enbart" lite illamående kvar efter matintag och lite "molvärk" i livmodern. Tröttheten sitter dock i, kan visserligen bero på att jag studerar och håller på med mitt exarbete också
Någon mer som mår dåligt i princip dygnet runt? Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag mår kontant illa, är supertrött och har inte lust med någonting. Det är knappt jag orkar jobba
Var hos bm idag, är jätte nöjd med henne. Mycket bättre och känner mig mer trygg med henne än med hon jag hade med första barnet.
Fått tid till Vul också om 2 veckor, lite nervös men ska bli spännande också.
Någon mer som mår dåligt i princip dygnet runt? Vet inte riktigt vad jag ska göra, jag mår kontant illa, är supertrött och har inte lust med någonting. Det är knappt jag orkar jobba
Idag har jag varit på hälsosamtal hos min bm, valde samma som jag hade förra gången, älskar henne! :)
Jag berättade för henne att jag är osäker på om jag kanske är längre gången än jag trott. För igår är jag helt säker på att jag kände rörelser! Det var definitivt inte tarmarna för dom har jag kännt sen jag var gravid sist och det här har något helt annat. "Mensen" jag hade i november var så liten så det kan ha varit en graviditetsblödning.
Så fast det bara var hälsosamtal så tyckte bm att vi kunde fuska lite. Så hon kände och kände på magen och sa sen att hon också tror att jag gått minst en månad längre... "eller så är det flera." Sa hon. :O
jag har ju mycket tvillingar i släkten men jisses....
Bm skrev iaf sista mens 25/10 så får jag iaf komma in på rul tidigare, det blir då i början av mars så jag behöver inte vänta så länge.
Så nu är jag plötsligt i v. 15 istället för 11... men jag hoppas jag får hänga kvar med er fast jag nu är beräknad kring 2/8 istället för 1/9...
Oj vad trött man kan vara alltså! Har läst tråden och tänkt att "ikväll ska jag skriva nåt" men när kvällen är här så orkar jag inte ens det :p Jobba, laga mat och leka med sonen sen sova. Så ser varje dag ut nu, längtar eftet våren och energi. Kommer inte ihåg när det vände förra gången, nån som minns hur det var för er och som kan ge lite hopp? :)
Kommer inte heller ihåg när det vände med tröttheten.. Känner dock nu att det börjar kanske vända lite, lite. Orkar åtminstone hålla ögonen öppna och inte dödstrött jämt även om jag är trött ;)
Däremot mår jag hemskt dåligt av att jobba nätter, oftast då som jag mår sämst. Illamående, kräkningar som jag aldrig känner av annars, men det är väl bara att stå ut misstänker jag.. :)
Hej allihop! Jag har bf i slutet på augusti (28e) men känner på mig att det kommer bli september ändå, så hoppas det är lugnt att jag hänger på. Gick över 10 dagar med sonen som fyller 3 i maj. Imorgon går jag in i v.12! Första veckorna var jag sjukskriven pga konstant illamående men nu har jag lyckats jobba 2 veckor.. förstår precis vilken trötthet många upplever men det har blivit så mycket bättre nu. Det som fortfarande är lite jobbigt är att illamåendet slår till på eftermiddagen och sitter i under kvällen :-/ var inte o närheten av detta illamående förra graviditeten. Något som även känns nytt denna gång är att det stramar i magen såhär tidigt, kan gå från parkeringen till jobbet (kort väg) och måste stanna till då och då .. är det det som är växtvärk kanske?
Uuäää.. mår dåligt av kolsyra, varm mat, tanken på att äta. Vill sova jämt, är trött som en gris vid 18 redan. Jag mådde oförskämt bra förra gången, fasiken oxå!! :(( köpte hem nyponsoppa o krämer idag hoppas de går ner lättare..
Nån här som bor i sthlm btw? O jag frågar igen, vet nån om de finns någon grupp för oss på facebook? :)