• Anonym (Vill inte)

v. 14 och vill inte göra abort =/

Jag var på en utredning för UVI i förra veckan och fick då chockbeskedet att jag är gravid. Ringde direkt abortmottagningen eftersom ett tredje barn inte passar nu. Sen åkte jag hem och berättade för sambon. Fick tid 8 dagar senare, vi pratade inte så mycket den veckan, jag ville bara förtränga det. Jag skulle få ta första tabletten direkt vid besöket och den andra hemma.

Väl där konstaterade läkaren att jag är i v. 14 och att det inte längre går att göra medicinsk abort. Har fått ett sent missfall förut där jag fick göra en tvåstegsabort och jag kände direkt att jag inte klarar det. En del av mig tänkte att jag tar den första tabletten på en gång för då kan jag inte ändra mig, men kuratorn avrådde mig.

Så nu sitter jag här, går in i v. 15 i morgon, sambon vill göra abort och inte jag. Den enda motiveringen jag har är att jag inte pallar, har sett en bebis på skärmen och känner varje dag hur den rör sig där inne. Jag ser det som att jag dödar mitt barn, kan inte leva med det.

Sambon är inte arg utan lägger fram hur han känner och är samtidigt tydlig med att han förstår att jag känner mer än vad han gör. Han skulle vänja sig vid tanken och älska barnet lika mycket som de andra två, men att det bästa i hans ögon vore abort.

Jag förstår att man är två om beslutet, men hur gör man i det här läget?

• Svar på tråden v. 14 och vill inte göra abort =/
  • CissiJissi

Wow ts, vilken story detta va!!! GRATTIS på alla sätt och vis!!! Det här kommer bli bra!!!:)

• Anonym (logik)

well, du börjar göra som man bör, man tänker först agerar sen, om ett barn passar inte in så gör den inte det.

Har själv varit i den sitsen och kärringen fick snällt hålla käft och ta pillret för efter många dagar av logiska argument till varför vi inte kunde ta hand om fler barn nu verkade hon vara okapabel att ta till sig det minsta.
    Totalt låst på alla plan som involverade hjärnverksamhet.
    Fick sköta den delen åt henne-

• Anonym (USCH)
    Anonym (logik) skrev 2015-03-16 23:52:11 följande:

well, du börjar göra som man bör, man tänker först agerar sen, om ett barn passar inte in så gör den inte det.

Har själv varit i den sitsen och kärringen fick snällt hålla käft och ta pillret för efter många dagar av logiska argument till varför vi inte kunde ta hand om fler barn nu verkade hon vara okapabel att ta till sig det minsta.

• Anonym (det är en individ)

Grattis till knodden! Tro mig, att bli tvingad till abort är fruktansvärt. Om 1 månad hade jag haft honom i min famn... Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag lät mig bli tingad till att ta död på mitt barn mot min vilja (så känner just jag). Jag gråter ofta och tänker mycket på hur han hade varit.

Jag är glad att du tog ditt förnuft till fånga och valde det som du kände var rätt, oavsett vad resultatet hade varit.

• Anonym (logik)
    Anonym (det är en individ) skrev 2015-03-17 02:58:29 följande:

Grattis till knodden! Tro mig, att bli tvingad till abort är fruktansvärt. Om 1 månad hade jag haft honom i min famn... Jag kommer aldrig förlåta mig själv för att jag lät mig bli tingad till att ta död på mitt barn mot min vilja (så känner just jag). Jag gråter ofta och tänker mycket på hur han hade varit.

Jag är glad att du tog ditt förnuft till fånga och valde det som du kände var rätt, oavsett vad resultatet hade varit.

Det kommer fram till dig också, kan man inte så kan man inte.

Jag fick också samma skitsnack serverat, jag tvingar, det är hennes kropp, hennes barn (som om hon blev spontan befruktad) men när hormoner har lagt sig.

Vist sörjer hon lite med verklighet kommer ikapp oss alla.

• Anonym (USCH)
    Anonym (logik) skrev 2015-03-17 10:01:23 följande:

Jag fick också samma skitsnack serverat, jag tvingar, det är hennes kropp, hennes barn (som om hon blev spontan befruktad) men när hormoner har lagt sig.

• Anonym (logik)
    Anonym (USCH) skrev 2015-03-17 11:14:29 följande:

Hade du nått att säga eller slant du på knapparna för andra gången?

• Anonym (Vill inte)
    Anonym (logik) skrev 2015-03-16 23:52:11 följande:

Nu hade det inte handlat om att ta ett piller, utan jag hade blivit inlagd och gått igenom en förlossning. Det hade du inte kunnat sköta åt någon hur mycket du än hade försökt.
  • Anonym (Vill inte)

Jag är så glad över beslutet och igår kunde vi t.o.m. sitta och skratta lite åt det hela :) Sambon har sagt att det ska bli mysigt med en liten bebis igen och jag vet att vi kommer se tillbaka på den här jobbiga perioden med tacksamhet över att vi valde att behålla.

