fröken fegis skrev 2015-05-25 15:27:55 följande:
Ok, jag kommer att vänta till testdagen (eller möjligtvis till helgen om mensen inte hinner före). Sist kom mensen på exakt den dag den skulle och det var 4 dagar före testdag så jag visste redan då att det inte fungerat. Räknar med att det blir likadant igen, har det inte tagit sig kommer mensen troligtvis på lördag...
Förra IVF´n var jag extremt noggrann, lyfte inget tungt, skippade ridningen (på mina hästar), drack inget kaffe osv... Den här gången har jag struntat i allt och levt helt som vanligt. Ingen alkohol naturligtvis och bara 1-2 koppar kaffe/dag. Får se vad det blir utav det, magkänslan säger att det inte har tagit sig tyvärr...
Håller tummarna för oss båda dock! Man måste ju hoppas :)
Jag tyckte det var dumt med testdag på en lördag, men de har väl bestämt antal dagar mellan et och td, och då blir det väl så att td hamnar på en helg..
Hm, jag fattade det som så att Lutinusen gjorde att mensen inte skulle komma, utan att den kommer när man slutat med dem, fast det kanske är jag som har fattat fel? Jag har inte riktigt koll på när min mens ska komma, har ju sprayat sen i mars, så hade ingen mens i maj, men jag hoppas såklart att den inte kommer, för oss båda! :)
Lyckas det inte denna gången kommer jag nog vara mindre nojig också, men tar det sig nu så kommer jag jobba som vanligt sen, efter att vi testat positivt (vilket jag tror på) för kommer nog känna mig mer säker efter en konstaterad graviditet!