marol skrev 2015-02-23 00:32:28 följande:
Här är jag:
Född 1989.
Bor i Linköping.
Gifter mig i slutet på maj 2015 och planerar att försöka bli gravid med första barnet i samband med det. Antingen gör vi första försöket i början på maj eller i början på juni efter vårt bröllop.
Har inte använt preventivmedel på 1,5 år när vi ska börja försöka så min kropp lär vara naturlig och i fas i den bemärkelsen iaf. Sen finns det ju såklart andra faktorer som ska stämma, är ju en hel vetenskap tydligen vilket man förstått först som vuxen ;)
Tycker det känns mer "verkligt/på riktigt" och närmare kontakt att vi boende i Östergötland kan snicksnacka här, man får liksom upp ögonen för att andra i ens närhet faktiskt också planerar, drömmer och längtar - man är inte ensam i denna stad/region :)
Oavsett om vi är olika gamla och ska börja om olika lång tid så har vi ju den gemensamma nämnaren att vi alla bor i Östergötland. På sistone när jag sitter på bussen eller bara går runt på stan och ser vissa kvinnor så kan jag tänka: Är det där en familjelivare? Kanske delar vi samma dröm om barn och kanske försöker den personen bli gravid? Kanske står den inför samma resa som mig men det syns eller märks inte utanpå. Så har man aldrig reflekterat förut...
Ja men visst är det spännande! Sen känner jag att det vore väldigt roligt att ha kontakt senare också. Jag menar en fika eller träff med flera familjelivare hade jag tyckt varit jättekul! Jag är inte främmande för att träffa nya kompisar över nätet. Har faktiskt gjort det flera gånger förut (tjejer) och har en nära relation med alla idag. :)
Vad kul att du ville vara med i tråden! :) Hoppas att vi blir några stycken som kan vara här inne och diskutera från östergötland.
Hur känner du kring att vara gravid på ditt bröllop? Du kan inte dricka osv men det kanske inte är så viktigt för dig? Jag har ju liknande situation i och med min examen. Jag tänker vänta en extra äl så att jag kan dricka på min examen - fira ordentligt :P Men jag vill inte riskera att skada fostret på något sätt. Det är många som säger att gulkroppen ger barnet näring och alkohol inte påverkar något men det stämmer inte. Fostret kan visst ta skada även om man dricker innan ägget blivit "befruktat". Skadorna kan visa sig när barnet är flera år gammalt till och med. Jag känner att om jag nu planerar att bli gravid så vore det oansvarigt av mig att dricka under tiden. Jag tar examen i början av januari så jag kommer att försöka då i början av februari ungefär. Ägglossningen som sker efteråt med andra ord. :) *längtar*
Sen är jag lite en sån person som gärna vill njuta maximalt av olika "fenomen" i vardagen. Ex så vill jag bara ha examen i huvudet när det väl är dags för det. Sen när det är över så kan jag börja njuta av bebisverkstaden utan att blanda dessa två. :P På det sättet har jag man nästan alltid något att längta och glädjas åt. Hihi.
Vad roligt förresten att du ska börja försöka snart! Du kommer att som det ser ut nu, vara först ut i denna tråd ^^