• Thegiirl

Jag har redan bokat tid på Mvc. Den 9:e april 13:00

Sambon blev glad och shockad när jag berätta. Kom precis ut från toa med resultatet när han ringde. Sa bara hej det är ett plus...sen var vi tysta båda två en lång stund.

Köpte idag en dopler så jag kan lyssna på hjärtat sen. 200kr tyckte ja var rätt okej. Endast använd 2 gr

• Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-03-25 19:28:25 följande:

Bokade tid för inskrivningen 13/4 :)) glad att det är gjort nu.

Vad kostar tidigt ultraljud i Göteborg någon som vet? Och vart man kan göra det?

Vad är det dom tittar på?

på den mvc (krokslätt) kan man få göra det i v 12 om man vill ( har en vän som ska göra det på måndag ^^ o jag gjorde det min förra graviditet. Kostade inget. Men googla på det så kommer det upp flera ställen
  • Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-03-25 21:13:47 följande:
    Det finns inte på våran Mvc (Angered)

Ska kolla upp detta. Vill så gärna göra ultraljudet :)

Vad är det dom kolla på?
    Tror mest det är för förstföderskor el om man misstänker nått fel. Men tror det går att fixa även för omföderskor, jag ska fråga iaf
  • Thegiirl

Fundersam mamma här. Känner mig inte gravid för fem öre :-S kan hugga till i gömsken (stavning?) om jag reser mig för fort men annars e allt som vanligt. Var tvungen att testa igen i förgår för att va säker ^^

Men har sedan jag plussade vart konstant dålig i magen. Bubblig o lös o ibland ont... Kan det va pga graviditeten? :-S

• Thegiirl

Jo jag var illamående förut men det gick över. Kan bli liite illamående om jag är hungrig el om jag känner en speciell lukt. Men övrigt mår jag bra. Testade igen o det kom ett pluss på 3 sek, så skönt.

Skönt att höra att fler e konstiga i men också ^^

• Thegiirl
    dalin79 skrev 2015-03-27 09:29:40 följande:

Tyvärr besök på akuten igår och ett MF har satt igång nu.

Så ett X i nov -14 och MF mars -15.

Kram till er alla!

Styrkekramar! 
  • Thegiirl
    Nimmi skrev 2015-03-28 07:04:29 följande:

Vill dela med mig en hemsk upplevelse som jag hade igår kväll.

Var hos mamma och skulle ta bussen hem på kvällen med barnen. Dotter gick in i bussen och jag var på väg in så stängde busschaffören dörrarna.

Jag började slå på dörren så chauffören skulle öppna men NEJ !!!!!

Min dotter var ensam i bussen. Chauffören bara körde iväg utan att säga att den inge var i trafik mer.

Lämnade min lilla i barnvagnen och började springa efter bussen. Sprang 200 meter minst innan den upptäckte min dotter ensam o bussen och bestämde säg för att stanna.

När jag kom fram jag skrik som en galning på busschauffören. Hade värsta hjärtklappningen.

Hade huvudet hjärtat på 3 olika ställen. Dotter på bussen, dotter vid hållplatsen och bebisen i magen.

Kommer aldrig glömma den dagen.

Min äldsta dotter grät av rädsla.

Busscauffören : jag såg inte din dotter fören hon grät och kom fram. Och hon påstod att hon var tvungen att köra i väg eftersom hon inte var i trafik. Fast jag slog på dörren. Och hon gjorde ingen annons. !!!!

Tänker ringa och anmäla men vet inte vart jag ska ringa. Bor i Göteborg .

Är det västtrafik man ringer ?!

En fråga : eftersom jag sprang mycket och stressade upp mig, kommer det att hända någonting med bebisen i magen. ?

Tur det gick bra <3 bor också i Göteborg (typ iaf, i Mölndal) så ja ring västtrafik o klaga! Vet du regnr på bussen o tid det hände och hållplats så ännu bättre för då kan dom titta vem chauffören var. Sånt får bara inte hända! Bebisen i magen tror jag inte det är någon fara med <3
  • Thegiirl
    Miaomiao skrev 2015-03-29 15:22:03 följande:

Tjejer! En fråga! Dricker ni kaffe? Jag älskar kaffe, men dricker nu 1-2 koppar per dag. Har köpt kofeinfritt också. Hur ser ni på kaffe?

Gick in i vecka 6 (5+0) idag.

Innan jag plussade kunde jag dricka upp till 5-6 koppar kaffe per dag ^^ har nu halverat det till Max 3 per dag. I min förra graviditet kunde jag inte dricka kaffe alls utan att må illa. Men dom rekommenderar Max 3 per dag så det kommer jag nog hålla. Ju mindre desto bättre tror jag dock ^^
  • Thegiirl
    HCS skrev 2015-03-29 15:51:42 följande:

BF-listaNalle

23/11 - Fairytale01
    24/11 - Miaomiao
    24/11 - CeElSu
    24/11 - eihr
    25/11 - EJai
    26/11 - fridilie
    27/11 - LindaM
    27/11 - Spjutt
    27/11 - ELG
    28/11 - Thegiirl
    29/11 - HCS
    29/11 - Mikaela90
    29/11 - MelinaG
    29/11 - Knasen85
    30/11 - Nimmi
    30/11 - miela33
     1/12  - dalin79
     3/12 - LilaLove
     3/12 - aeberg
        ?  - Globertrotter90
        ?  - frida1991
    4/12 - Denisevictoria
    4/12 - Johanna90
    5/12 - Knasbollen81

Skrivit in er nya! Har jag missat någon så hojta till! smile1.gif Välkomna!

Lägga upp listan längst upp?
Svar på tråden Vi med BF i slutet av nov/början av dec!