• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • AmandaJakobsson80

Ja jag är sjukt nervös över att bli nekad. Magen och äggstockarna känns rejält och jag är som sagt väldigt svullen. Upp i vikt har ja garanterat gått så de kan de inte mäta på då ja käkat som en häst. Haha tror det är progesteronet. Trött som tusan o frysen, dvs många gravsymptom utan att ha något i mig. Jag väntar med spänning o hoppas hoppas hoppas hoppas de sätter tillbaka vårt lilla femdagarsdammkorn <3

• louisemostert
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 15:50:48 följande:

Ja jag är sjukt nervös över att bli nekad. Magen och äggstockarna känns rejält och jag är som sagt väldigt svullen. Upp i vikt har ja garanterat gått så de kan de inte mäta på då ja käkat som en häst. Haha tror det är progesteronet. Trött som tusan o frysen, dvs många gravsymptom utan att ha något i mig. Jag väntar med spänning o hoppas hoppas hoppas hoppas de sätter tillbaka vårt lilla femdagarsdammkorn <3

Va skönt att det gick så bra!

Läste att du spolat äggstockarna, gör det ont?

Håller tummarna! Kram
  • fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-27 15:50:48 följande:

Hej! Hur har det gått?! Har du fått tillbaks nåt litet frö? Hoppas att du mår bättre! kram
  • AmandaJakobsson80

Louise. Ja för mig var det extremt smärtsamt men jag hade i princip helt stopp också. Hört att det inte alls gör ont om man inte har det så du behöver nog inte oroa dig :)

• AmandaJakobsson80

Fröken fegis. Ja ett femdagars är återfört i mig och två blev det till frysen. Jag mår hur bra som helst och känner inte av någonting. Känns som alla symptom bara avtagit IOM att otrivellen har lämnat min kropp. Hur mår och känner du dig? När har du testdag?

• fröken fegis
    AmandaJakobsson80 skrev 2015-04-30 22:55:31 följande:

Fröken fegis. Ja ett femdagars är återfört i mig och två blev det till frysen. Jag mår hur bra som helst och känner inte av någonting. Känns som alla symptom bara avtagit IOM att otrivellen har lämnat min kropp. Hur mår och känner du dig? När har du testdag?

Åh, vad roligt! Hoppas att det går bra nu :) Själv har jag testdag på måndag, men i morses kom mensen (och jag tog ett test för säkerhetsskull - negativt), så idag är man inte munter precis... :( Ska ut och rida en sväng på favorithästen nu så kanske det känns bättre sen. Kram
  • louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-01 13:55:16 följande:

Åh, vad roligt! Hoppas att det går bra nu :) Själv har jag testdag på måndag, men i morses kom mensen (och jag tog ett test för säkerhetsskull - negativt), så idag är man inte munter precis... :( Ska ut och rida en sväng på favorithästen nu så kanske det känns bättre sen. Kram

Åh va tråkigt :( har läst att man kan få blödning fastän man är gravid men var det ett minus så är det kanske inte så stort hopp att det ändras :( ska du ringa läkaren på måndag?

Jag fick en tid för spelningen. Lite förvirrad för jag blev kallad till ultraljud avdelningen, läkaren sa att dem inte spolar äggstockarna utan sprutar in vatten för att kolla så livmoder ser bra ut. Allt såg bra ut men fy fasiken vilken smärta, har aldrig någonsin varit med om något liknande.. Svimma, skrek, grät och kallsvettades. Fruktansvärt!! Nu är det bara till att vänta tills den 21 då läkaren ska ringa.

Kram på er!
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-05-02 22:03:34 följande:
    Åh va tråkigt :( har läst att man kan få blödning fastän man är gravid men var det ett minus så är det kanske inte så stort hopp att det ändras :( ska du ringa läkaren på måndag?

Jag fick en tid för spelningen. Lite förvirrad för jag blev kallad till ultraljud avdelningen, läkaren sa att dem inte spolar äggstockarna utan sprutar in vatten för att kolla så livmoder ser bra ut. Allt såg bra ut men fy fasiken vilken smärta, har aldrig någonsin varit med om något liknande.. Svimma, skrek, grät och kallsvettades. Fruktansvärt!! Nu är det bara till att vänta tills den 21 då läkaren ska ringa.

Kram på er!
    Åh, din stackare! Har hört från många att spolning är fruktansvärt smärtsamt... Och du som nyss gjort ett otroligt smärtsamt ÄP också, det är verkligen inte rättvist här i livet :( Nej, jag har inget hopp om att morgondagens test kommer att visa annorlunda. Men det är officiell TD imorgon och då ska resultatet rapporteras till kliniken, så jag blir likväl tvungen att ta det. Känns så himla hopplöst just nu. Makens spermier är bra (det har vi fått veta många gånger innan under utredning och insemineringar), nu såg ju tydligen mina ägg också fina ut och 5 av 5 befruktades utan att det behövdes ICSI. Vad är då problemet?! Det måste ju vara nåt helt galet fel med min livmoder eller nånting, eftersom det ALDRIG lyckas fästa... Eller är det grava fel i kromosomerna, kanske passar vi helt enkelt inte ihop med våra DNA? Jag blir tokig av att inte veta vad felet är. Får fråga när jag ringer imorgon men det troliga scenariot är att de erbjuder ett ostimulerat FET i denna cykel (eftersom jag har så perfekt regelbunden mens och ägglossning). Känns bara så bortkastat att sätta in ett litet embryo och hoppas på det bästa när det så tydligt märks att något är helt fel... Usch, jag är väldigt negativ just nu, hoppas att det går över och att man kan ladda om och börja hoppas igen. kram
  • Saturnus

Jag står i valet o kvalet. Läste biverkningarna på sprayen Synarela. Har ni lust att hinta hur det sett ut för er och hur ni mått?

• fröken fegis
    Saturnus skrev 2015-05-03 22:57:35 följande:

Jag står i valet o kvalet. Läste biverkningarna på sprayen Synarela. Har ni lust att hinta hur det sett ut för er och hur ni mått?

Jag hade inte mycket biverkningar av synarelen. Lite svettningar nattetid och lite huvudvärk de sista dagarna. Men på det stora hela märkte jag inte mycket av den.
Svar på tråden Långt protokoll