• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-15 08:27:06 följande:
    Skönt! Jag var supernervös, men det gick mycket bättre än jag trott :) Både mediciner, äggplock och ruvning. Lycka till nu! :)
    Det är det jag hoppas att det gör för mig också!

Hade lite problem med nedregleringen, så fick förlänga spraytiden ytterligare 14 dagar (hade då sprayat i 24 dagar) men några veckor hit eller dit gjorde inte så stor skillnad tycker jag :) Tackar så mycket! :)
  • fröken fegis

Jaha, då var man ruvare igen då... Ingen vidare lycklig ruvare bara... De blev tvungna att tina upp båda embryona för det första klarade sig inte... Och det jag fick tillbaka hade också tappat en cell vid upptiningen, då den är bara 3-cellig nu :( Känns inget vidare alls... Denna sista chansen innan sommaruppehållet hänger det alltså på en liten frysskadad stackare och annars blir det till att börja om från början i höst igen :( Känns rätt deppigt...

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-17 19:39:44 följande:

Jaha, då var man ruvare igen då... Ingen vidare lycklig ruvare bara... De blev tvungna att tina upp båda embryona för det första klarade sig inte... Och det jag fick tillbaka hade också tappat en cell vid upptiningen, då den är bara 3-cellig nu :( Känns inget vidare alls... Denna sista chansen innan sommaruppehållet hänger det alltså på en liten frysskadad stackare och annars blir det till att börja om från början i höst igen :( Känns rätt deppigt...

Håller tummarna för er!!! Styrke kramar ????
  • fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-05-18 14:56:20 följande:
    Håller tummarna för er!!! Styrke kramar ????
    Tack för tummen!! Fast jag känner mig pinsam som gnäller när jag vet vad du och din sambo har fått utstå... Heja oss! Det måste bli vår tur också nån gång! kram
  • fröken fegis

Hur går det tjejer?! Zamira har du gjort äggplock ännu?! Nån som hört något från Amanda, undrar så hur det har gått för henne. Är själv på ruvardag 7 nu, segt... Kram på er!

• Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-24 21:49:42 följande:

Hur går det tjejer?! Zamira har du gjort äggplock ännu?! Nån som hört något från Amanda, undrar så hur det har gått för henne. Är själv på ruvardag 7 nu, segt... Kram på er!

Jajamensan, gjort ÄP, och insättning, fick ut 19 ägg, men av någon anledning befruktades bara 2, de pratade på något med antikroppar och spermierna hos mannen, men fick ingen anledning till det.. Men ett två-dagars är i mig, och det andra odlas tills imorgon :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-24 23:20:09 följande:
    Jajamensan, gjort ÄP, och insättning, fick ut 19 ägg, men av någon anledning befruktades bara 2, de pratade på något med antikroppar och spermierna hos mannen, men fick ingen anledning till det.. Men ett två-dagars är i mig, och det andra odlas tills imorgon :)
    Oj, 19 är ju jättemånga! Vad synd att så få blev befruktade. Men huvudsaken att du fick nåt tillbaka! :) Vilken ruvardag är du på och när har du testdag?
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-25 08:01:00 följande:
    Oj, 19 är ju jättemånga! Vad synd att så få blev befruktade. Men huvudsaken att du fick nåt tillbaka! :) Vilken ruvardag är du på och när har du testdag?

Ja, men är jättekonstigt att inte fler blev befruktade, men men, man ska ju se första som en provomgång så :)

Jag är på rd4 nu, har td 6/6 :)

• fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-25 08:59:51 följande:

Ja, men är jättekonstigt att inte fler blev befruktade, men men, man ska ju se första som en provomgång så :)

Jag är på rd4 nu, har td 6/6 :)

Då ligger vi ganska lika, jag är några dagar före dig. Ruvardag 8 idag och testdag 2/6. :)
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-25 12:34:20 följande:
    Då ligger vi ganska lika, jag är några dagar före dig. Ruvardag 8 idag och testdag 2/6. :)

Då skiljer det inte mycket nej :)

Beställde hem teststickor från Testlagret i fredags och de kom idag, och tänkte ta någon för att kolla när Ovitrellen gått ur kroppen, mest bara för att jag är nyfiken på hur länge den sitter i haha! Känner ingen stress vid att testa före, utan just nu är det bara för att veta med Ovitrellen.

Men jag ringde Fert. i Örebro där jag går förut, för insåg att jag inte var säker på om jag borde jobba den första tiden (jobbar på fabrik med mycket tungt arbete och stress) och hon skulle kolla upp med läkaren om det blir sjukskrivning eller inte.. För vill inte riskera att göra något farligt nu när vi väl har kommit så långt, så jag hoppas på att jag blir sjukskriven åtminstone de här två veckorna, tills man vet hur det går!

Svar på tråden Långt protokoll