• yodi
    Anonym (logik) skrev 2015-03-17 10:01:23 följande:

om jag skriver vad jag verkligen anser om din handling så lär jag väl bli bli avstängd, men jag hoppas verkligen att karma kommer och biter dig i arslet, fy fan för såna som dig.
  • yodi
    Anonym (Vill inte) skrev 2015-03-15 07:22:15 följande:
    Han blev jättearg, vi hade ett jättebråk och han gick och la sig utan ett ord. Jag satte mig och letade lägenheter och planerade ekonomin med tårarna rullandes, morgonen efter hade han åkt när jag vaknade. Efter ett par timmar kom ett sms med ett stort förlåt och han avslutade med 'hälsa grodan välkommen <3' :)

Jag har lite smått panik och kan väl inte riktigt vara enbart lycklig över detta ännu, mycket som ska ställas om i tanken. Men det är en oerhörd lättnad att slippa gå igenom allt en sen abort hade inneburit samt att kunna leva med ett gott samvete resten av livet. Jag är även stolt över att jag stod på mig själv då jag har en förmåga att alltid vilja vara andra till lags, denna gången följde jag MITT hjärta.

Tack, bf är 30 augusti i nuläget. Har ju missat mer än 1/3 av graviditeten så det är redan snart dags för RUL :)
    jag hade också behållit i er situation, stort grattis
  • Anonym (USCH)
    yodi skrev 2015-03-17 12:26:38 följande:

om jag skriver vad jag verkligen anser om din handling så lär jag väl bli bli avstängd, men jag hoppas verkligen att karma kommer och biter dig i arslet, fy fan för såna som dig.

• Anonym (logik)
    yodi skrev 2015-03-17 12:26:38 följande:

Min handling, okey, jag skulle ha låtit hormonkärringen ta beslutet, vi skulle placera den nyfödda i garderoben då vi redan har en liten som sover med oss i sovrum, när äldre bröder delar på ett rum.

Hon går i högskolan vilket innebär att hon skulle sumpa två år av sitt liv och behöva börja om detta sen, jag jobbar men jag drar inte in hur mycket som helst och med hennes csn eller bättre upp en bråkdel av det som föräldraledig skulle vi behöva svälta.

Jag var deprimerad, djupt vid ögonblicket, om hela hushållet skulle hamna på mig under tiden skulle jag gå under och dra familjen med mig.

Var bara en liten urval om varför vi hade varken råd eller möjlighet att ta hanbd om ännu ett barn.

Mer än att konstatera att kvinnor slutar tänka när hormoner börjar flöda så, du höll på att säga?

Det skulle lösa sig?
    Sånt skit serverade hon för mig, nej, nu i efterhand så inser hon själv att inget skulle lösa sig, fast då måste hjärndödande hormoner försvinna från omlopp.

Anonym (USCH) skrev 2015-03-17 13:17:35 följande:

Hade du nått att säga eller slant du på knappar för tredje gången?

Anonym (Vill inte) skrev 2015-03-17 12:18:05 följande:
    Nu hade det inte handlat om att ta ett piller, utan jag hade blivit inlagd och gått igenom en förlossning. Det hade du inte kunnat sköta åt någon hur mycket du än hade försökt.

Jag vet inte alls hur eran situation ser ut och varför han först inte ville ha barnet och sen lekte toffel.

Jag bryr mig däremot inte vilken abort hon skulle göra, vi kunde inte ta hand om ett barn till därmed så ynglar man inte av sig okontrollerat, vet däremot som sagt inte hur det ser ut hos er.

• yodi
    Anonym (logik) skrev 2015-03-17 19:13:21 följande:

Min handling, okey, jag skulle ha låtit hormonkärringen ta beslutet, vi skulle placera den nyfödda i garderoben då vi redan har en liten som sover med oss i sovrum, när äldre bröder delar på ett rum.

Hon går i högskolan vilket innebär att hon skulle sumpa två år av sitt liv och behöva börja om detta sen, jag jobbar men jag drar inte in hur mycket som helst och med hennes csn eller bättre upp en bråkdel av det som föräldraledig skulle vi behöva svälta.

Jag var deprimerad, djupt vid ögonblicket, om hela hushållet skulle hamna på mig under tiden skulle jag gå under och dra familjen med mig.

Var bara en liten urval om varför vi hade varken råd eller möjlighet att ta hanbd om ännu ett barn.

Mer än att konstatera att kvinnor slutar tänka när hormoner börjar flöda så, du höll på att säga?

Det skulle lösa sig?
    Sånt skit serverade hon för mig, nej, nu i efterhand så inser hon själv att inget skulle lösa sig, fast då måste hjärndödande hormoner försvinna från omlopp.

Anonym (USCH) skrev 2015-03-17 13:17:35 följande:

Jag vet inte alls hur eran situation ser ut och varför han först inte ville ha barnet och sen lekte toffel.

