• louisemostert

Långt protokoll

Hej!
    Den 19 mars ska jag börja med mitt nässpray, inför de långa protokollet. Vi har tidigare testat på det korta protokollet men det fungerade inte för oss så nu håller vi tummarna. Vi kommer att gå i Malmö. Någon annan som också ska börja på långt protokoll? Eller kanske någon som redan påbörjat behandling, som vill dela med sig utav sin story? :)
    Kram på Er!! 

• Svar på tråden Långt protokoll
  • Zamira
    Saturnus skrev 2015-05-03 22:57:35 följande:

Jag står i valet o kvalet. Läste biverkningarna på sprayen Synarela. Har ni lust att hinta hur det sett ut för er och hur ni mått?

Har sprayat i 35 dagar nu, känner inget speciellt, mer än lite värmevallningar på kvällar/nätter, möjligtvis att jag fått svårt att sova pga den, men vet inte om jag kan skylla det på Synarelan :)
  • Saturnus

Tack för svar. Låter positivt med mindre graden sv biverkningar men ändå jobbigt med svettningar o huvudvärk. Har ett barn i trotsåldern hemma. Kul om vi båda är i obalans :( :) utmaning! Jag vill ha flera ägg & bättre kvalitet och hoppas på att få det med byte av protokoll så det är nog bara bita i det sura o hoppas på så lite biverkningar som möjligt. Tur det är under kort tid men känns länge ändå :)

• Saturnus

Ni som kört korta o sedan långa protokollet. Har antalet dagar från sprutstart till Äggplock förändras? Alltså sprutar man lika länge när man är nedreglerad?

Försöker boka sem i samband med ivf inte lätt. Tidigare när jag körde korta vart det Äggplock på dag 11 varje gång. Skulle uppskatta era erfarenheter.

• fröken fegis

Hur går det för er alla tjejerna i tråden?! Amanda - har du haft testdag ännu?! Louise blir det ett försök till innan sommaren?! Själv åker jag till Uppsala på söndag för att sätta in en liten frostie! Hoppas nu bara att någon av de två vi har i frysen klarar upptining... Kram :)

• louisemostert
    fröken fegis skrev 2015-05-14 21:18:10 följande:

Hur går det för er alla tjejerna i tråden?! Amanda - har du haft testdag ännu?! Louise blir det ett försök till innan sommaren?! Själv åker jag till Uppsala på söndag för att sätta in en liten frostie! Hoppas nu bara att någon av de två vi har i frysen klarar upptining... Kram :)

Hej!

Jag fick brev igår att eftersom allt så bra ut på spelningen som vad var på så kan vi sätta igång. Dock är dem fullbokade innan sommaren men kan påbörja de långa protokollet igen efter min mens i juni så det känns ändå helt OK. Va skönt att vi fick tid så snabbt :)

Kram
  • Zamira

Jag är på sprutdag 8, har VUL imorgon så hoppas att allt ser bra ut då, och att vi får datum för äggplocket som är till veckan preliminärt!

Var och tog blodprov på dag 5, fick då höjt dosen från 150 till 200, tog blodprov igen på dag 7, och fick då besked att fortsätta med 200.

Åh vad kul, hoppas att de överlever upptiningen!! :)

• fröken fegis
    louisemostert skrev 2015-05-14 21:35:04 följande:
    Hej!

Jag fick brev igår att eftersom allt så bra ut på spelningen som vad var på så kan vi sätta igång. Dock är dem fullbokade innan sommaren men kan påbörja de långa protokollet igen efter min mens i juni så det känns ändå helt OK. Va skönt att vi fick tid så snabbt :)

Kram
    Det var ju ändå snabba ryck! Hoppas det går vägen för er denna gång nu, jag håller både tummar och tår!!! kram
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-14 21:37:58 följande:

Jag är på sprutdag 8, har VUL imorgon så hoppas att allt ser bra ut då, och att vi får datum för äggplocket som är till veckan preliminärt!

Var och tog blodprov på dag 5, fick då höjt dosen från 150 till 200, tog blodprov igen på dag 7, och fick då besked att fortsätta med 200.

Åh vad kul, hoppas att de överlever upptiningen!! :)

Spännande! Då närmar det sig nu :) Har du gjort äggplock förut eller är det här ditt första? :)
  • Zamira
    fröken fegis skrev 2015-05-14 23:10:50 följande:
    Spännande! Då närmar det sig nu :) Har du gjort äggplock förut eller är det här ditt första? :)
    Detta är mitt första, men är konstigt nog inte nervös, utan mest förväntansfull :)
  • fröken fegis
    Zamira skrev 2015-05-14 23:59:33 följande:
    Detta är mitt första, men är konstigt nog inte nervös, utan mest förväntansfull :)
    Skönt! Jag var supernervös, men det gick mycket bättre än jag trott :) Både mediciner, äggplock och ruvning. Lycka till nu! :)
Svar på tråden Långt protokoll