Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

Östgötar som planerar barn 2016

Joozzaan skrev 2015-08-12 01:35:56 följande:
    Ja och jag hoppas av hela mitt hjärta att lilla bebis ät frisk och kry på ultraljudet den 15:e! :) men har så många i min närhet som varit med om så hemska saker när det kommer till graviditet så känns lite "varför ska jag få en frisk bebis på första försöket". Var jättenära att berätta för mamma idag men sen vågade jag inte i fall det inte är npgot kvar där inne. .
    Usch så jobbigt att du har det så.. :/ Här är det tvärtom. Varken mamma, systrar eller så har haft missfall så jag känner mig ganska lugn. Min kompis blev oxå gravid på direkten och vi är extremt fertila i min släkt med friska barn och så.
    Gud nu är det snart dags ju! I övermorrn! Du måste uppdatera hur det gått sen! :D
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 12:36:54 följande:
    Vad jag vet har vi inte sånt i min familj heller men mannens familj har haft massor :( 15 september... haha sjukt långt kvar :)
    Jaha haha då snurrade jag till det! Okej ja men håll ut, tiden går fort! För mig har det känts som en evighet med tills ul men nu är det inte lång tid kvar.. 2 september :)
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 17:26:42 följande:
    Nej det är ju inte så jättelångt kvar :D har inskrivning den 3:e hehe. Är det vanligt med inskrivning så sent? Kommer vara typ vecka 12 då.
    Japp jag har inskrivning nu den 25e så jag kommer också att vara i vecka 12 :) Det känns ändå rätt skönt för tänk om man hade gått på inskrivning och sen fått missfall. Det hade blivit ännu mer sorgesamt på nåt vis :(
  • pannkakan87
    Joozzaan skrev 2015-08-12 18:31:10 följande:
    Sant... ska utomlands nu på lördag så den kommande veckan lär ju springa förbi i alla fall :) sen ska både jag och mannen fylla år veckan efter samt har vi årsdag då så man har ju att göra i alla fall så tiden inte sniglar sig fram.
    Gud så härligt med utlandsresa! Jag börjar skolan snart igen så det kommer få mitt huvud på andra tankar också. Skönt med annat att fylla huvudet med :)
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-13 08:31:13 följande:

Jag har berättat för min mamma och mormor nu. Eftersom jag bor så långt bort från dom vill jag involvera dom så mycket som möjligt :) Lyckan var total :) 
    Har bokat resa hem till Linköping och ul på crocus som min mamma och mormor ska få vara med på. Åhh gläder mig nåt extremt! Det ultraljudet blir samma dag som jag beräknar att jag går in i veckan 11. Får se när jag får legetime här hemma, blir väl två ultraljud på kort tid säkert :D 

Å så roligt! Vilket datum blir ul? :) Själv bara räknar jag ner dagarna nu. 
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-13 14:23:46 följande:
    Det blir 22/9, längtar sååå mycket. Berättade för mormor att hon ska få vara med och hon började gråta, så berättade hon att när hon var gravid så gjorde man inte ultraljud och min mamma gick hela sin graviditet med mig i Usa, så mormor har aldrig hört hjärtljuden från magen, och nu får hon göra det med barnbarnsbarnet. Så himla fint <3

När har du ul?
    Å så mysigt!! Solig Tänk vilken tur vi har som kan få tjuvkika lite innan och lugna våra nerver.
    Mitt ultraljud är den 2 september - exakt 20 dagar kvar idag (nedräkning deluxe) hehe! Men ska på inskrivning först nu den 25 och det ser jag också fram emot. Känns nog lite mer på riktigt efter det. :)
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-14 07:43:57 följande:
    Ja eller hur!! Åh vad härligt, 20 dagar går ju fort, snart får du se din lilla <3

Ja jag tror du har rätt om inskrivningen, när man liksom får det bekräftat av en barnmorska. Jag har inte fått någon tid än. Bor i kanske Norges minsta samhälle och vi har bara en barnmorska, klart hon ska va på semester när jag får mitt plus, haha! Men tror jag får en tid ganska snabbt i och med att det är en så liten plats :)
    Men hon borde väl vara tillbaka snart? :) Snart är det till och med september och då har väl de flesta redan haft sin semester hoppas jag. Men det är ju ändå rätt skönt att du vet vilken barnmorska du har och kommer att kunna vända dig till. Blir nog lätt rörigt om man har en massa olika hela tiden. Jag har ju valt att gå till en liten privat mottagning av samma anledning. :) Känns tryggt att veta att jag kan höra av mig till samma person om det är något jag undrar över.