Jag bryr mig däremot inte vilken abort hon skulle göra, vi kunde inte ta hand om ett barn till därmed så ynglar man inte av sig okontrollerat, vet däremot som sagt inte hur det ser ut hos er.

ingen av dom omständigheterna gör det rätt att tvinga någon gå emot sin egen vilja gällande den egna kroppen.

det är aldrig ok att tvinga någon till abort.
  • Anonym (logik)
    yodi skrev 2015-03-17 19:34:19 följande:
    ingen av dom omständigheterna gör det rätt att tvinga någon gå emot sin egen vilja gällande den egna kroppen.

det är aldrig ok att tvinga någon till abort.

Så man ska utan att tänka sig för sätta barn till världen man inte kan ta hand om jag har stöt på det resonemanget innan och den logiken, eller snarare brist av den.

Eftersom hennes handling skulle förstöra för alla henne inkluderat så fick jag ta beslutet för familjens bästa och se till att det följs.

Fortsätta bygga på en fungerande nu välmående familj eller se till att flertal barn far illa för att föräldrar inte tänker sig för innan dom agerar, var inget svårt beslut.

Hon må hända hade "rätt till sin egen kropp" vi andra och vi är fler hade rätt till våra liv!

• Anonym (Vill inte)
    Anonym (logik) skrev 2015-03-17 19:13:21 följande:

Det skulle lösa sig?

Min sambo är mentalt stabil och vi har det inte dåligt ställt, ni verkar inte sitta i en rolig sits.
  • yodi
    Anonym (logik) skrev 2015-03-17 19:45:35 följande:

Så man ska utan att tänka sig för sätta barn till världen man inte kan ta hand om jag har stöt på det resonemanget innan och den logiken, eller snarare brist av den.

Eftersom hennes handling skulle förstöra för alla henne inkluderat så fick jag ta beslutet för familjens bästa och se till att det följs.

Fortsätta bygga på en fungerande nu välmående familj eller se till att flertal barn far illa för att föräldrar inte tänker sig för innan dom agerar, var inget svårt beslut.

Hon må hända hade "rätt till sin egen kropp" vi andra och vi är fler hade rätt till våra liv!

det mesta brukar kunna lösa sig om man försöker, vilket inte du ens verkade vara bered på att ens överväga.

du tog ett beslut som ingrepp henne mer än dig, gällande hennes egen kropp, mot hennes vilja, återigen så hoppas jag karma biter dig i arslet.

sen gällande att ni har rätt till era liv så är det knappast troligt att hon hade dödat en av er om barnet behållits, och hur är det förresten med det barnets rätt till sitt liv?

verkar snarare som att du inte ville och sen sket du fullständigt i hennes känslor.
  • Anonym (OLogik?????)

" Logik " Du kallar din kvinna för

" Hormonkärring"

Tråkigt för dig att leva med någon du föraktar så. Någon du inte litar på kan ta livsavgörande beslut.

Stackars, stackars dig!

Dax att bryta upp va?

• Anonym (Vill inte)
    Anonym (morgon) skrev 2015-03-19 08:01:16 följande:

Syns att att vissa har fått för sig att kvinnan är helig här, tyvärr får ni komma ner på jorden.

Det mesta brukar lösa sig om man försöker, är givetvis fullständigt bullshit, såvida inte man vill vara en whitetrash familj som producerar ungar på löpande band utan att planera eller förbereda det minsta.

Beslutet som togs påverkade _kanske_ påverkade kvinnan mer för hon fick ta pillret och rensa ut fostret trots att mannen var på plats varje steg på vägen, men beslutet togs för allas bästa inte bara för kvinnans ego och irrationellt tänkande.
    Om man redan har problem att ta hand om sina tre barn, inte har plats och har problem med ekonomin mellan varven, är det då rättvist mot dom andra barnen som kommer få det ännu sämre ställt eller familjen i stort att bara skita fram en unge till man inte har plats eller råd med?
    Få en frånvarande mamma?

Hormonkärring, till och med dom absolut smartaste på planeten kan ta ytterst korkade beslut, om hormoner är en stor del av det hela så kallas det för att vara en hormonkärring, ingen förakt här som vissa verkar få in, skulle förakt och ingen kärlek ingå skulle nog familjen gå skilda håll för länge sen.
    Men nej, när det kommer till kvinnor och graviditet så försvinner all sans och logik, det är så ni fungerar, med vissa undantag där kvinnan själv inser att det skulle vara mysigt och gulligt att få sig en liten bebys till men man kan bara inte.
    Det är beklagligt att "logik" satt sig i en situation där han inte kan ta hand om barnen han satt till världen. Förhoppningsvis är mamman i bättre skick psykiskt så de inte blir lidande av pappans djupa depression. Men det går inte att jämföra deras situation med vår och därför förstod jag inte riktigt resonemanget, man behöver uppenbarligen inte vara fullproppad med graviditetshormoner för att hjärnan ska gå på halvfart.

Vill ni diskutera att ni inte har pengar eller plats till era barn, starta en ny tråd om det. Denna handlar om ett barn som kommer att hamna i en familj med bra ekonomi, ett stort hus samt två föräldrar med god mental hälsa.
Svar på tråden v. 14 och vill inte göra abort =/