Idag gick jag in i vecka 11! Och oron stiger egentligen.. Bara en vecka tills jag kommer att kunna lugna mig lite mer.. Men det jag är mest orolig över just nu är sk missed abortion. Alltså att min bebis dött för flera veckor sen utan att jag märkt nåt. :( Men samtidigt så troooor jag inte det.. Jag har fortfarande växtvärk och starka symptom så kroppen är i alla fall gravid för fullt.

Har du också känt någon oro under graviditeten? Sablans hjärnspöken!
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-15 16:40:29 följande:
    Japp, hon är tillbaka på måndag så jag ska ringa då. Hoppas att jag kan få en tid redan veckan efter :) 

Allt går så bra så, snart får du se din älskade bebis och höra ett hjärta slå, då försvinner nog mycket oro. Växtvärken måste ju vara ett ganska säkert tecken på att allt jobbar som det ska tänker jag :)

Jag är inte så orolig än, men jag tror att det kommer öka för mig också. Jag googlar allt jag ska äta efter att jag hade bipollen på min smoothie en morgon och i efterhand läst att det är farligt för gravida. Ständig koll efter blod eller rosa flytningar också när jag går på toa. Så oro har jag allt. 
    Det känns som min oro blivit värre pga jag ändå har gått 10 fulla veckor nu och det vore så jobbigt om det skulle hända nåt. Inte att det skulle kännas mindre jobbigt i vecka 5 men ändå att jag tänker mer på det nu än tidigare. Då var jag så uppe i att smälta allt och nu har jag verkligen ställt mig in på bebis så jag tror det är därför tanken på att något skulle hända känns jobbigare för varje dag. Men som jag alltid intalar mig själv - de allra flesta graviditeter går bra! De flesta missfall sker innan vi ens vet om det och resten är rent procentuellt så liten chans ändå. Det är ju flera gånger så stor chans att graviditeten löper hela vägen ut så vi har oddsen med oss båda två. :)
    Att du fick pollen på sådär är nog absolut ingen fara ska du se. Det som de varnar för är ju ganska extremt och inte alls säkert att det skadar men lika bara att undvika. Det är ju så många som inte vet om sina graviditeter, röker och dricker och ändå föder ut välskapta barn så det är nog ingen fara. :) Men oron kan vara tuff ibland, mest har det gått bra.. Det är som sagt nu jag kan tänka lite på det men mest om jag surfar runt och läser en massa.
  • pannkakan87
    Maalon skrev 2015-08-16 06:48:06 följande:
    Kan tänka mig att jag blir likadan när jag närmar mig vecka 12, kommer nojja som tusan säkert. Din bebis börjar ju bli stor nu, 10 veckor är lång tid liksom, och nu kan jag tänka mig att känslan är mer att den är DIN bebis, att du är mer medveten om att DU ska ha barn? Men som sagt, oddsen med oss :)

Har din mage börjat växa något än? 
    Gläder mig så mycket tills magen växer ikapp brösten. Jag ser så dum ut just nu, en liten 59 kilos-person med F-kupa...... 
    Ja nu fyller livmodern ut hela bäckenet enligt min app. :) Lite spännande att tänka på! Magen har vuxit som bara den. Jag är helt klart en som får mage tidigt men det kan också ha att göra med att jag inte har kräkts något utan istället ätit väldigt mycket sedan dag 1. Hur som helst så funkar väldigt få brallor så det blir att handla  gravidbrallor denna eller nästa vecka. :) Går ju trots allt in i vecka 12 på lördag så då tycker jag det känns ok att köpa. Kommer ju bara bli större! 
    Mina tuttar har vuxit en stl, men bara från b till c så det är inget som andra ser så mycket kanske. Mer att jag känner av det i klänningar och sånt som jag inte kan ha över bysten längre - trist!

Vilken vecka är du i nu igen? När ditt bf? :)
Svar på tråden Östgötar som planerar barn 2016